recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bytte TV med backlight bleeding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBytte TV med backlight bleeding

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Begrebet "it's not a bug, it's a feature" bruges normalt i situationer, hvor en producent hævder, at den opførsel, som kunderne betragter som en fejl, faktisk er lavet sådan med vilje, fordi producenten mener, at det er bedre.
Hmm, jeg vil nu nærmee oversætte det med "egenskab". Altså det er ikke en fejl, men en egenskab ved TVét.

Mit W4500 har forøvrigt den samme "egenskab".

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Simpel løsning på problemet: lad være med at se tv i fuldstændig mørke omgivelser. Bare en enkelt lampe tændt, hjælper på det. Jo, backlight bleeding vil stadig være der, men du vil ikke lægge så meget mærke til det.
Det er ikke helt korrekt. Du kan sagtens se backlight bleeding selv ved dagslys. Fænomenet optræder, når det der vises på skærmen går fra lys til meget sort i kort eller længere tid.
Det kan også samlignes med "ghosting".

Ydermere kan du se backlight bleeding på specielt Sony TV i dagslys i rette vinkel, blot der er sort baggrund.

Dette afhænger dog meget af, hvor slem "egenskaben" er.

Redigeret af Kandersen - 07-Marts-2010 kl. 12:02
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

du kan altid forsøge, men generel erfaring siger at med mindre det er ENORMT slemt, så får du intet ud af det.

Kun i de første 14 dage, hvor du har returret, du kan regne med hjælp..

og siden du ikke har observeret det, før efter ½ år, så kan det ikke være så slemt.
Derved påstår du også, at det ikke kan ændre sig med tiden. Er det noget du ved, kan henvises til noget yderligere dokumentation på. Altså at det ikke ændre sig med tiden?
Det er nemlig et interessant fænomen, som mange har diskuteret længe, specielt omkring Sony TV. Og jeg synes personligt mit er blevet værre. Men i og med der er mange faktorer som spiller ind, så er det svært at sige præcist. Derfor søger jeg noget dokumentation der klart siger, at det IKKE bliver værre med tiden.
Mit TV er lige lidt over 1 år nu.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu