|
love om det digitale net i antenneforening |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
sickchild
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Sendt: 11-Marts-2010 kl. 17:15 |
jeg har lige snakket med de andre beboere og formanden. og formanden siger at de er blevet lidt snydt af antenne manden der har opsat det. da de troede de fik mpeg 4 til analogt og ikke kun mpeg 2. men da der er ingen af dem der har meget forstand på det regnede de bare med det var det rigtige. så vi ringede igår til antennemanden og han vil nu undersøge hvad der er gået galt siden det ikke virker med mpeg 4 da han var sikker på det skulle kunne lade sig gøre. men han har været her idag og lave noget sådan så det digitale signal bliver sendt igennem også så man kan bruge digital tuneren i sin fladskærm.
|
|
sickchild
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Sendt: 11-Marts-2010 kl. 17:17 |
og hvad jeg ligekan forstå så er der ingen gængse regler om der skal være analogt eller der ikke skal. og der er ikke kabel tv her. vi har et antenne udtag og et lnb udtag. og så er der bare en fælles antenne signalet kommer fra. altså vi betaler ikke til en program pakke og sådan. ligesom hos yousee og sådan. |
|
danji
Super bruger Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Sendt: 11-Marts-2010 kl. 17:43 |
Det forstår jeg ikke at du skriver. Som jeg nævnte i min første post er det for utvivlsomt at det digitale signal SKAL distribueres, og det analoge er valgfrit. Igen, gælder kun DR1, DR2 og TV2, dvs. must carry. §6, stk 1, i "Lov om radio- og fjernsynsvirksomhed" siger ikke direkte om det er digitalt eller analogt. Stk 2 siger at kulturministeren kan fastsætte nærmere bestemmelser. Det er gjort i "Bekendtgørelse om fordeling af billedprogrammer i fællesantenneanlæg", hvor §1, stk. 3, udtrykkeligt fastsætter det skal være digitalt: "Stk. 3. Der kan i fællesantenneanlægget ske konvertering af de digitale tv-signaler til analoge tv-signaler under forudsætning af, at de pågældende tv-signaler samtidig fordeles digitalt." |
|
Mvh dan.
|
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 13:17 |
også slettet
Redigeret af moho - 13-Marts-2010 kl. 11:45 |
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 14:05 |
slettet
Redigeret af moho - 13-Marts-2010 kl. 11:42 |
|
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:08 |
@moho
Kan du ikke forholde dig mere stringent til trådens emne. Du er tydeligvis meget ivrig, og det er fint, men du bevæger dig ud ad tangenter, råber op og lyder som om verden er en stor morbid sammensværgelse mod dig. Ivrigheden gør måske også, at du ikke lige når at gennemlæse det, som du selv skriver. Dermed får du ikke fanget de værste sproglige uklarheder inden vi andre bliver præsenteret for resultatet. Venligst /B |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |