|
Hvad kan man gøre af krav? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja det er da klart, jeg er forbruger. Hvis en sælger trækker reparationen i langdrag, rammer han under alle omstændigheder ombytnings/penge tilbage reglen. |
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
||
I den citerede tekst står der: "Som udgangspunkt", "Flere forsøg kan dog være rimelige i visse tilfælde" så teksten er så upræcis som den kan være, til fordel for sælger. @Kampus: jeg kan sagtens følge dig, men så længe sælger ikke giver sig, er det ham/hende der har fat i den lange ende. Og der snakkes ikke om, at sælger trækker i langdrag, men nogle reperationer kan tage længere tid end andre, specielt hvis det specielle/udgåede enheder.
|
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Men I tager stadig udgangspunkt i at det er en reklamationssag inden for købelovens 2 års reklamationsret - og det er det ikke, det er en forsikringssag...
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||
lige meget om det er en reklamationssag eller forsikrings sag har man stadigvæk 3 års reklamationsret på rep |
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Jeg tænkte på i forhold til hvor mange forsøg forhandleren har til at reparere før man kan gøre krav på at få sine penge tilbage osv. ![]() Men kan godt set at jeg ikke var præcis nok.
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
||
Vi plejer som regel at give værksted to chancer. Hvis det ikke hjælper på problemet, så finder vi som regel en løsning.
At det er en forsikringsag, betyder egentlig blot at vi ikke tilbagebetaler beløbet, hvis rep ikke kan klares, men afhælper med andet produkt. Sidstnævnte naturligvis i samspil med kunden, så alle parter får en positiv oplevelse ud af. Umiddelbart vil det ikke være muligt at skifte et version2 board, da det også er baseret på en anden strømforsyning. Se at få den afleveret til rep igen. Forsikringen behøver som hovedregel ikke inddrages denne gang, da det er vores værksted der ikke har fået løst problemet. Den betragtes intern som en almindelig genrep uden gener for kunden, andet at det lige tager en god uges tid (genrep har førsteprioritet blandt indkomne sager på værkstedet). |
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
||
Ville lige opdatere her...
Jeg fik min receiver tilbage og ret hurtigt fik jeg samme problem igen. Så jeg kontaktede hifiklubben som uden tøven har taget den retur. Da jeg via værkstedet havde haft en "aftale" om at de smed v2 board i, har de i hifiklubben lovet mig at der kommer v2 i nu. Imellemtiden har jeg haft mulighed for at teste en anden t757 og den har sgu samme fejl. Kun HDMI indgang 3 på mit tv kan håndtere det fejlfrit. Måske det samme gør sig gældende ved min egen t757 der nu er på værksted. Mærkeligt eftersom jeg har haft rigtig mange receivere tilsluttet og ikke mindst senest en t748 fra hifiklubben. Hvilket bringer mig til en forespørgsel på en evt procedure. Jeg har indleveret min T757 som en forsikrings sag, da den opførte sig mærkeligt efter noget torden/lyn. Måske mit tv har haft en belastning her. Min tanke er imorgen at kontakte mit forsikring selskab og forhøre mig om det "går" under samme sag og hvad man så gør. Ses defekte hdmi indgange som en defekt? Og en defekt der kan svare sig at lave? Har jeg selv noget at skulle have sagt her, hvis jeg eks er rigtig glad for mit tv og ikke ønsker et nyt? (afhængigt af erstatningssum, hvis totalskade).?
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Udskiftning af et hdmi-board er som regel ret dyrt, så et TV kan hurtigt blive erklæret "totalskadet", hvis alder, afskrivning og selvrisiko betyder en erstatningssum på omkr 2500kr
|
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
||
Erstatningssum er vel afgjort at købs pris?
Jeg finder intet til 2500kr, jeg blir ligeså glad for som mit vt30. Tror jeg gav 12.000 tilbage i 2011. Må se hvad de siger, tænker man kan "anke":). |
|||
![]() |
|||
||
Nej, erstatningssum er udregnet efter hvad et tilsvarende TV koster lige nu minus afskrivning og selvrisiko.
|
|||
![]() |
|||
||
Ift tilsvarende vil jeg også mene man har lov at komme med indsigelser. Ikke sikkert der gives noget for det:)..
Hvad er et tilsvarende idag?
|
|||
![]() |
|||
||
Det må vel næsten være et Pana 750
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |