|
Philips - Infocare problemer |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eske du skal kontakte forbrugerrådet. De skal give dig et nyt tv når de har prøvet at lave det 3 gange.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Nix.
Problematikken er at alt hvad der hedder reklamationsret er mellem køber og den butik der har solgt varen.
Sælger har bare lukket biksen, så køber står med absolut ingenting.......
Klaus
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Som Philips forhandler kan du vel gå ind over og tale sagen til Philips?
Klaus
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Philips har anerkendt det er "deres" tv og de har prøvet at reppe 3 gange, så afsted igen og klag til forbrugerrådet og efter snakken med dem til Philips. Eller skriv til ekstra bladet.... ;-)
Syntes også du skal pointere at infocare HAR søgt om at skrotte tv´et men det blev afslået. Evt. tag billeder/video når fejlen viser sig. Altid godt at have dokumentation...
|
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Som Klaus også siger så gælder den regel (som faktisk lyder på at de kun har ét forsøg. I visse tilfælde kan det dog ventes at være flere) kun i reklamations sager, hvilket er mellem køber og sælger, det er denne sag ikke.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Jeg vil klart sige Philips nu er sælger da de har forsøgt at lave den 3 gange på garanti!
Trådstarter: ignorér pessimisterne og klø på! Tal med forbrugerrådet.
|
|
![]() |
|
Uanset hvad, så har Phillips servicepartner (Infocare) ikke kunnet finde nogen fejl på fjernsynet...... Klaus |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Problemet er vel primært, at Infocare siger tv-et ikke fejler noget. Det er den udmelding du skal have ændret.
Philips tilbud er givet ud fra den udmelding, og prøver blot at skabe en form for goodwill. De bliver nødt til at forholde sig til hvad teknikerne siger i sagen. Noget andet er, hvis dit tv er næsten 2 år ny, så svarer 50% af nyprisen vel til hvad du kan købe et nyt TILSVARENDE til idag? |
|
![]() |
|
Gazerbeam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Du har lavet en handel med en forhandler, og det er denne forhandler du har to års reklamationsret overfor. Dvs. det der forhandleren eller konkursboet du skal rette dit krav mod.
Lad os lave et tænkt eksempel. Forhandler sælger en vare til overpris. F.eks. dit TV til 50.000 kr. Kan du så stille kræv overfor tredjepart (F.eks. Philips/Infocare) om at hæve købet? Nej, vel? (Det ville jo være urimeligt overfor Philips at hæfte for et beløb de aldrig selv har modtaget.) Forhandleren kan ikke binde tredjepart i aftaler eller handler. Længere er den ikke. Når det så er sagt, kan det ikke udelukkes at Philips har påtaget sig et ansvar i et eller andet omfang. Dette kan skyldes markedsføring eller vedlagte garantibestemmelser. Du skal bare være opmærksom på, at dette ikke automatiske er omfattet af købelovens bestemmelser. Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje tilbuddet. Går handlen på det nye TV direkte gennem Philips, har du på det nye TV fuld reklamationsret direkte overfor Philips. |
|
Philips 42PFL7606T (3D/DVB-T2)
Yamaha YSP-3000 Lydprojekter Panasonic AE900 Projekter Samsung SMT-H3126 & H3106 Toshiba HD DVD 30 og E1 PS3 60GB & 40 GB |
|
![]() |
|
eske ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Status: Offline Point: 43 |
Hej Gazerbeam
Ja handlen foregår igennem Philips hvor de vil komme med det nye og tage mit med retur, et eller andet sted har jeg også lyst til det men når det er sagt, så er det mange penge jeg skal lægge ved siden af de 24,000 som jeg gav for mit fejlbehæftede Tv, og det Tv som svarer til mit idag med fuld ambilight er model 8007 som Philips vil have en pris for 10,500 i 55" og 9,000 i 46" jeg gik så langt og sagde at jeg var villig til at betale max 7,500 kr i bytte for den i 55" men det afslog de med begrundelsen at 50% var meget taget i betraktning af at mit Tv er 2 år gammel, det mente jeg ikke at kunne bruge til noget da det var dem selv der havde tærsket langhalm vedr.min sag. Nu ønsker jeg snart at få denne sag lukket efter 2 års kamp, de gør åbentbart alt mulig for at man skal opgive og det er ved at lykkedes for dem. mvh.eske i må gerne lukke sagen og tak for alle de mange input. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg vil stadig mene at du ikke har udtømt dine muligheder. Gå dog til pressen og TV Kontanten og forklar din sag. Det er jo ikke din skyld at TV'et er blevet 2 år gammelt - det var fejlbehæftet fra DAG 1 punktum. Du skal IKKE nøjes med en 50% erstatning..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |