recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia 4G og kontrakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia 4G og kontrakt

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:21
Jeg kan kun være enig, men sælgeren skal "bare" nå sit mål og lader til at være ret ligeglad med hvordan det nås....  Confused
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
kkandler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2006
Sted: Denmark
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg troede telefonsalg er forbudt i DK...

Det er det også i visse tilfælde og man har 14 dages fortrydelsesret med mindre det er ens firma der har takket ja til "tilbuddet".
Se linket AnyFellow har indsat ovenfor.

Man bliver klogere hver dag. Så hvis i har et firma, pas på telefonsælgere!
Samsung ES7005 46"
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg kan kun være enig, men sælgeren skal "bare" nå sit mål og lader til at være ret ligeglad med hvordan det nås....  Confused

Ja. Sælgeren sagde også "Du må jo også tage fejlkøbet lidt på dine skuldere. Vi gennemgik kontrakten sammen og du syntes det lød fint.". Selvfølgelig har jeg lavet en bommert, ingen tvivl om det. Der er bare noget der hedder kundeservice, tilfredse kunder, kunden har altid ret osv. Det bruger Telia vist ikke...
Samsung ES7005 46"
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af kkandler kkandler skrev:

Så må jeg vel videre med sagen gennem forbrugerstyrelsen.

Hej.

Jeg mener det er Teleankenævnet du skal have fat i. Som jeg læser dit indlæg er du blevet lovet det samme som du har nu og er så senere blevet klar over at det var UDEN MMS.

Jeg har gode erfaringer med dem. Da jeg fik regning efter den dato, hvor mit abonnement var udløbet.

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af kkandler kkandler skrev:

Så må jeg vel videre med sagen gennem forbrugerstyrelsen.

Hej.

Jeg mener det er Teleankenævnet du skal have fat i. Som jeg læser dit indlæg er du blevet lovet det samme som du har nu og er så senere blevet klar over at det var UDEN MMS.

Jeg har gode erfaringer med dem. Da jeg fik regning efter den dato, hvor mit abonnement var udløbet.

Hilsen Carsten.

Ok. Prøver dem også. Jeg kan ikke sige at jeg blev lovet direkte at det var det samme abonnement. Sælgeren sagde at der var "150 minutters taletid, fri telefoni indenfor firmaet, 500 mb data, fri SMS". Jeg studsede bare ikke over at der ikke var inkluderet MMS før det var for sent.
Samsung ES7005 46"
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 15:40
Du kan jo ikke gå ud fra noget er en selvfølge, snarere tværtimod. Også derfor jeg smækker røret på hvis der er en sælger i den anden ende. Jeg skal sgu nok selv sige til hvis der er noget jeg mangler.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 15:43
Præcis. Det har jeg også lært nu. Jeg kan til enhver tid gå ind og købe de samme produkter til samme pris. Sælger fik det dog til at lyde som at han "lige kunne gå med til" at jeg fik en router med for 1 kr. Han havde også "lige talt med chefen" og kunne give 12 mdrs. HBO Nordic med. Hehe. Begge dele er inkluderet hvis jeg selv går ind på deres hjemside. Krejlere er hvad de er.
Samsung ES7005 46"
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 19:53
Enig..

Dog tror jeg sgu den er svær at komme igen på, hvis du har trykket accepter.

Men, hvis jeg var dig ville jeg alligevel sende en klage til firmaet. Du har indgivet en mundlig klage til den person der har solgt det til dig. Han er sikkert ligeglad med, hvad du syntes om Telia og deres metoder. Han får ikke sin provision eller når sit mål, hvis han lader dig annullere kontrakten. Derfor er han ikke til at hugge og stikke i.

Hvis du derimod henvender dig til deres klage e-mail så tror jeg der kan komme skub i tingene. Hvis du skriver på en pæn og sober måde at du føler dig lidt snydt, og det er du ked af da du altid har haft sådan et godt forhold og ikke mindst holdning til Telia. Det er vigtigt du i denne mail ikke hidser dig op eller på nogen måde ligger det op så den pågældende der skal besvare mailen taber ansigt, hvis han giver dig ret.

Man ser tit at folk truer med bål og brænd, hold dig for god til det da det ofte kan skabe en mod reaktion hos klage behandleren. 

Folk tænker ofte "Hvis jeg nævner teleankenævnet så bliver de nok bange og giver mig ret" Ofte er det lige omvendt da klage behandleren så godt kan blive sådan lidt spids.. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 20:32
Rigtig god idé. Det prøver jeg. Prøver at få dem til at annullere telefonabb. i det mindste. Alternativt skifte det til et privatkundeabb. med MMS der er billigere.

Mange tak for hjælpen til alle :)
Samsung ES7005 46"
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 10:31
Det er rigtigt træls for at sige det på Jysk.

Opsig hele lortet med det samme.

Kan du ikke undvære MMS må du betale ekstra.

Og du kan jo trække skidtet fra som drift omkostninger.

Brug kræfterne på at drive din virksomhed og lad det være en lærestreg.

PS. Har selv prøvet lignende med annonce sælgere da jeg drev virksomhed.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 15:25
Det er så sandt som det er sagt. Skriver lige er lille brev til dem alligevel. Har fået kode til HBO og 4G routeren er på vej. Hvis ydelsen på 4G forbindelsen er så god som lovet hjælper det lidt på den bitre smag i munden.
Samsung ES7005 46"
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu