recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gråt kontra mat hvidt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGråt kontra mat hvidt lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Gråt kontra mat hvidt lærred
    Sendt: 05-Februar-2007 kl. 00:59

Jeg har i nærmeste fremtid tænkt mig at købe en projektor og valget er faldet på den meget anmelder roste Sanoy PLV-Z5 lcd projektor, men kan er i tvivl om hvilket lærred der vil være bedts at købe til, da der åberbart er forskellige holdninger blandt forhandlere om det er bedst med en grådt eller mathvidt lærred. Nogen siger at man skal vælge et gråt lærred , da det giver høj kontrast og godt sort-niveau, hvis man ikke har mulighed for at mørklægge lokalet helt. Har man derimod mulighed for at mørklægge helt og ønsker den flotteste farve gengivelse, så vil et et mathvidt lærred være det bedste.

Lissau som er en dansk producent af højkvalitets lærreder skriver derimod at et grådt lærred vil være den ideelle overflade til projektering med en utrolig farvegengivelse og kontrast. Jeg har set mathvide lærreder med egne øjne, men ikke et gråt lærred. Er der nogen med erfaring med begge lærred typer, som kan, fortælle hvad man skal tro?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 14:50
Er der ikke nogen der har et kvalifiveret bud på havd der er bedst, eller det er måske smag og behag?
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:01

Noget endegyldigt svar tror jeg ikke du finder. Det er vist mest smag og behag. Jeg har selv valgt hvid til min Sanoy Z4 da jeg ikke har problemer med mørklægning. Ved valg af gråt lærred skal der mere 'power' på projectoren og jeg er ikke sikker på det fungerer optimalt i 'movie mode' hvor pæren kører på halv kraft, som giver længere levetid og mindre blæserstøj.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Noget endegyldigt svar tror jeg ikke du finder. Det er vist mest smag og behag. Jeg har selv valgt hvid til min Sanoy Z4 da jeg ikke har problemer med mørklægning. Ved valg af gråt lærred skal der mere 'power' på projectoren og jeg er ikke sikker på det fungerer optimalt i 'movie mode' hvor pæren kører på halv kraft, som giver længere levetid og mindre blæserstøj.

Ok, Hvor stort et lærred har du til din projekter og hvor langt sidder du fra lærredet. Jeg havde tænkt mig et ca. 2 m bredt med en sidde afstand på 3,5 m.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu