Jeg har brug for et godt råd her.
Jeg har for et par måneder siden opsagt abonnement ved Canal Digital. Kort tid efter modtog jeg et brev, at jeg skulle sende deres lejemodtager retur. Den blev afsendt fra posthuset et par dage efter - og jeg har heldigvis kvitteringen stadig - og så regnede jeg jo med, at alting var ude af verden.
Så modtager jeg idag et brev fra en advokat, at jeg venligst bedes returnere denne modtager. Jeg ringer til Canal Digital og får at vide, at det også drejer sig om en HD-modtager, som jeg havde for over 2 år siden, der ligeledes skal returneres. Jeg havde denne modtager i cirka 14 dage i foråret 2009, og opsagde dette kort tid efter, da det ikke levede op til forventningerne.
Jeg blev bedt om at returnere denne HD-modtager, hvilket jeg gjorde umiddelbart efter. Jeg har ikke længere nogen kvittering, da jeg formodede, at den måtte være modtaget og forventede ikke, at få brug for den 2,5 år efter. Jeg hørte ej heller noget efterfølgende fra dem, at den ikke skulle være modtaget. Man skulle da mene, at en pakke registeres i det øjeblik den modtages og ikke først ved ophør af abonnementet - det kan jo dreje sig om væsentligt længere tid end 2,5 år i andre tilfælde.
Canal Digital kan se, at jeg har returneret lejemodtageren, men ikke den første.
Skal jeg bare bøje nakken og makke ret og betale ved kasse et? Jeg kan af gode grunde ikke returnere den én gang mere, og synes måske, at 2,5 år er lidt lang tid før man får at vide, at de ikke har modtaget den.