|
Er Blu-Ray fra UK censurerede?? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Tubii
Bruger Oprettet: 18-Oktober-2006 Status: Offline Point: 71 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 17:13 |
Har købt Flags of our fathers DK version. Her står 132min. |
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 17:18 |
Det oplever jeg desværre også selv af og til, med DVD-udgivelser fra U.K. Skræk-eksemplet for mig hedder "Cutthroat Island" - en underholdende piratfilm med masser af action og ramasjang. Den britiske udgivelse af denne film var (sammenlignet med USA-udgaven, som jeg også ejer) så skamferet af saksen, at mange af de berørte scener nærmest ikke længere gav nogen mening. Klipningen var i tilgift ufatteligt klodset udført: Lige pludseligt var handlingen sprunget fra punkt A til punkt C i et par af scenerne. Og der var heller ikke gjort spor forsøg på at udjævne overgangene. Amatør-arbejde! For fremtiden betænker jeg mig to gange med at købe UK-udgaven, hvis der bare er den mindste chance/risiko for erotisk eller voldeligt indhold. Redigeret af musicus - 19-August-2007 kl. 23:01 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 17:27 |
Generel kommentar om censur: mange US film er også censurerede, selvom det er selv-censur og ikke statslig censur som i UK. På DVD markedet kan man nogle gange få de ekstra scener med ved at købe UnRated edition, men det er spørgsmålet om det er kommet til HD-DVD/Blu-Ray markedet endnu (uden en officiel MPAA rating er der masser af butikker, som ikke vil sælge filmene eller leje dem ud, og NC-17 er næsten værre end ingen rating). For en film som Taking Lives er den europæiske DVD udgave (R2UK) identisk med den amerikanske UnRated udgave. Den almindelige amerikanske DVD udgave mangler et par scener med Angelina Jolie uden tøj på.
Derfor er der ingen garanti mod censur ved at købe den amerikanske udgave; man får som udgangspunkt den (selv)censur med som er foretaget på biografudgaven. Dokumentarfilmen This Film is Not Rated af Kirby Dick giver en glimrende beskrivelse af det amerikanske censur system. Der bliver heller ikke censureret nær så meget i UK som tidligere, og mange nye udgaver bliver re-vurderet og gamle censurerede scener bliver genindsat. Den samme positive udvikling kan man desværre ikke sige om selvcensuren i USA. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Simon R.
Guld medlem Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 21:19 |
Tak, det er jo rart at kunne checke det der. Kan se at "Flags of our fathers" ikke er blevet klippet i:) |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |