Escotron skrev:
har to eksterne harddisks.. hvoraf ingen virker på tv'et. de virker på min playstation og computer. og har læst manualer op og ned osv. og stadig ikke kunnet få tv'et til at registrere min usb.
|
Har du kontrolleret hvordan diskene er formatteret? Hvis de er formatteret i NTFS er det med stor sikkerhed derfor de ikke virker med dit TV. Det er sandsynligt at de skal formatteres i FAT32 for at kunne virke med TVet.
Udover det er det ikke sandsynligt at du vil kunne spille videofiler fra internettet selvom TVet kan læse disken. Særligt ikke hvis det er .MKV.
Jeg har selv forsøgt mig med at spille videofiler direkte fra en harddisk på mit forhenværende panasonic G10. Det kom aldrig til at virke, selv om jeg kodede filerne om til noget der burde virke og placerede filerne i komplicerede mappestrukturer efter forsekllige anvisninge jeg kunne finde på nettet.
Jeg ved godt at formatsupporten er blevet meget bedre på de nyere TV, men hvis du ikke kan få det til at virke vil jeg, lige som en anden har forslået, anbefale at købe en ekstern medieafspiller. De spiller stort set alt hvad man kan få fingre i. Jeg har selv en WD TV live. Den koster 700,- og er i det store hele altædende.
Jeg har lige som du haft problemer med at få HDMI til at virke fra en computer. Kombinationen var et panasonic G10 og en laptop med intel grafik. Det virkede bare ikke og kom aldrig til det. Den eneste måde jeg kunne få et billede der ikke lavede unoder var at sætte opløsningen ned. Ikke lige frem en en ideel løsning. Jeg endte med at sende TVet tilbage til forhandleren. Det kan du jo desværre ikke længere, med mindre dit TV er direkte defekt. HDMI driller nogle gange og der er desværre ikke ret meget man selv kan gøre ved det hvis det ikke virker. Desværre bliver der så peget fingre. SONY mener det er AMD der har skylden og AMD mener sikkert at det er SONY. Som forbruger står man med håret i postkassen fordi man kan konstatere at det ikke virker, men uden at vide præcis hvor fejlen i virkeligheden er.
MVH
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 31-Marts-2011 kl. 12:48