|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Hooks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
Igen, jeg undskylder at det kom ud som spydigheder, det var ikke hensigten (men du læste nok også mit andet indlæg med lidt damp i bagagen ![]() Jeg er da glad for at høre at TC låner kabler ud - flere skulle følge i deres spor! Nu var det (som jeg skrev) ifht. kabler til overførsel af digitale signaler og forstærket lyd jeg mente - og det jeg efterlyste var f.eks. at en producent som Tara-labs eller Monster udstyrede de butikker der kører med deres produktlinier med et udvalg af lånekabler i f.eks. 2-3 meters længde. Der er jo netop som du selv skriver ingen returmulighed på kabler i afklippede længder. Det var som sagt ikke en spydighed, men nærmere et reelt ønske om at de folk der mener at have produktet der gør en forskel, rent faktisk prøvede at distancere sig fra "svindlerne" i en branche der ellers har set nogle røverhistorier. Ikke mindst fordi at det kan være een ting at høre forskel noget i en butik på et reference anlæg i en perfekt opstilling i et dæmpet rum, og noget andet på dit eget anlæg derhjemme, med andre komponenter i et andet rum. Meget sammenlignligt med en sælger af projektorer som viser kunden en "økonomiklasse" projektor på et lærred til 30.000.- , med billeder fra en highend afspiller skudt igennem en DVDO scaler eller lignende, og det hele svøbt ind i et lydspor fra et 50.000.- anlæg... Får han samme oplevelse af projektoren når han kommer hjem med den? Og nej, langt fra alle er svindlerkarl'e - heldigvis - men der er desværre også mange uvidende sælgere (som måske svidler i god tro), og volumensalget foregår desværre stadig fra butikker hvor omsætning er den vigtigste parameter. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Modtaget og forstået - alle kan jo komme til at formulere sig lidt anderledes end tiltænkt |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Dér mener jeg jo så at man som kunde også selv har lidt ansvar for at få en demonstration der modsvarer dét man selv skal bruge produktet til (omend god service vil være at butikken spørger ind til det). Der findes mange kunder der har en 7000,-s projektor og et 100.000,-s surround-anlæg, fordi de bare fokuserer mere på lyd end på billede. Hvis demonstrationen så foregår med et 8000,-s alt-i-et surround-system koblet til, og kunden så (fordi han er kræsen med lyden) bliver så generet af lyden at han ikke kan koncentrere sig om billedet, eller får indtrykket af at butikken er useriøs fordi de ikke kan levere ordentlig lyd, så er det jo lige så skidt. Én af mine væsentligste pointer er jo at pris og kvalitet ikke hænger sammen på tværs af produktgrupper - forstået på dén måde at eksempelvis en blu-ray afspiller ikke behøver koste 30.000,- bare fordi man har en projektor til 100.000,-. En blu-ray afspiller til 3000,- kan sagtens sidde i et system med en projektor til 100.000,-, eller en 60" Pioneer der er tilsluttet en 30.000,-s scaler. Hvis jeg skal demonstrere hvad denne blu-ray afspiller er i stand til, så er det - hvis jeg ikke ved noget om dit udstyr - derfor lige så relevant at demonstrere det på high-end udstyr som på low-end udstyr, for så får du dét indtryk jeg mener vil være det korrekte i dén sammenhæng: Det er ikke afspilleren der sætter grænsen. Hvis den er god nok til at fungere sammen med en 100.000,-s projektor, så er den nok også god nok til at fungere med dit 42" plasma. Anyway: Jeg mener som sagt at det er kunderne selv der har ansvaret for at få en ordentlig behandling. Som en kollega i branchen engang sagde til mig: Kunder får dén service de gør sig fortjent til. Hvis man som kunde jagter pris, pris, pris, så kan man ikke samtidig forvente at man får en seriøs demonstration af en sælger der ved alt, og som bruger oceaner af tid på at undersøge netop dit behov. Og hvis man erfarer at butikken "snører" kunderne ved at få produkterne til at virke meget bedre end de er, så er der en meget simpel løsning: Find et andet sted at handle. |
||
![]() |
||
farmand4real ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
|
Forunderligt, hvor nogle af de her tråde ender Man næsten nødt til at læse hele forum igennem, for at få alle guldkorn med
|
||
![]() |
||
Mr.Nobody ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|
Hej igen Ja så fik jeg afprøvet det nye komponent kabel efter jeg har fået det ført ned fra projectoren i kabelbakker fordi den sider i loftet. Det viser sig at det kun er halvt så godt som S-vhs kablet så det er bare Nu skal det lige siges at jeg smider billedet op på et lagen men det kan vel ikke være det der gør det,jeg for et læred imorgen så der vil jeg lige prøve at se dem begge to på også inden jeg piller komponentkablet af igen Jesper Redigeret af Mr.Nobody - 03-April-2008 kl. 00:37 |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() |
|
Det lyder godt nok mærkeligt. Jeg har aldrig oplevet S-video var Component overlegent. Tværtimod. |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Det lyder da underligt - du er ikke tilfældigvis kommet til at sætte ét af de tre stik/kabler på composit udgangen (det gule stik), så det rent faktisk er composit du kører igennem kablet?? -Kent |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Er du sikker på du har købt rigtigt
Der kan du et billede der viser hvordan kablet ser ud normalt. LINK Der er 3 stik i begge ender, hver af dem med en farvekode, rød, blå og grøn. De skal sidde korrekt i de samme farver indgange/udgange og må ikke byttes rundt. Har du overhovedet component (3 indgange, rød, grøn og blå), ikke at forveksle med composite (1 indgang gul? Det skal være bedre! Det er det simpelthen. Du gør noget forkert eller har købt forkert, det kunne godt være det sidste med dig, mr nobody, eller hvad? ![]() |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Desuden skal du sikkert sætte de rigtige udgange og indgange rigtigt op så du virkelig får sendt signalet via component og siden også modtaget det sådan.
Og så skal man anvende det der hedder "progressive" i forbindelse med component, hvis du kan, men det kan du sikkert. Det får din DVD (var det ikke en sådan du bruger?) til at sende i hele billeder og ikke kun i halve, med de lige linier først og siden de ulige i et videobillede. Det giver større skarphed med progressive særlig ved bevægelser. Det er blot i parentes bemærket, det er ikke det der er dit problem. |
||
![]() |
||
Mr.Nobody ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
|
Hej igen med jer Ja jeg har købt de rigtige kabler så det er ikke der hunden ligger begravet Når jeg sider min dvd til progressive så bliver det helt tosset men skygger og gryneret billedet Kan kablerne være defekt det har jeg også tænkt på,men tror det ikke. Skal projectoren også sættes op til det for jeg syntes ikke jeg kan finde noget om det i menyen (Jeg ved godt man skal skifte på fjenbetjeningen men er der også noget der skal skiftes om i menyen Og ja jeg forstod godt den sidste bemærkning Tak for jeres hjælpsomhed. Jesper Redigeret af Mr.Nobody - 03-April-2008 kl. 23:47 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |