recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan demuxer jeg min filmsamling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan demuxer jeg min filmsamling?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Haha - det er jo den gode Edsworth der...Wink

Vi krydsede klinger i en debat om samme emne her, der udmøntede sig i jeg lavede min anmeldelse - og som jeg skrev dengang, alle er naturligvis velkomne til at kopiere den og følge eksemplet, og det det har Henrik så gjort Big smile

Hvis eksemplet breder sig, ender det med at Justitz-Brian og Kultur-Carina (kendt for at piratkopiere møbeldesign) bliver nødt til lave en lømmelpakke mod de folk der ikke kan holde snitterne fra deres egen DVD samling...Ouch

ROFL ClapClapClapBig smile

... eller også opstår der et helt nyt "sort" marked for mørklægningsgardiner! Wink
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvis du laver en bitvis kopiering af sektorerne på DVD mediet, kan jeg ikke se at du omgår noget som helst,

Ifølge lovens logik - som fremstillet adskilleíge gange af KUM når de er blevet spurgt - så kan du ikke fremstille en kopi uden at omgå kopispærringen, alene fordi den er der med det formål, at forhindre dig i at kopere. Og når data eksisterer et andet sted end på dit original-medie, så er der tale om at du har flyttet data til en kopi. Eneste lovlige undtagelse herfor, er en såkaldt flygtig kopi, der eksisterer midlertidigt i en afspillers buffer - men den er i princippet kun tilladt så længe afspilningen pågår og er afhængig af den. (at ingen i praksis sletter deres web-cache hver gang de har set noget på youtube, er så en anden sag).

Så en bitvis kopi er stadig en kopi - når data permanent befinder sig et andet sted end på original-mediet - og hvis originalen er forsynet med noget, der er anvendt med det formål at forhindre kopiering, så er kopien nødvendigvis fremstillet på ulovlig vis. Kopien er som sådan lovlig, ja - men den kan per definition ikke være fremstillet på lovlig vis.

Det må nødvendigvis være sådan det er... Wink
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 00:49
Halløjsa

Det var ikke for at tage æren fra Erla, men jeg besluttede mig for at skrive til kulturministeren. Det er jo hende der har "ansvaret" for loven. Da hendes svar var så tomt som noget overhovedet kunne være (hun snakkede bl.a. om cd'er hvor jeg spurgte til dvd'er), besluttede jeg mig for at anmelde mig selv også :)

At der så er forskellige sites der har fanget min anmeldelse (tror det skyldes egen blog og twitter) det er jo bare alletiders :)

Jo mere opmærksomhed om sagen jo bedre :)

Hygge

Edtwodth /det er sådan det staves Erla :)
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 18:23
Dejligt at det nu er blevet lovligt, at kopiere ens dvd´ere og blu-ray over på ens mediecenter:-)

Mon ikke, at denne side snart bliver opdateret?

Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Dejligt at det nu er blevet lovligt, at kopiere ens dvd´ere og blu-ray over på ens mediecenter:-)

Mon ikke, at denne side snart bliver opdateret?

Det er jo desværre bare spin fra danske videogramdistributører - de har ifølge loven ikke ret til at give denne tilladelse... og det ved de jo godt, så skulle det komme til en sag... er vi stadig lige vidt...

De Danske Videogramdistributører, kan også kun tillade undtagelser i tilfælde hvor de har rettighederne, og det har de langt fra i alle tilfælde...

I USA sagsøger rettighedshaverne producenter af udstyr der automatisk kan rippe DVD'er, så de mener det alvorligt.

Det her kun et spørgsmål om at trække tiden ud for rettighedshaverne, så der ikke opstår for meget ballade før deres næste træk, der en gang for alle vil fjerne vores frihedsrettigheder til fordel for deres kontrol af vores private forbrug.

MVH,
http://www.privatkopisterne.dk
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 11:38
Jeg tror, at jeg bare holder mig til min Bluray-afspiller.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu