Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Burke
Bruger
Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 10:18 |
Hej igen
Nu er det lykkedes mig at finde nogle sponsorer til mit 'projekt' - ja en rund fødselsdag lurer lige om hjørnet sååå:-)
Anyways, jeg vil som tilrådet fokusere på musik delen i første omgang og har nu investeret i en Synology 209 med 1TB lager. Hernæst kunne jeg godt ønske mig noget Sonos udstyr (Du har ret Jonas, det ser rigtig rigtig lækkert ud og jeg har haft mulighed for at høre det se/høre det i Hifiklubben).
Med tanke på jeg allerede HAR højttalere samt subwoofer, ville det således ikke være 'nok' at anskaffe en ZP120 Player og bruge min iphone som remote?? Eller har jeg misforstået konceptet her??
På forhånd tak igen!!
|
Burke
- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 13-September-2009 kl. 01:28 |
ZP120 er jo den player med indbygget forstærker, så det er rigtigt at det bare er den du skal bruge hvis du vil tilslutte højtalere direkte. Fordelen ved denne metode er også at du ikke manuelt skal tænde en forstærker for at høre musik, men bare kan nøjes med at bruge din remote til at starte den. ZP120 er så en smule dyrere end ZP90.
Du burde sagtens kunne nøjes med din iPhone som remote til at starte med. Vær dog opmærksom på (som jeg mener det er blevet skrevet før, ellers er det en anden tråd) at hvis der er andre i huset som skal benytte Sonos, så kræver det jo at din iPhone er i huset før det virker.
|
Burke
Bruger
|
Sendt: 13-September-2009 kl. 11:54 |
Fantastisk, og rigtig god pointe med remoten...Det kan godt være jeg får lidt røg derhjemme for at hive remoten til anlægget med mig:-)
Jonas, 1000 tak for hurtig tilbagemelding - igen. Det ser ud til jeg snart er i hus med en fornuftig løsning takket være dine og andres råd.
Et sidste tillægsspm..Jeg har en kammerat der skal til USA i næste uge..Han har sagt han gerne vil tage en ZP120 med hjem i kufferten. Den koster 500 dollars hvilket i DKK er cirka 1500 billigere end herhjemme.
Er der noget udover strømforsyningen (110v kontra 220v) jeg skal være opmærksom på i den henseende??
Tak
|
Burke
- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 13-September-2009 kl. 11:59 |
Burke skrev:
Er der noget udover strømforsyningen (110v kontra 220v) jeg skal være opmærksom på i den henseende??
|
Den skal nok virke herhjemme hvis du får styr på strømmen. Men du skal være opmærksom på at i USA har de ufatteligt ringe reklamationsforhold i forhold til herhjemme. Det er nok primært det forhold der gør elektronik billigere derovre. Men det er en diskussion vi ikke behøver at tage her.
|
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
|
Sendt: 13-September-2009 kl. 12:04 |
Burke skrev:
Jeg har en kammerat der skal til USA i næste uge..Han har sagt han gerne vil tage en ZP120 med hjem i kufferten. Den koster 500 dollars hvilket i DKK er cirka 1500 billigere end herhjemme.
|
Måske risikoen for at der kommer told+moms på, hvis han bliver chekket i tolden ved hjemkomst.
Mvh JørgenT
|
Burke
Bruger
|
Sendt: 14-September-2009 kl. 08:45 |
Gode pointer..Tak for hjælpen endnu engang!!
|
Burke
- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109
|
ClausJ
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
|
Sendt: 14-September-2009 kl. 10:53 |
JørgenT skrev:
Burke skrev:
Jeg har en kammerat der skal til USA i næste uge..Han har sagt han gerne vil tage en ZP120 med hjem i kufferten. Den koster 500 dollars hvilket i DKK er cirka 1500 billigere end herhjemme.
|
Måske risikoen for at der kommer told+moms på, hvis han bliver chekket i tolden ved hjemkomst.
Mvh JørgenT
|
Næppe - toldgrænsen er over 3000,- kr når man selv medbringer varen.
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Burke
Bruger
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 16:03 |
Hej igen
Synes lige jeg vil lade jer - især dig Jonas - vide at jeg har fået min Sonos ZP120 hjem og har sat det op..Kontrollerer det fra mine 2 iphones samt PC'en i hjemmet. Er du da helt vimmer jeg er imponeret af setup'et, lyden, respons'en samt GUI'en...
Så 1000 tak for alle rådene og jeg har i den grad valgt det rigtige:-)
|
Burke
- Pioneer LX5090H
- PS3
- Samsung SMT-H3126
- Synology DS109
|