|
Accesspoint/Router? |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
TULX ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Asus RT-AC68 er lige røget på tilbud til 999,- hos komplette.dk.
![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Jeg har Asus RT-N66U, og den dækker IKKE hele mit hus (optimalt), som er i et-plan på 128m2 vinkel hus. Den er dog heller ikke placeret centralt, hvilket uden tvivl ville ændre det. Den er placeret i fjerneste hjørne i forhold til vinklerne. Og derfor dækker den ikke optimalt helt ud i vinklerne. Bemærk dog, at jeg skriver, ikke optimalt. For den kan godt dække det, bare ikke optimalt. Jeg har sat ekstra AP op i den ene vinkel, netop for at gøre det optimalt. Den anden vinkel er i mine tanker, men endnu er der ikke det store behov for optimal trådløs dækning der. Ved måling i huset, så har jeg næsten 95% effektivitet (optimal) dækning i godt 85% af huset. Prisen var overkommelig. Mener jeg gav omkring 1200,- for Asus routeren. Og så købte jeg en TP Link (total skod AC router, noget med Archer 7 navn eller lign) på tilbud hos komplett.dk til 500,- som endnu sidder som APér i den ene vinkel. Den skiftes dog ud til noget andet, lige så snart jeg får taget mig sammen, pt kører den bare som AP og funger fint til det formål. Så for mig at se er der ingen tvivl. 1 stk virkelig god router (trådløs). Tilpas efter behov med APére, (specielt hvis man allerede har trukket kabler rundt. Så ligger det lige til højrebenet). |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Tak for det TULX
![]() Kandersen: Så når du siger 1 stk. virkelig god router, så kan det defineres som det Cyberguy snakker om: ASUS RT-AC68U 11AC AC1900 Router Og det AP du har som du snakker om, det er vel forbundet med kabel? |
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Ja. Asus er en god router.
Og ja, APén er sat til med kabel. Det er en AP altid.
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Fint, tak for svar...
Jeg har en kammerat som har en "Range Extender" fra Netgear, men den er kun trådløs, kan det virkelig passe? http://www.edbpriser.dk/access-point/netgear-wn2000rpt-universal-wifi-range-extender-id-4180887.aspx Det er vist noget være L*RT. Sådan er vel tåbelig at bruge? Så har lidt svært at se hvad de bruges til, når nu de er så elendige. Redigeret af ladiesman217 - 07-Januar-2015 kl. 22:52 |
|
|
|
![]() |
|
ja en range extender giver ikke meget mening, for den skal udvide et signal, som allerede enten er godt eller dårligt. De kan bruges i absolut nødstilfælde, efter min mening.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |