recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips - Infocare problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips - Infocare problemer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:44
eske du skal kontakte forbrugerrådet. De skal give dig et nyt tv når de har prøvet at lave det 3 gange.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

eske du skal kontakte forbrugerrådet. De skal give dig et nyt tv når de har prøvet at lave det 3 gange.
 
Nix.
 
Problematikken er at alt hvad der hedder reklamationsret er mellem køber og den butik der har solgt varen.
 
Sælger har bare lukket biksen, så køber står med absolut ingenting.......
 
Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Jeg syntes philips har vist lidt goodwill ved at give dig 50% rabat.
Syntes dog ikke du skal lade dem slippe så nemt..
 
Som Philips forhandler kan du vel gå ind over og tale sagen til Philips?
 
Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 20:29
Philips har anerkendt det er "deres" tv og de har prøvet at reppe 3 gange, så afsted igen og klag til forbrugerrådet og efter snakken med dem til Philips. Eller skriv til ekstra bladet.... ;-)
Syntes også du skal pointere at infocare HAR søgt om at skrotte tv´et men det blev afslået. Evt. tag billeder/video når fejlen viser sig. Altid godt at have dokumentation...
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Philips har anerkendt det er "deres" tv og de har prøvet at reppe 3 gange, så afsted igen og klag til forbrugerrådet og efter snakken med dem til Philips. Eller skriv til ekstra bladet.... ;-)
Syntes også du skal pointere at infocare HAR søgt om at skrotte tv´et men det blev afslået. Evt. tag billeder/video når fejlen viser sig. Altid godt at have dokumentation...

Som Klaus også siger så gælder den regel (som faktisk lyder på at de kun har ét forsøg. I visse tilfælde kan det dog ventes at være flere) kun i reklamations sager, hvilket er mellem køber og sælger, det er denne sag ikke.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 23:00
Jeg vil klart sige Philips nu er sælger da de har forsøgt at lave den 3 gange på garanti!
Trådstarter: ignorér pessimisterne og klø på! Tal med forbrugerrådet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg vil klart sige Philips nu er sælger da de har forsøgt at lave den 3 gange på garanti!


Uanset hvad, så har Phillips servicepartner (Infocare) ikke kunnet finde nogen fejl på fjernsynet......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 06:57
Problemet er vel primært, at Infocare siger tv-et ikke fejler noget. Det er den udmelding du skal have ændret.
Philips tilbud er givet ud fra den udmelding, og prøver blot at skabe en form for goodwill. De bliver nødt til at forholde sig til hvad teknikerne siger i sagen.

Noget andet er, hvis dit tv er næsten 2 år ny, så svarer 50% af nyprisen vel til hvad du kan købe et nyt TILSVARENDE til idag?
Til top
Gazerbeam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gazerbeam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 13:09
Du har lavet en handel med en forhandler, og det er denne forhandler du har to års reklamationsret overfor. Dvs. det der forhandleren eller konkursboet du skal rette dit krav mod.

Lad os lave et tænkt eksempel. Forhandler sælger en vare til overpris. F.eks. dit TV til 50.000 kr. Kan du så stille kræv overfor tredjepart (F.eks. Philips/Infocare) om at hæve købet? Nej, vel? (Det ville jo være urimeligt overfor Philips at hæfte for et beløb de aldrig selv har modtaget.)

Forhandleren kan ikke binde tredjepart i aftaler eller handler. Længere er den ikke.

Når det så er sagt, kan det ikke udelukkes at Philips har påtaget sig et ansvar i et eller andet omfang. Dette kan skyldes markedsføring eller vedlagte garantibestemmelser. Du skal bare være opmærksom på, at dette ikke automatiske er omfattet af købelovens bestemmelser.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje tilbuddet. Går handlen på det nye TV direkte gennem Philips, har du på det nye TV fuld reklamationsret direkte overfor Philips.
Philips 42PFL7606T (3D/DVB-T2)
Yamaha YSP-3000 Lydprojekter
Panasonic AE900 Projekter
Samsung SMT-H3126 & H3106
Toshiba HD DVD 30 og E1
PS3 60GB & 40 GB
Til top
eske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 13:47
Hej Gazerbeam
Ja handlen foregår igennem Philips hvor de vil komme med det nye og tage mit med retur, et eller andet sted har jeg også lyst til det men når det er sagt, så er det mange penge jeg skal lægge ved siden af de 24,000 som jeg gav for mit fejlbehæftede Tv, og det Tv som svarer til mit idag med fuld ambilight er model 8007 som Philips vil have en pris for 10,500 i 55" og 9,000 i 46" jeg gik så langt og sagde at jeg var villig til at betale max 7,500 kr i bytte for den i 55" men det afslog de med begrundelsen at 50% var meget taget i betraktning af at mit Tv er 2 år gammel, det mente jeg ikke at kunne bruge til noget da det var dem selv der havde tærsket langhalm vedr.min sag.
Nu ønsker jeg snart at få denne sag lukket efter 2 års kamp, de gør åbentbart alt mulig for at man skal opgive og det er ved at lykkedes for dem.
 
mvh.eske
i må gerne lukke sagen og tak for alle de mange input.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 14:11
Jeg vil stadig mene at du ikke har udtømt dine muligheder. Gå dog til pressen og TV Kontanten og forklar din sag. Det er jo ikke din skyld at TV'et er blevet 2 år gammelt - det var fejlbehæftet fra DAG 1 punktum. Du skal IKKE nøjes med en 50% erstatning..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu