|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
ROFL
![]() ![]() ![]() ![]() ... eller også opstår der et helt nyt "sort" marked for mørklægningsgardiner!
![]() |
||
![]() |
||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Ifølge lovens logik - som fremstillet adskilleíge gange af KUM når de er blevet spurgt - så kan du ikke fremstille en kopi uden at omgå kopispærringen, alene fordi den er der med det formål, at forhindre dig i at kopere. Og når data eksisterer et andet sted end på dit original-medie, så er der tale om at du har flyttet data til en kopi. Eneste lovlige undtagelse herfor, er en såkaldt flygtig kopi, der eksisterer midlertidigt i en afspillers buffer - men den er i princippet kun tilladt så længe afspilningen pågår og er afhængig af den. (at ingen i praksis sletter deres web-cache hver gang de har set noget på youtube, er så en anden sag).
Så en bitvis kopi er stadig en kopi - når data permanent befinder sig et andet sted end på original-mediet - og hvis originalen er forsynet med noget, der er anvendt med det formål at forhindre kopiering, så er kopien nødvendigvis fremstillet på ulovlig vis. Kopien er som sådan lovlig, ja - men den kan per definition ikke være fremstillet på lovlig vis.
Det må nødvendigvis være sådan det er...
![]() |
||
![]() |
||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|
Halløjsa
Det var ikke for at tage æren fra Erla, men jeg besluttede mig for at skrive til kulturministeren. Det er jo hende der har "ansvaret" for loven. Da hendes svar var så tomt som noget overhovedet kunne være (hun snakkede bl.a. om cd'er hvor jeg spurgte til dvd'er), besluttede jeg mig for at anmelde mig selv også :) At der så er forskellige sites der har fanget min anmeldelse (tror det skyldes egen blog og twitter) det er jo bare alletiders :) Jo mere opmærksomhed om sagen jo bedre :) Hygge Edtwodth /det er sådan det staves Erla :) |
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
Dejligt at det nu er blevet lovligt, at kopiere ens dvd´ere og blu-ray over på ens mediecenter:-)
Mon ikke, at denne side snart bliver opdateret?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
De Danske Videogramdistributører, kan også kun tillade undtagelser i tilfælde hvor de har rettighederne, og det har de langt fra i alle tilfælde...
I USA sagsøger rettighedshaverne producenter af udstyr der automatisk kan rippe DVD'er, så de mener det alvorligt.
Det her kun et spørgsmål om at trække tiden ud for rettighedshaverne, så der ikke opstår for meget ballade før deres næste træk, der en gang for alle vil fjerne vores frihedsrettigheder til fordel for deres kontrol af vores private forbrug.
MVH,
erla - www.privatkoisterne.dk
|
||
http://www.privatkopisterne.dk
|
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
Jeg tror, at jeg bare holder mig til min Bluray-afspiller.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |