recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Taget i brug -  Update s. 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Taget i brug - Update s. 5

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg foreslår at du får det hele sendt tilbage inden 14 dage. Så tag et evt. slagsmål bagefter.
Det er nok at forretningen er gjort opmærksom på at han ønsker at benyttet fortrydelsesretten indenfor fristen:

§ 19. Forbrugeren skal inden udløbet af den fortrydelsesfrist, der følger af § 18, underrette den erhvervsdrivende om, at forbrugeren vil bruge fortrydelsesretten, jf. dog stk. 2. Det er tilstrækkeligt for overholdelse af fristen, at underretningen, når den foreligger på papir eller et andet varigt medium, som modtageren har adgang til, er afsendt inden fristens udløb.

Så det er noget med at få sendt dem en mail eller brev om at du ønsker at fortryde handlen.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg foreslår at du får det hele sendt tilbage inden 14 dage. Så tag et evt. slagsmål bagefter.
Det er nok at forretningen er gjort opmærksom på at han ønsker at benyttet fortrydelsesretten indenfor fristen:

§ 19. Forbrugeren skal inden udløbet af den fortrydelsesfrist, der følger af § 18, underrette den erhvervsdrivende om, at forbrugeren vil bruge fortrydelsesretten, jf. dog stk. 2. Det er tilstrækkeligt for overholdelse af fristen, at underretningen, når den foreligger på papir eller et andet varigt medium, som modtageren har adgang til, er afsendt inden fristens udløb.

Så det er noget med at få sendt dem en mail eller brev om at du ønsker at fortryde handlen.

OK. Så blev jeg det klogere.

Venlig hilsen
KB
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 21:07
Jeg takker for svarene indtil videre.
Jeg vil prøve at skrive dem en mail, og holde jer opdateret følgende.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 22:47
Tænk hvor langt (eller kort..) vi var kommet, hvis trådstarter bare havde spurgt proshop først.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 09:29
Spurgt om hvad? Jeg har jo netop snakket med dem.
Men jeg synes da ikke, at der er noget i vejen for, at spørge om folks erfaring og råd herinde...

Redigeret af mjmusicianmj - 22-Marts-2013 kl. 10:32
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

EDIT: Taget i brug er måske så meget groft sagt. Jeg fik den aldrig til at fungere. Jeg kunne aldrig få den installeret på netværket eller noget. Som sagt, Jeg kunne levere HDD tilbage, dermed sagt, fordi at jeg netop ikke har flyttet data frem og tilbage. Dermed "taget i brug" er en grov måde at sige det på.

Det jo nærmere en fejl på produktet hvilket ændrer alt.

At kunden ikke kan få produktet til at virke, er bestemt ikke ensbetydende med at der er en fejl på produktet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 14:45
Så skete der noget.

Jeg modtog denne mail:

Hej Martin,

nu ved jeg ikke hvem du har snakket med Martin, men du er nødt til at forklare mig sagen lidt bedre.
er du inden for de 14 dags fortrydelsesret stadig? modtog du varen den 11.3-2013?

Normalt plejer vi at sige at varen må testes, men ikke tages i brug. Kan du evt. tilbagelevere varen i sammen stand og mængde som du modtog den?
Og er problemet at varen er i stykker eller er det bare fordi du ikke kan bruge varen alligevel?

Og svarede med:

Hej

Jeg befinder mig inden for de 14 dages returret ja. Ordrebekræftelsen stammer fra 11-03,
og varen blev modtaget Tirsdag d. 12
Varen er aldrig blevet taget i brug, idét jeg aldrig kunne få den opsat korrekt. 
Jeg købte også en harddisk, som jeg havde planlagt at smide i Synology.
Jeg kan pænt returnere harddisk (ifølge medarbejder), da jeg ikke har overført data frem og tilbage, 
hvilket også bakker op om, at jeg ikke har taget Synology i brug.
Varen kan leveres tilbage i samme stand med alt original emballage etc.
Jeg tror ikke på, at varen er i stykker.

Mvh Martin

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 15:15
Update igen.

Det må have været en glad medarbejder, for jeg fik en mail om, at der ingen alarm var.
Jeg sender den bare tilbage.
Jeg kan takke jer boys for hjælpen, tak for det :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu