|
Købe ny receiver nu? Dumt? |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kører PS5 også med 40 Gbps?
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
PS5 kører maksimalt 32 Gbps.
De 48 Gbps i HDMI 2.1 specifikationen er tiltænkt primært 8K-signaler eller den dag skærme overgår fra 10-bit til 12-bit farver. Sony har jo lovet 8K på PS5 (der er endda et logo på kassen), men jeg ved ikke hvordan det i praksis tager sig ud; om de f.eks. opdaterer HDMI-controlleren til at arbejde med højere båndbredde. Måske det i stedet bliver begrænset til 8K 30Hz og så passer signalet ind under HDMI 2.1's 40 Gbps tilstand.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Rasmus: Okay, har primært købt receiver til streaming (pt Chromecast tv) og senere PS5 spil. Alt godt
|
|
![]() |
|
Køn er den ikke, men fedt der ligger mulighed for udvidelse! Den linkede model passer til Marantz. Der er lavet lignende til Denon
![]() |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Det er faktisk muligt at købe Onkyo receivere igen, omend de ikke har mange eksemplarer til salg.
https://eu.onkyo.com/en-GLOBAL Man skal logge ind for at se priser og købe. De får rigtig gode anmeldelser i US https://www.youtube.com/results?search_query=onkyo+andrew |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
Havde også håbet på køb af Onkyo RZ50, som virker lækker. Jeg vil bare ikke købe ny receiver sf konkursramt firma. Som opfølgning har jeg kalibreret og testet min Marantz 7015 de sidste par dage, og må bare sige, at jeg er meget imponeret! Den overgår den gamle Onkyo 906, som ellers var topmodel. Det kan nok mest tilskrives bedre EQ-system? Den lyder kraftig og detaljeret, hvor lyden klæder mine B&W CM højtalere virkelig godt! Masser luft og deltaljer i stort surroundlydbilled. Fedt når man bliver glad for sit valg
![]() |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Så kan du roligt købe en Onkyo receiver, de har ikke været konkurs. Consum afdelingen blev solgt fra før tidligere moderselskab blev erklæret konkurs. Se fx de første 1½ minut af denne video https://youtu.be/we7YYB3CsGM eller læs hele erklæringen her: https://investors.voxxintl.com/news-releases/news-release-details/voxx-international-corporation-completes-acquisition-audiovideo |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
Nevermind71 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2022 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1 |
Ja lyder ikke til vi gamle Onkyo fans skal frygte noget,
ellers kan vi vel købe Pioneer som er identiske med dem nu. Pioneer VSX-LX305 skulle være et rigtig godt bud. Men alligevel står jeg lidt i stampe med mit valg :-D |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
Never mind Nevermind, Pioneer er bare blevet så ringe, og sammenslutningen med Onkyo har ikke hjulpet. Har haft begge, og vender aldig tilbage…
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Dejligt at Onkyo består, for jeg har været virkelig glad for min
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |