recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tolkning af forsikring..HJÆLP!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTolkning af forsikring..HJÆLP!

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

men han bekræftede da, at hans opfattelse af produktet som sælges var til for at dække nypris eller samme produkt i total skadet sager. Så sælgerne er altså også i tvivl selvom de er sat til at sælge produktet.

Det er skandaløst hvis der sidder en forsikringssælger og decideret siger dette. Det er en underminering af hele forsikringen, hvis man altid forventer at få det oprindelige beløb tilbage i og med der er tale om almene afskrivninger samt værdiforringelser. Og det er dette, samt forsikringer som aldrig kommer i brug, som forsikringsselskaberne tjener deres penge på.

Jeg vil gerne være kunde i sådan et forsikringsselskab, med den forudsætning, at jeg kan "baldre" mit udstyr som jeg lyster og få den oprindelige værdi udbetalt, og helst oftere end de andre kunder, for ellers bliver det sgu en dyr forretning.

Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

men han bekræftede da, at hans opfattelse af produktet som sælges var til for at dække nypris eller samme produkt i total skadet sager. Så sælgerne er altså også i tvivl selvom de er sat til at sælge produktet.

Det er skandaløst hvis der sidder en forsikringssælger og decideret siger dette. Det er en underminering af hele forsikringen, hvis man altid forventer at få det oprindelige beløb tilbage i og med der er tale om almene afskrivninger samt værdiforringelser. Og det er dette, samt forsikringer som aldrig kommer i brug, som forsikringsselskaberne tjener deres penge på.

Jeg vil gerne være kunde i sådan et forsikringsselskab, med den forudsætning, at jeg kan "baldre" mit udstyr som jeg lyster og få den oprindelige værdi udbetalt, og helst oftere end de andre kunder, for ellers bliver det sgu en dyr forretning.

Jamen vi er helt enige i den sag...  Jeg forholder mig blot til hvad jeg får at vide. Nu har jeg så talt med den samme mand fra Alm Brand som pendec. For at sætte det hele i relief kommer sagen som den er pt:

- Vores PC,er, bærbar ryger på guvlet. Jeg ved jeg har en elektronik forsikring der jvf. sælgeren skulle dække med alle pengene retur. Som han selv sagde, hvis jeg nu rakte mit fjernsyn på guvlet eller spildte noget i PC,eren, ja så dækkede den med fuldt betalt beløb tilbage.

- Jeg kontakter Alm Brand. De afviser at give fuldt beløb tilbage, men henviser til nogle skemaer, og hvor gammel pc,eren er. Jeg må iøvrigt selv forklare damen hvad der står i mine papirer, bla sort på hvidt at de punkter med de skemaer hun refererer til, ikke er gyldige i denne sag ud fra min elektronik forsikring og ud fra pc,ens alder. Det var hun ikke lige klar over, men hun giver mig efterfølgende ret, men holder dog på retten til at jeg ikke kan forvente FULD erstatning; altså pengene 100% tilbage. Fair nok, det kunne og kan jeg trods alt godt se fornuften i, jeg fortæller dog hvad sælgeren fortalte, og det beklager hun som værende en fejl. Hun opretter sagen, og jeg vil blive kontaktet af en tekniker med henblik på afhentning og vurdering af skadens omfang.

- Dagen inden han skal komme gider jeg egenligt ikke mere. Grund: har en god bekendt der vil forsøge at redde harddisken og dens indhold - der er mange vigtige og personlige ting på, så det vil jeg egentligt gerne give en chance og ærlig talt er jeg træt forsikrings-bøvlet. Så pc,en ryger ud til ham hvor den iøvrigt er endnu-

-Pendec fortæller mig om sin oplevelse i dag og jeg begynder at undre mig, for nu er der altså een til Alm Brand-ansat der mener man får det fulde beløb tilbage.

-Jeg kontakter i dag samme Alm Brand mand og han bekræfter først at det er rigtigt at man kan få det betalte beløb tilbage. Han beder om mit personnummer, og vil lige tjekke den aktuelle, men dog aflyste erstatningssag. Nu kommer farcen... (intet ondt om denne medarbejder, han var flink og yderst fornuftig)... han fortæller mig nemlig at: Min sag er oprettet som værende en "pludselig opstået hændelse" og en sådan ekstra-forsikring har jeg IKKE derfor ingen erstatning hvis det var! Havde jeg haft det, ville jeg ifølge ham havde fået ALLE 6900kr tilbage. Nu tilter det for mig. For damen jeg først kontaktede bekræftede, at min ELEKTRONIK FORSIKRING ville dække i tilfælde af erstatning - og så har hun gudhjælpemig oprettet sagen som værende en "pludselig hændelse" og dermed uden mit vidende ladet en anden form for forsikring blive den gældende - tilfældigvis den forsikring jeg IKKE har (kald mig bare konspiratorisk, men for dælen det passer godt i deres åle-glatte kram at liste sig uden om på denne måde!).

Jamen TAK for kaffe. Sælgeren der sælger mig den tillægs-forsikring, Elektronik Forsikring, sælger den altså som værende en forsikring der med hans egne ord dækker netop pludselige hændelser, "hvis du rager dit tv ned fra væggen, eller spilder i pc,en". Alm Brand-damen ved første samtale vil erstatte udfra Elektronik Forsikringen, med et beløb så jeg kan få tilsvarende maskine, men opretter som en "pludselig hændelse" så netop elektronik forsikringen IKKE dækker. Manden jeg taler med til sidst fortæller ordret, at rager jeg mit fjernsyn ned fra væggen og ikke er "pludselig hændelse"-dækket, så dækker det ikke, men havde jeg derimod spildt en cola i min pc,er, så ville jeg få FULDT beløb tilbage tilsvarende hvad jeg havde givet for pc,en!!! I mit tilfælde havde jeg desværre rakt en pc ned, og uden den "pludselige hændelse"-forsikring jeg troede jeg havde i min Elektronik Forsikring, så var det bare ærgeligt...

Det kan i så tygge lidt på herinde. Jeg vil imorgen begynde at lede efter et forsikringsselskab der har STYR på deres sager og hvor man får klar besked og ikke bliver bondefanget af pop-smarte sælgere der bare skal have tallene i orden.

Derfor vil jeg på INGEN måde anbefale nogen at benytte Alm Brand og slet ikke tro på deres opsøgende sælgere. 3 uafhængigt af hinanden ansatte der hver især havde deres versioner af firmaets regler og dækningsordninger.... under al kritik!

Redigeret af Kip James - 25-November-2009 kl. 20:04
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 21:13
Okay nu forstår jeg din forvirring: Jeg gik ind på alm brand´s hjemmeside og fandt dette:

citat: Hvis du er plusKUNDE kan du udvide din Familieforsikring med Elektronikforsikring. Den dækker pludselig skade og funktionsfejl i elektroniske apparater. Selvrisikoen er 1.000 kr. Prisen er 444 kr. (2009) eller 496 kr. (2009) - afhængig af hvilken plusKUNDE-rabat du får.

Øhh, den skulle da dække pludselig skade ?????
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 21:47
det med aldi pc for imac er så ikke korrekt.

havden en 2 1/2 år gammel T30 som døde ved et cykel styrt (havde ikke ekstra forsikring bag alm forsikring i tryg) den T30 havde jeg kvittering på 19500kr på.

Det de gjorde var at finde en T40 hos en GODKENDT forhandler, med samme fulde garanti som den jeg havde (3 års totalt dk garanti og ikke parallel import) den var prissat til 14600kr, og så fik jeg det beløb minus 1200kr til selvrisiko tilbage + erstattet tøj dog ikke cykel.

Så det var jeg egentlig meget tilfreds med.. TRyg har jeg altid haft ro med, de har godt nok aldrig stillet spg. har dog ikke haft meget brug for min forsikring, den gang med styrtet og så en forrude til en bil på glas forsikringen, begge gange uproblematisk.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det med aldi pc for imac er så ikke korrekt.....

Det var jo også det jeg skrev, at en aldi pc ikke var tilsvarende en Imac
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juni-2007
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Okay nu forstår jeg din forvirring: Jeg gik ind på alm brand´s hjemmeside og fandt dette:

citat: Hvis du er plusKUNDE kan du udvide din Familieforsikring med Elektronikforsikring. Den dækker pludselig skade og funktionsfejl i elektroniske apparater. Selvrisikoen er 1.000 kr. Prisen er 444 kr. (2009) eller 496 kr. (2009) - afhængig af hvilken plusKUNDE-rabat du får.

Øhh, den skulle da dække pludselig skade ?????

Nu fatter jeg slet ingen ting... den ellers fornuftige mand jeg (og predec) talte med i dag, fortalte mig som sagt, at min elektronik forsikring IKKE dækkede pludselig skade...

Jeg tror liiiiige jeg kontakter det galehus af et forsikringsfirma i morgen....Confused

Lige nedenunder det du der citerer står der følgende:

• Du kan også købe en Pludselig skadeforsikring. Den dækker anden pludselig skade på indbo. Selvrisikoen er 1.000 kr. Prisen er 355 kr. (2009) eller 397 kr. (2009) - afhængig af hvilken plusKUNDE-rabat du får. Er du ikke plusKUNDE er prisen 417 kr. (2009).
  • Det er så den de fortæller mig jeg (desværre) ikke har...korrekt. Men jeg har jo så netop en elektronik forsikring der åbenbart DÆKKER pludselig skade...

IMPONERENDE gået af et selskab jeg ellers troede var ganske fornuftigt Ouch

Redigeret af Kip James - 26-November-2009 kl. 00:15
    Til top
    pilehave Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
    Point: 1263
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 08:14
    Håber du finder ud af det Ouch
    Til top
    bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
    --
    --

Oprettet: 15-April-2006
    Sted: lolland
    Point: 3584
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 09:47
    Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg havde bestilt præcis samme forsikring og har for 5minutter siden annulleret den på ovennævnte grundlag. da jeg da ikke ønsker en dyr pc eller projektor erstattet med aldi vare fordi deres vare tilsvarende ligner min i et omfang.

Jeg ringede og forklarede mit grundlag for annullering, og sælger forklarede at det ikke var korrekt. Som han kendte den elektronik forsikring, så var det prisen på kvitteringen fra 2007 som var gældende.. men da han hørte om dette eksempel ville han da godt annullere min da han godt kunne se problemet med denne forsikring og at betingelserne kunne fortolkes forskelligt.

Hvis du skal have erstattet en Imac får du vel næppe erstatning ud fra hvad en Aldi pc koster, det er jo ikke en tilsvarende vare.
    Når Aldi engang sælger Imac, så er det vel muligt... men ja forretningen skal jo matche varen i et omfang, hvis muligt..

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu