recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer du musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreamer du musik?

Besvar Besvar Side  <123
Afstemningsspørgsmål: Hvordan streamer du musik i dit hjem?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
8 [10.96%]
38 [52.05%]
1 [1.37%]
7 [9.59%]
2 [2.74%]
3 [4.11%]
0 [0.00%]
9 [12.33%]
5 [6.85%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har du undersøgt din trådløse opsætning - dvs. hvad findes der af trådløse netværk i nabolaget, hvilke kanaler/frekvenser benyttes, hvordan er signalstyrken etc? Har du testet stabiliteten af afspillerne, hvis de er koblet op til routeren med kabel? Hvis problemet ligger i det trådløse netværk, vil det sandsynligvis blive løst, da Sonos jo kommer med sit eget præ-konfigurerede netværk og du dermed slipper for selv at bøvle med det.
Der er rigeligt hul igennem på netværket, det er klart QNAP der er underdimensioneret rent cpu-mæssigt til at køre SBS. Nu har jeg flyttet al musik over på den nye WHS, scannet kataloget, hvilket blot tog 2 timer for 255gb musik i modsætning til 15-18 timer på QNAP'en, og er nærmest flyvende rundt mellem katalogerne, har dog ikke prøvet at synce de forskellige afspillere eller spille forskellig musik, men indtil videre er der markant forskel!
Der er selvfølgelig potentielt mange andre faktorer der har betydning, men jeg kører SC7.3.3 på en Synology DS-207+ (vist mere eller mindre identisk med din QNAP) og det kører uden problemer - en komplet rescan ligger desuden omkring 2-3 timer så vidt jeg husker - men har også tunet en del på flaskehalse/tidsrøvere i opsætningen over de sidste par år. Men godt at du har fået et fungerende setup med din WHS nu!

Redigeret af tipsen - 31-December-2009 kl. 00:52
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 10:23
Nu er der jo ikke en løsningstråd men der findes en tråd på forums.slimdevices.com der beskriver hvordan man optimerer MySQL. Det har jeg gjort og det gjorde en rimelig stor forskel. SBS er meget konservativt sat op.

EDIT: Linket er her http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=60682&highlight=optimizing+mysql

Redigeret af Kurt Poulsen - 31-December-2009 kl. 10:25
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
TheBaron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-September-2008
Sted: Skive, Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 10:27
Streamer fra min MacBook Pro gennem en Airport Express som er koblet til anlægget.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu