recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology "skift disk"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology "skift disk"

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 16:23

hvis du sætter dem i som du skriver der, får du spild plads.. da du kun vil udnytte 6 tb på din 8 tb hvis du kører shr .... da den jo så kun vil kan bruge 6 tb på din 8 tb  ,da din anden 6 tb ...så bruger den jo 6 tb hvis den ene sku stå af... så du vil kun få 10 tb og spilder 2 tb... 

skal du lave en stor når du sætter den sidste 8 tb i ? .   

brug evt den raid calculator og se selv efter
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2017
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 16:32
når du kører med 1 harddisk sikkerhed (shr)  så vil din 8 tb jo ikke bruges fuldt ud (den vil kun bruge 6 tb) pga din næststørste er 6 tb.......kig evt på raid calculator....  Det vil sige du spilder 2 tb.

Jeg forstod ikke helt om du vil lave en helt anden pool (med din sidste 8tb).

jeg ville sætte de 2 ... 8 tb i som disk 1 og disk 2 og så din 4 tb disk 3... så vent en par dage og put din 6 tb i og lav en for sig selv til backup hvis det er det du vil.  

Redigeret af bulk_ - 04-Januar-2019 kl. 16:35
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 18:00
Jeg vil sætte disk 4 = 8tb på samme lagerpulje som de andre 3..... Den burde vel bare udvide så den ene 8tb bliver backup og med de andre 3 får jeg 18tb plads.
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 08:18
Ja, hvis du bare starter med at sætte de mindste i først som du beskriver, altså 4, 6, 8 og 8, så burde du udnytte hele kapaciteten. Din Synology skulle være ligeglad med hvilken slots du sætter dem i, bare du gør det i den rigtige rækkefølge.
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Briskus Briskus skrev:

Ja, hvis du bare starter med at sætte de mindste i først som du beskriver, altså 4, 6, 8 og 8, så burde du udnytte hele kapaciteten. Din Synology skulle være ligeglad med hvilken slots du sætter dem i, bare du gør det i den rigtige rækkefølge.

Perfekt det håber jeg passer.... Tak
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu