recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsikring på produkt hvor firmaet er gået konkurs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsikring på produkt hvor firmaet er gået konkurs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Forsikring på produkt hvor firmaet er gået konkurs
    Sendt: 07-Marts-2010 kl. 00:29
Hej alle Sammen!

Tjekkede lige helt tilfældigt bingofoto.dk, hvor jeg i sin tid (sommer 2008) købte et digitalt spejlrefleks kamera med forsikring til et super skarpt tilbud under Open By Night, at de er gået konkurs!

Og så står man der og tænker, hva fanden gør jeg nu med den forsikring jeg i sin tid købte til kameraet for 500 kr?? Har jeg bare mistet den eller hvordan forholder det sig lige hvis firmaet er gået konkurs. Og for den sags skyld min garanti som jeg stadig har i lidt under et halvt år.

Anyone - tak for hjælpen! :)
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Og så står man der og tænker, hva fanden gør jeg nu med den forsikring jeg i sin tid købte til kameraet for 500 kr?? Har jeg bare mistet den eller hvordan forholder det sig lige hvis firmaet er gået konkurs. Og for den sags skyld min garanti som jeg stadig har i lidt under et halvt år.

Som regel er forsikringen tegnet hos et decideret forsikringsselskab, hvor forhandleren bare er mellemmand, så så længe forsikringsselskabet eksisterer stadigvæk kan du normalt gå til dem direkte uden om forhandleren.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:06

Din alm. garanti derimod er formentligt væk, dog kan der være garanti fra producentens side hvis det ikke er parallelimporteret. I den forbindelse skal du være obs på at forsikringen måske først træder i kraft når forhandlerens garanti er udløbet, det svinger fra selskab til selskab. Så du kan godt stå i en situation hvor du ikke har garanti det næste halve år, hvorefter forsikringen så træder ind...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu