recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgigantens tvivlsomme service og salgsmetoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgigantens tvivlsomme service og salgsmetoder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 17:05
Enig... Elgiganten er et ok sted at handle og giver gode forbruger rettigheder når man fortryder købet... 
At man går ind og samtidig forventer de ved alt, det må man gøre der hvor de mener de er specialister på at vide alt.. Alligevel er ingen forretninger det alligevel.. Elgiganten har bare for mange som er lidt grønne på området.
 
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 18:23
Der er mange som sammenligner Elgiganten med HiFi nørdernes mekka ( KT-radio og hifiklubben ), man forventer den samme service til den halve pris. Service og pris hænger bare sammen, sådan er det bare.

Til tråd starter, tror sælger ikke var klar over at 32LH4000 havde 100hz, men hvis dine forældre bare havde tænkt sig at tjekke sony´en ud, også kører hjem for at handle den på nettet, så hjælper de ligefrem ikke med at øge serviceniveuet i detail butikkerne.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af donni donni skrev:

Der er mange som sammenligner Elgiganten med HiFi nørdernes mekka ( KT-radio og hifiklubben ), man forventer den samme service til den halve pris. Service og pris hænger bare sammen, sådan er det bare.

 
Øhh...nu har vi ofte samme priser på nær et par kroner på en bestemt vare, så den sammenligning kan jeg ikke rigtig følge ??
 
Service behøver ikke, at koste penge. Det er en basal del af rutinen for, at skabe et loyalt kundegrundlag.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 08:00
Elgiganten er ok, hvis man selv ved noget om tingene, på forhånd har fundet ud af lige nøjagtig hvad man gerne vil have, og de tilfældigvis har varen til f.eks. nogle hundrede kr. mindre.

Men at gå ind i Elgiganten og spørge om vejledning, det kunne jeg aldrig finde på, ej heller forvente nogen form for kompetent service.
Men jeg synes så heller ikke de på nogen måde slår sig op på at være en butik der har god service.
De vil bare være billigst, som det lyder i reklamerne.

Dog vil jeg sige at man altså også kan opleve mangelfuld og til tider vildledende betjening i de mere respekterede butikker. Og her mener jeg ikke Fona og Co.
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 17:40


[/QUOTE]
 
Øhh...nu har vi ofte samme priser på nær et par kroner på en bestemt vare, så den sammenligning kan jeg ikke rigtig følge ??
 
Service behøver ikke, at koste penge. Det er en basal del af rutinen for, at skabe et loyalt kundegrundlag.
[/QUOTE]


Du må give mig ret i at elgiganten er blandt de stor kæder som sætter standarden inden for priser på elektronik, de andre små butikker reagere så efter det. ellers taber de jo kunderne.

og nej, service behøver ikke koste penge, men den mer-pris man giver for produkterne må man også forventer noget mere.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:16
Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at Elgiganten giver udtryk for, at have nogle af markedets laveste priser. Det er dog sjældent tilfældet. Går man andre steder hen (og det kan sagtens være en fysisk butik, så kan man ofte finde sagerne til lavere priser. Det kræver så dog også, at man besøger flere steder for at finde det der skal bruges.
 
Det eneste sted jeg mener de sætter standarden er på tv. Her finder jeg det dog ikke som nogen fordel. Det er ikke altid til forbrugerens fordel, at varen er billigst mulig.
 
Jeg ser Elgiganten som en elektronisk udgave af Bilka.
 
Generelt set synes jeg nu, at der er for megen fokus på priser og for lidt på resten af den ydelse/produkt man køber. Det er blevet lidt al'a; Det er lige meget, hvad der hives hjem bare det er billigt.
 
Nu præges mine holdninger så nok også af, at jeg er modstander af diverse kæmpe varehuse og indkøbscentre, hvor service ofte ikke er i højsædet. Jeg kommer der ikke, hvis jeg kan undgå det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu