|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
Ja... du skal ihvertfald ikke acceptere det billige kort, havde en mate der var ude for totalt det samme, de ville også sælge ham et "BASIS" kort og han havde dengang købt et MSI kort hvor man gav 1000kr mere i forhold til reference kortet pga der var LÆNGERE garanti og en HELT anden køler løsning.
det endte i en længere slogskamp, da specs jo var det samme.. men det var de jo så alligevel ikke pga. køler løsningen, de endte hvor de rent faktisk skulle refundere hele kortet, men pga. de synes det var lidt ekstremt, så tilbød de ham et nyere kort istedet. Altså han fik en generation hurtigere, men et reference kort der, var ikke en optimal løsning, men mener kortet var op til 30% hurtigere så han fik da noget ud af de penge ekstra han havde lagt. måske i kan finde ud af sådan en handel. et HD6870 eller 5870 måske...
|
|
![]() |
|
Conluxa ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Send dit link og sig du gerne vil have det samme kort.
Så er ombytning på hardware 100% identisk,
selvom prisen er mindre i dag.
|
|
![]() |
|
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Det er noget sluder at du ikke har ret til at få hele købssummen udbetalt. Forbrugerreglerne i købeloven er præceptive, dvs. at de ikke kan afviges til skade for forbrugeren. Dette betyder, i følge KBL § 78, at du selv vil kunne vælge imellem et passende afslag i købsprisen, ombytning til samme produkt, afhjælpning inden for rimelig tid eller købsprisen udbetalt. I følge KBL § 78, stk. 2 gælder, at hvis udgifterne til afhjælpning eller ombytning er uforholdsmæssige store, kan du ikke kræve enten ombytning eller afhjælpning, men skal have købsprisen udbetalt.
Dog gælder det så i stk. 3, at hvis sælger vælger at afhjælpe eller ombytte produktet, så må du acceptere dette. § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem 1) afhjælpning af mangelen, 2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering), 3) et passende afslag i købesummen eller 4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig. Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen. Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. // Kharder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |