recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på Pioneer DPD-436 FDE og XDE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på Pioneer DPD-436 FDE og XDE?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 21:05
Ok, Skal bruges meget til PC, Men kan hvilken LCD bør jeg gå efter - Det er et krav der er 1:1 pixel mapping.. men synes ikke umiddelbart at kunne se hvilke modeller der har det ?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Ok, Skal bruges meget til PC, Men kan hvilken LCD bør jeg gå efter - Det er et krav der er 1:1 pixel mapping.. men synes ikke umiddelbart at kunne se hvilke modeller der har det ?

Mig bekendt er det endnu kun LG's LCD TV som understøtter pixel-mapping 1:1 via digital (DVI / HDMI)

Kræver dog stadig et skærmkort til PC'en som understøtter 1360x768 i opløsning (en speciel mode som LG understøtter da 1366x768 ikke findes som PC mode).

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Mig bekendt er det endnu kun LG's LCD TV som understøtter pixel-mapping 1:1 via digital (DVI / HDMI)

Kræver dog stadig et skærmkort til PC'en som understøtter 1360x768 i opløsning (en speciel mode som LG understøtter da 1366x768 ikke findes som PC mode).

/Lars

Takker, det var lige nøjagtigt sådan noget info jeg ledte efter :)

Så må jeg jo hellere se om jeg kan finde nogen LG modeller som jeg synes om, eller jeg alligevel skal have en Plasma skærm, for Pioneer skærmen skulle så vidt jeg har kunnet læse mig frem til ikke have nogen problemer med PC på digital indgangen :)

/Mikkel

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 13:38

eller jeg alligevel skal have en Plasma skærm, for Pioneer skærmen skulle så vidt jeg har kunnet læse mig frem til ikke have nogen problemer med PC på digital indgangen :)

En plasma skærm er først og fremmest god til TV.

Godt nok kan du tilslutte en PC, men hvis opløsningen på plasma skærmen er 1024x768 så giver det problemer med billedforholdet. For 1024x768 på en PC er 4:3 format, mens det på en plasma er 16:9.

Så du skal ihvertfald kunne vride din mediaplayer i størrelsesforhold, så billedet på computeren bliver for højt (personer bliver smalle i ansigterne). Så det ser rigtigt ud på plasma skærmen.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu