recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan jeg stille op?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad kan jeg stille op?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 10:56
så længe sælgeren eller du ikke har været inde på, hvilke filmformater eller harddiskformater der er tale om, så har han vel ikke sagt noget forkert?

Om et tv skal kunne modtage et signal via hdmi fra en computer vil jeg ikke gøre mig klog på - også her kan der vel være forskel på standarder?
Måske er det i virkeligheden din computer der har et problem? - det kan man vel ikke helt udelukke?

som KlausDM herover skriver, kan man vel heller ikke udelukke, at dit tv har en defekt - som jo heller ikke er forretningens skyld.

Jeg vil ikke forsvare hverken Elgiganten eller dig, for det synes jeg er lidt svært, da ingen kender den nøjagtige formulering. Vi skal som forbrugere af elektronik vænne os til at specificere vores spørgsmål bedre, og udpensle hvilket udstyr vi har tænkt os at benytte sammen med de nye ting vi kigger på. Det er efterhånden blevet en jungle af formater, signaler og forbindelser.

Til top
Escotron Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 11:04
Min computer virker fint. har testet både kabel og computer med andre fjernsyn og projektore, og der er intet problem.

Hvis mit tv har en defekt, så er det ikke forretningens "skyld", men det er dem der skal "bøde" for det... for at sælge mig et tv der ikke "virker"... det er vel bare at benytte sig at de 2 års reklamationsret.

det er en svær situation.... men jeg håbede lidt på at hdmi "flimmer" ville være nok til at reklamere.
mvh 
Panasonic 42" TH-PX80
Sony PlayStation 3
Til top
Escotron Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 11:07
har to eksterne harddisks.. hvoraf ingen virker på tv'et. de virker på min playstation og computer. og har læst manualer op og ned osv. og stadig ikke kunnet få tv'et til at registrere min usb.
Panasonic 42" TH-PX80
Sony PlayStation 3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Escotron Escotron skrev:

har to eksterne harddisks.. hvoraf ingen virker på tv'et. de virker på min playstation og computer. og har læst manualer op og ned osv. og stadig ikke kunnet få tv'et til at registrere min usb.

Tag din disk med i Elgiganten og slut den til et Sony fjernsyn der. Virker den på andre Sony tv, har dit tv en defekt og skal repareres.

Har du softwareopdateret det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Escotron Escotron skrev:

Har du kontrolleret hvordan diskene er formatteret? Hvis de er formatteret i NTFS er det med stor sikkerhed derfor de ikke virker med dit TV. Det er sandsynligt at de skal formatteres i FAT32 for at kunne virke med TVet.

Udover det er det ikke sandsynligt at du vil kunne spille videofiler fra internettet selvom TVet kan læse disken. Særligt ikke hvis det er .MKV.
Jeg har selv forsøgt mig med at spille videofiler direkte fra en harddisk på mit forhenværende panasonic G10. Det kom aldrig til at virke, selv om jeg kodede filerne om til noget der burde virke og placerede filerne i komplicerede mappestrukturer efter forsekllige anvisninge jeg kunne finde på nettet.

Jeg ved godt at formatsupporten er blevet meget bedre på de nyere TV, men hvis du ikke kan få det til at virke vil jeg, lige som en anden har forslået, anbefale at købe en ekstern medieafspiller. De spiller stort set alt hvad man kan få fingre i. Jeg har selv en WD TV live. Den koster 700,- og er i det store hele altædende.

Jeg har lige som du haft problemer med at få HDMI til at virke fra en computer. Kombinationen var et panasonic G10 og en laptop med intel grafik. Det virkede bare ikke og kom aldrig til det. Den eneste måde jeg kunne få et billede der ikke lavede unoder var at sætte opløsningen ned. Ikke lige frem en en ideel løsning. Jeg endte med at sende TVet tilbage til forhandleren. Det kan du jo desværre ikke længere, med mindre dit TV er direkte defekt. HDMI driller nogle gange og der er desværre ikke ret meget man selv kan gøre ved det hvis det ikke virker. Desværre bliver der så peget fingre. SONY mener det er AMD der har skylden og AMD mener sikkert at det er SONY. Som forbruger står man med håret i postkassen fordi man kan konstatere at det ikke virker, men uden at vide præcis hvor fejlen i virkeligheden er.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 31-Marts-2011 kl. 12:48
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 12:01
Hvad gav du for det TV ?
hvad er det værd på brugtmarkedet som 1 md gammelt ?
er differencen mere eller mindre end hvad en WD TV live koster, ved du hvad du skal gøre :-)
PS, en WD TV live er 100 gange bedre end min BD afspiller til 3 gange prisen !
den æder ALT hvor andre afspille kun klare lidt, alt efter codex og sager normale dødelige
ikke fatter noget af.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu