recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Accesspoint/Router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Accesspoint/Router?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
TULX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TULX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 22:00
Asus RT-AC68 er lige røget på tilbud til 999,- hos komplette.dk.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har ASUS RT-N66U, som er N-forgængeren til RT-AC68. Og den dækkede mit tidligere hus, som var i to etager - uden problemer. Og det til trods for ståldrager i dækket. Og den dækkede 50 meter ud på parkeringspladsen, når man sad i bilen.
RT-AC68 dækker endnu bedre, og kraftigere. En router er bedre til at sende signalet nedad, end opad. Så jeg har ingen tvivl om, at du vil så dækning i kælderen også.

M.v.h.

Jeg har Asus RT-N66U, og den dækker IKKE hele mit hus (optimalt), som er i et-plan på 128m2 vinkel hus. Den er dog heller ikke placeret centralt, hvilket uden tvivl ville ændre det. Den er placeret i fjerneste hjørne i forhold til vinklerne. Og derfor dækker den ikke optimalt helt ud i vinklerne.
Bemærk dog, at jeg skriver, ikke optimalt. For den kan godt dække det, bare ikke optimalt.
Jeg har sat ekstra AP op i den ene vinkel, netop for at gøre det optimalt. Den anden vinkel er i mine tanker, men endnu er der ikke det store behov for optimal trådløs dækning der.

Ved måling i huset, så har jeg næsten 95% effektivitet (optimal) dækning i godt 85% af huset. 
Prisen var overkommelig. Mener jeg gav omkring 1200,- for Asus routeren. Og så købte jeg en TP Link (total skod AC router, noget med Archer 7 navn eller lign) på tilbud hos komplett.dk til 500,- som endnu sidder som APér i den ene vinkel. Den skiftes dog ud til noget andet, lige så snart jeg får taget mig sammen, pt kører den bare som AP og funger fint til det formål. 

Så for mig at se er der ingen tvivl. 
1 stk virkelig god router (trådløs). 
Tilpas efter behov med APére, (specielt hvis man allerede har trukket kabler rundt. Så ligger det lige til højrebenet).

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 20:35
Tak for det TULX

Kandersen: Så når du siger 1 stk. virkelig god router, så kan det defineres som det Cyberguy snakker om: ASUS RT-AC68U 11AC AC1900 Router

Og det AP du har som du snakker om, det er vel forbundet med kabel?
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 21:51
Ja. Asus er en god router.
Og ja, APén er sat til med kabel. Det er en AP altid.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 22:52
Fint, tak for svar...

Jeg har en kammerat som har en "Range Extender" fra Netgear, men den er kun trådløs, kan det virkelig passe?
http://www.edbpriser.dk/access-point/netgear-wn2000rpt-universal-wifi-range-extender-id-4180887.aspx

Det er vist noget være L*RT.

Sådan er vel tåbelig at bruge? Så har lidt svært at se hvad de bruges til, når nu de er så elendige.

Redigeret af ladiesman217 - 07-Januar-2015 kl. 22:52
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 23:18
ja en range extender giver ikke meget mening, for den skal udvide et signal, som allerede enten er godt eller dårligt. De kan bruges i absolut nødstilfælde, efter min mening.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu