|
Ny PC skærm, hvad skal man vælge? |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg har været ved at Google og YouTube'e, men jeg synes bare det er svært at danne sig et konkret billede, så spurgte bare for at høre om du eventuelt vidste det fra det virkelige liv. Jeg så en af mine kammerater redigerede billeder på samme BenQ skærm som jeg linkede til, og der var der alligevel et ret godt billede på synes jeg, i hvert fald nok til mig, men hvordan det så ville have set ud på en IPS skærm, det er jo lidt interessant. Nå, men nok om det. Valget falder nok på en 1ms 144Hz TN panel, og så må jeg spare op hvis jeg en dag vil prøve IPS panelet. Igen mange tak for den altid superfede hjælp herinde, det er sgu rart at kunne komme med sine "first world problem" spørgsmål herinde ![]() |
|
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Måske burde du alligevel prøve at finde de ca. 3000 kroner for en EIZO Foris FG2421. Den er også lidt mere fremtidssikret mht. inputs idet jeg kan se at "din" BenQ kun har VGA (som ingen bruger mere), DVI (som understøtter VGA og som også er på vej ud) og HDMI. DisplayPort er "sparet væk" i denne model.
Digital Versus/Les Numeriques har kigget på begge skærme, så check da lige deres respektive anmeldelser. BenQ XL2411Z EIZO Foris FG2421 Komplett har for øvrigt flere gange haft tilbud på EIZOen, hvor man har kunnet spare omtrent 500 kroner. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Igen mega fedt med sådan et indlæg der lige informerer en om det sidste igen. Tusind tak, jeg vil lige fin læse testene senere, og det ser da bestemt interessant ud.
Jeg har aldrig hørt om de der EIZO, men de gør det ret af hvad jeg kan læse ud fra folks meninger på nettet.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
EIZO er verdenskendt, i profesionelle kredse. Jeg vil gætte på at 80%+ af folk der arbejder professionelt med billedbehandling, sidder med EIZO-skærme, eftersom de altid har været kendt for meget god og nøjagtig farvegengivelse, laaaang holdbarhed o.s.v. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |