Non-Desperado skrev:
Hvorfor ser I kvalitetsbevidste forbrugere egentligt Rabatten? Elsker I at se ned på de, der handler såvel fødevarer som radio/tv samme sted? Eller ser I det som underholdning, at der findes nogle, der ikke kan se Kejserens nye klæder?
|
Hej Non-Desperado.
1. Jeg tror ikke der er nogen herinde der føler sig stødt over at du kalder dem nørder. Mig bekendt betyder ordet nørd jo bare, at man går endog meget op en en ting.
2. Hvorfor skriver du I "nørder" (= ja jeg retter det selv fra kvalitetsbevidste), når du øjensynligt vel selv er en i flokken herinde. Ellers ville du da nok ikke have næsten 850 indlæg herinde. Så du må da have en interesse ud over det sædvanlige, hvorfor du vel kommer ind under samme betegnelse som os andre der har en stor interesse for TV/HiFi/IT herinde.
Generelt til trådens emne, er jeg ret enig i de fleste holdninger, om at et program der har så mange seere, som Rabatten må formodes at have, og derfor præger store dele af den danske befolkning, bør være mere saglige i deres undersøgelser og tests.
Til sammenligning kan man jo ikke bare stille 5 netto deodoranter op, og 5 deodoranter til 100-200 kr./stk., og så bede folk om at vurdere forskellen på 5 min., når man kun kan skelne mellem 2-3 på så kort tid.
Personligt refererer jeg ofte til det Otto skriver, når jeg skal råde eller diskutere billede med venner og bekendte. Otto refererer selv ofte til Joe Kane, som også er specialist, og andre gange er der referencer til andre. Jeg mener, hvorfor finder journalister ikke på dette punkt ud af, hvem der er specialister på det område de undersøger, og spørger dem til råds før de laver noget der er til at lukke op og...