recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af FULL HD projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af FULL HD projektor

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
seekasr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 18:47
Hej

Jeg står i samme situation som starteren af denne tråd. Skal have fat i en 1080p projektor, og har ikke meget viden om sagen.

Projektoren skal bruges til at se film (fra HTPC eller BR) og Playstation3. Fjernsyn er ligemeget.

Vil helst have en projektor til under 16.000kr, men hvis det bare koster mere kan jeg klare 20.000kr.

Har læst et review på Cnet af Panasonic PT AE2000 som lød godt. Her i tråden bliver der foreslået nogle forskellige typer men synes ikke rigtigt jeg kan se hvad der er bedst.

Hvad vil passe bedst til mit behov?

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af seekasr seekasr skrev:

Hej

Jeg står i samme situation som starteren af denne tråd. Skal have fat i en 1080p projektor, og har ikke meget viden om sagen.

Projektoren skal bruges til at se film (fra HTPC eller BR) og Playstation3. Fjernsyn er ligemeget.

Vil helst have en projektor til under 16.000kr, men hvis det bare koster mere kan jeg klare 20.000kr.

Har læst et review på Cnet af Panasonic PT AE2000 som lød godt. Her i tråden bliver der foreslået nogle forskellige typer men synes ikke rigtigt jeg kan se hvad der er bedst.

Hvad vil passe bedst til mit behov?

Det kommer meget an på hvor den skal bruges. Kan der mørklægges helt, kan du leve med lidt blæserstøj eller skal den være meget stille, skal den være meget flexibel mht. til placering osv. osv. Skal den bruges i stuen eller i et rum kun til bio/ps3?

Og husk nu at kigge lidt på lærreder også! De er ikke gratis! og ophæng og kabler, det hele løber op.

Redigeret af Boogie - 05-Juni-2008 kl. 19:46
Til top
seekasr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 16:55
Der kan ikke mørklægges helt. Støj er ikke så afgørende. Placering - den skal bare stå på en hylde. Den skal bruges i stuen.

Lærred er næste punkt på listen :)

Har læst denne opstilling: http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/pr ojectorawardwinners.php

...og overvejer kraftigt en Mitsubishi HC4900. Alternativt Epson Home Cinema 1080 UB, men den kan jeg ikke finde på hifipriser?

Redigeret af seekasr - 06-Juni-2008 kl. 16:58
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af seekasr seekasr skrev:

Der kan ikke mørklægges helt. Støj er ikke så afgørende. Placering - den skal bare stå på en hylde. Den skal bruges i stuen.

Lærred er næste punkt på listen :)

Har læst denne opstilling: http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/pr ojectorawardwinners.php

...og overvejer kraftigt en Mitsubishi HC4900. Alternativt Epson Home Cinema 1080 UB, men den kan jeg ikke finde på hifipriser?

1080UB hedder TW2000 i Europa og diverse andre steder.

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af flames flames skrev:

[QUOTE=Boogie][QUOTE=flames][QUOTE=Boogie]

Jeg kunne ikke dy mig, fik en god pris fra Oliver hos Pipro, så har lige bestilt en z2000 inkl. filtertuning med 65K...

Har du problemer med at Z2000 er for lyssvag, fordi du fik kalibreret den hos pipro... kan du kører i ego mode og stadig få lys nok?

Mht. støjen fås det ikke meget bedre. Jeg har ikke problemer med at den ikke er i eliten hvad angår lys. Jeg kører med 86" grey gain 0,8 og har ikke problemer overhovedet. Jeg går ikke ud fra, at du skal bruge den med en amsse lys tændt? Bruger den selv i næsten mørkt rum og der er ingen problemer.

Jeg bruger i øvrigt ikke det glasfilter, jeg fik med da det kræver en kalibrering hjemme. Men gad godt at se resultatet!

Hvis jeg forstår dig ret, så har du ikke haft behov for yderligere indstillinger efter du fik den Pipro-kalibrering, selv om du har gråt lærred?

Jeg har selv lige fået en god pris fra Pipro på Z2000 + PS3 + kalibrering, men jeg skal betale med bankoverførsel. Er det sikkert nok? Havde jo foretrukket at betale med mit Mastercard

Jørn

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af flames flames skrev:

[QUOTE=Boogie][QUOTE=flames][QUOTE=Boogie]

Jeg kunne ikke dy mig, fik en god pris fra Oliver hos Pipro, så har lige bestilt en z2000 inkl. filtertuning med 65K...

Har du problemer med at Z2000 er for lyssvag, fordi du fik kalibreret den hos pipro... kan du kører i ego mode og stadig få lys nok?

Mht. støjen fås det ikke meget bedre. Jeg har ikke problemer med at den ikke er i eliten hvad angår lys. Jeg kører med 86" grey gain 0,8 og har ikke problemer overhovedet. Jeg går ikke ud fra, at du skal bruge den med en amsse lys tændt? Bruger den selv i næsten mørkt rum og der er ingen problemer.

Jeg bruger i øvrigt ikke det glasfilter, jeg fik med da det kræver en kalibrering hjemme. Men gad godt at se resultatet!

Hvis jeg forstår dig ret, så har du ikke haft behov for yderligere indstillinger efter du fik den Pipro-kalibrering, selv om du har gråt lærred?

Jeg har selv lige fået en god pris fra Pipro på Z2000 + PS3 + kalibrering, men jeg skal betale med bankoverførsel. Er det sikkert nok? Havde jo foretrukket at betale med mit Mastercard

Jørn

Der er ingen problemer med bankoverførsel til Pipro!

Mit råd er at droppe kalibreringen fra Pipro, da den ikke er optimal. En projektor skal kalibreres hjemme hos dig selv. Pipro ved jo ikke hvilket lærrede du har, hvor lang afstand, lys osv. Du kan finde en masse gode indstillinger til Z2000 på avsforum under den officielle z2000 tråd. Og hvis du vil have den helt optimale løsning, så overvej en ISF kalibrering hjemme hos dig selv...

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 23:10

Hold kæft hvor er jeg sur!!!

Jeg bestilte Mits HC6000 fra flatscreencenter.se, som jeg havde snakket meget med via mails. De vidste at jeg skulle bruge projektoren ASAP, men ventede til EFTER betalingen var gået igennem med at fortælle mig at de først kunne have den på lager i starten af august! Hvad helved er det for en service!!!? Nu er de så igang med at føre pengene tilbage på min konto fordi jeg forlangte det (gider sgu ikke vente så længe med at få mit legetøj). Nu er jeg så tæt på at købe den fra pixmania, som skriver at den er på lager og kan leveres ind for 2-3 dage!... Har bare hørt en masse lort om dem, men jeg er virkelig desperat lige nu!

Ja, syntes jeg lige jeg skulle skrive.... Der er ikke andre sider som kan konkurere med Pixmania's pris på HC6000, vel???

Redigeret af Naite22 - 30-Juni-2008 kl. 23:11
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 23:20
Nu vil jeg sgu vide sandheden fra nogen der ved hvad de snakker om! Panasonics 2000 er til at få fat i, men hvordan er den i forhold til Mits HC6000!??? Skarpheden er uhyr vigtig for mig, og jeg hører at Mits HC6000 er dn bedste i den henseende! What to do!?
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Nu vil jeg sgu vide sandheden fra nogen der ved hvad de snakker om! Panasonics 2000 er til at få fat i, men hvordan er den i forhold til Mits HC6000!??? Skarpheden er uhyr vigtig for mig, og jeg hører at Mits HC6000 er dn bedste i den henseende! What to do!?

At HC6000 er skarpere end konkurrenterne, betyder ikke konkurrenterne er uskarpe. Jeg fatter ikke nogen gider give så mange penge for en projektor med forældede LCD-paneler med elendig kontrast (=dårligt sortniveau). Epson TW2000 og Panasonic PT-AE2000 (og Sanyo PLV-Z2 med filtertuning) overgår den på næsten alle punkter. Det er ikke småforskelle - kontastniveauet på en TW2000 er 3-4 gange højere end på en HC6000 (native, uden brug af iris!).
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 12:00

.

Redigeret af Naite22 - 01-Juli-2008 kl. 15:08
Til top