recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital - returnering af udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital - returnering af udstyr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 593
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital - returnering af udstyr
    Sendt: 01-November-2011 kl. 21:23

Jeg har brug for et godt råd her.

Jeg har for et par måneder siden opsagt abonnement ved Canal Digital. Kort tid efter modtog jeg et brev, at jeg skulle sende deres lejemodtager retur. Den blev afsendt fra posthuset et par dage efter - og jeg har heldigvis kvitteringen stadig - og så regnede jeg jo med, at alting var ude af verden.

Så modtager jeg idag et brev fra en advokat, at jeg venligst bedes returnere denne modtager. Jeg ringer til Canal Digital og får at vide, at det også drejer sig om en HD-modtager, som jeg havde for over 2 år siden, der ligeledes skal returneres. Jeg havde denne modtager i cirka 14 dage i foråret 2009, og opsagde dette kort tid efter, da det ikke levede op til forventningerne.

Jeg blev bedt om at returnere denne HD-modtager, hvilket jeg gjorde umiddelbart efter. Jeg har ikke længere nogen kvittering, da jeg formodede, at den måtte være modtaget og forventede ikke, at få brug for den 2,5 år efter. Jeg hørte ej heller noget efterfølgende fra dem, at den ikke skulle være modtaget. Man skulle da mene, at en pakke registeres i det øjeblik den modtages og ikke først ved ophør af abonnementet - det kan jo dreje sig om væsentligt længere tid end 2,5 år i andre tilfælde. 

Canal Digital kan se, at jeg har returneret lejemodtageren, men ikke den første.

Skal jeg bare bøje nakken og makke ret og betale ved kasse et? Jeg kan af gode grunde ikke returnere den én gang mere, og synes måske, at 2,5 år er lidt lang tid før man får at vide, at de ikke har modtaget den.

Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 22:36
Mine forældre var ude for præcis samme nummer for et års tid siden. De valgte at betale for den mistede boks efter lidt tovtrækkeri. Grunden til at de valgte den løsning var, at de fortsat var abonnenter og candal digital ikke ville reparere deres defekte hd-boks før de betalte den gamle boks.
Rent juridisk er udgangspunktet, at du bærer risikoen for forsendelsen. Dog vil jeg mene at canal d i dit som i mine forældres tilfælde har udvist retsfortabende passivitet, ved ikke at rykke efter boksen inden for rimelig tid. Canal digital har en anden opfattelse af retsstillingen desværre.

Hvis du ikke længere skal være kunde hos dem og ikke har penge eller ander tilgode hos dem, så synes jeg du skal nægte at betale med ovenstående begrundelse. Hvis de mener de har krav på pengene må de jo stævne dig, min vurdering er at de har en dårlig sag. Ellers er der jo altid ekstra bladet. Jeg synes det lader til at de har rod i deres lagerhåndtering. Jeg tror boksene er blevet modtaget og bare ikke registreret ordentligt i deres system.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 08:42
I det første brev jeg modtog, stod der, at jeg ville få en check retur på cirka 1050,- når de modtog udstyr. De penge er jeg fuldstændig ligeglad med. Jeg vil bare gerne have sagen afsluttet uden at hænge på en (i mine øjne urimelig) erstatning på flere tusinde.

Nu skal jeg have snakket med dem igen om lidt, når de åbner. Jeg glæder mig til at høre hvad de har at sige og og hvad de forlanger.
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 09:48
Så fik jeg snakket med den igen. De valgte, at anullere kravet om, at returnere HD-modtageren igen - primært grundet det lange interval siden jeg opsagde den og en fejl hos dem, der betød, at det så ud til, at jeg stadig abonnerede på HD og derfor havde de ikke reageret på, at den ikke var blevet registeret retur hos dem.

Så det hjalp mig, at være venlig og trække vejret dybt og er tilfreds med håndteringen fra Canal Digitals side til sidst :)
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 09:50
Jeg er glad for at de frafaldt kravet. Det ville også have været op ad bakke for dem at få pengene hvis du havde nægtet.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 16:22

Og tak for inputtet - men det blev slet ikke nødvendigt, at nævne noget om retsfortabende passivitet :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu