lunddal skrev:
Og det er ikke en døjt anderledes end hvad der sker overalt, når to nye
produkter kæmper om samme kunders penge.
Jeg vil nu heller ikke kalde Sonys kampagne for massiv. Deres Bravia
kampagne var massiv - den anden er jo nærmest usynlig.
Husk på hvem der har bedt EU kommissionen om at tjekke Sony m.fl.
Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet og se om der overhovedet er
kød på den historie? |
Jeg ved godt at det er HD-DVD folket der har bedt EU's konkurrencemyndigheder kigge nærmere på sagen, men der er jo en simpel grund til at EU overhovedet gider bruge tid på det og det er at det ser en hel del ulden ud i kanterne.
Paramount og Werners hjemmevideo er de 2 eneste der udgiver på begge formater, mens samtlige selskaber som Sony ejer en del af, udelukkende udgiver på Blu-ray.
Universal har meldt ud at man benytter udelukkende HD-DVD og den afgørelse kan Sony jo takke sig selv for, hvis det da ikke var fordi Sony nok ikke bekymrer sig så meget om Universal i sidste ende.
Det er klart, at dette må vække en mistanke om konkurrenceforvridende aftaler og jeg mener også at EU burde kigge på mulighederne for retur kommission, hvilket er ulovligt i Europa, for det er da bemærkelsesværdigt at Sony kan få så mange tilhængere blandt producenter.
Men jeg er da enig, lad os slå koldt vand i blodet og se hvad udfaldet bliver, men jeg vil igen henvise til at Microsoft har prøvet at betale dagsbøder til EU, men har nu rettet lidt her og der i deres operativsystem, det tror du vel ikke skete fordi EU's konkurrenceråd bare starter en undersøgelse og så glemmer den når der er gået et par uger.
Aftalerne ligger der, det kan ingen fornuftig tænkende person være i tvivl om.
Redigeret af Kim Jespersen - 05-Juli-2007 kl. 17:12