recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - basta - må toldvæsnet konfiskere kopi vare?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbasta - må toldvæsnet konfiskere kopi vare?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 19:32
EU forordningen giver SKAT mulighed for at indberette alle sager, medmindre du selv bringer varen ind i landet og værdien er under bagatelgrænsen på 3500 kr.

Men det er som sagt op til rettighedshaveren at bevise at der er tale om erhvervsmæssig import, da det et lovligt at købe kopivarer til eget forbrug.

Det er i øvrigt skatteyderne som betaler for dette cirkus med tilbageholdelse af Nike sko sendt til privatpersoner. Ren statsstøtte til Nike og andre store multinationale firmaer..

Redigeret af JesperLund - 29-November-2010 kl. 20:07
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Kan fortælle uden at lave en historie for lang at jeg på det tidspunkt hvor basta sende den udsendelse med fake kina sko havde en sag med samme advokat kørende for netop 4 par sko..

Det endte med at jeg har fået mine sko efter et par opkald til nike og advokaten..

Cool og stort tillykke. Det er en skam at der ikke kommer flere beretninger af din type. Nike's advokater lever i høj grad af folks uvidenhed. De kan sagtens henvise til at de har vundet X sager ved Sø- og Handelsretten, men det er Nike som bestemmer hvilke sager der skal køre ved domstolen og hvilke sager der skal opgives fordi køberne gør indsigelse (om at deres køb er lovligt). Hvis vi kun hører om den første gruppe sager (hvor Nike vinder), får folk det indtryk at Nike har en god sag.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 02:14
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Det synes jeg nu heller ikke jeg har sagt. Når du nu nævner det, hvad var så betydningen af nedenstående kommentar. Hvor meget skal man have hjulpet, før det er 100% moralsk forsvarligt at bruge 50k på en hjemmebio, når andre mennesker sulter.

Det er ikke op til mig at blande mig i hvordan andre balancerer tingene, hvilket egentlig er min pointe.

Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Tror faktisk ikke vi er så uenige ... tror bare du har misforstået mig godt og grundigt.

Ja, det har jeg muligvis..
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det er ikke op til mig at blande mig i hvordan andre balancerer tingene, hvilket egentlig er min pointe.
Hvis du mener jeg har blandet mig i hvordan andre balancerer tingene, så har du stadig ikke forstået pointen af hvad jeg skrev ... Det handlede om dobbeltmoral, ikke om prioriteringer!
Jeg tror vi nærmer os mit oprindelige svar til dig igen.

Redigeret af Energyzhig - 30-November-2010 kl. 12:54
Til top
emiiiilx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-April-2011
Sted: snedsted
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 16:04
jeg sidder og vil utrolig gerne have et par nike free runs, men kan ikke finde nogle på nikes hjemmesidde, de koster også 1000 kr derfor har jeg fundet den her side http://www.shoestoreau.com, så er det lovligt at bestille dem også selvom at det ser ud til at være kopivare? jeg vil gerne have 2 par? kan jeg være sikker på at få dem hvis de bliver taget i tolden `?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu