recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn C200 (Hjælp)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn C200 (Hjælp)

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 15:18

Istedet for at spekulere på mine elinstallationer, syntes jeg da det var langt mere konkret og interessant om ikke i skulle finde informationer om at en Powerline IKKE bør virke på kryds af faser (det er nemlig ikke lykkedes mig at finde endnu.. så jeg vil gerne se nogle beskrivelser som siger det ikke kan lade sig gøre... ellers er produktet jo som udgangspunkt værdiløst for mange.. da få.. ja nærmest ingen aner hvordan deres faser er i huset med mindre man er fagmand.. eller har fået en til at undersøge det for sig... hvilket jeg iøvrigt har Wink).

Jeg vil stadig påstå den er ret ligeglad med det, da det er nullen som bruges som kommunikationsvej (ellers den forsøger at etablere kommunikationsvej udfra begge ledere også bare ender med at bruge den/de ben som skaber forbindelsen.. altså den kan kommunikere på begge.. eller blot det ene.. da den arbejder med frekvenser på linien som kører uanfægtet strømvejen), svagheden i systemet er at det er følsom for elektrisk interferrens som kan påvirke hastigheden og stabiliteten af datastrømmen, hvilket vaskemaskiner og andre "husmaskiner" kan levere... og dette er nok sammenholdt med de "omveje" der kan være i gamle installationer er den største svaghed for en powerline... altså "støjpålinien" så at sige... og jo længere vej jo flere mulige støjkilder er der.. samtidig med rækkevidden kan påvirkes af modstand i ledningsnettet.

fandt iøvrigt denne test http://www.pcper.com/article.php?aid=643 som giver et udmærket.. måske lidt for optimistisk billede af powerlinken, da jeg ikke mener jeg opnåede disse hastigheder... anyway, skulle jeg vælge mellem at købe en powerline eller bruge de lidt flere penge på at etablere et ordentligt ethernet valgte jeg ethernettet... det skal der ikke herske tvivl om pga hastighederne... men til lowspeed internetbrowsing og etablere netforbindelse til receiver yiuseeboks osv. fungere den ganske udmærket.. og er vel ekstra god ved sin plug and play i forhold til trådløs opsætning af bridges

Redigeret af rhsin - 27-December-2009 kl. 15:50
Mvh

René
Til top
Boomerang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 11:40
Du kan købe den her
http://www.dustinhome.dk/pd_5010373917.aspx

jeg fandt også han her ikke, sikker på fragt prisen
og prisen er er næsten den samme så det er op til dig, jeg skulle gerne have min i morgen
http://www.abtech.se/ItemInfo?itemId=116621315&itemName=MiniPCI+MII+interface+11n+Wifi+card

eller hvad du nu finder ud af Smile
Til top
Danse67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: Danmark
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 12:07
Nu har jeg skaffet mig et kabel for at se hvordan og hvorledes. Det funker fint...men kræver en smule indstilling.
Når du har fået din og sat den i...kan du så ikke lige gi et praj om det er til at have med at gøre..?

Du skal ihvertifald have tak for hjælpen. Smile

Søren
Til top
Danse67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 23:36
Har nu sat en Mini MII PCI (MN-200) i min popcorn.

Jeg kan smide filer fra min pc over på PHC'en men kan ikke hente...afspille....steame på PHC'en fra min pc.

Har læst...læst og atter læst og har prøvet at ændrer i min routers indstilling (D-link 655)

Hvad gør jeg galt..??

Er der en eller flere der kender til trådløs overførsel fra PHC..??

Nytårs hilsner fra
Søren

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Danse67 Danse67 skrev:

Hvad gør jeg galt..??

Svært at sige for du fortæller ikke rigtigt noget om hvad du egentlig gør
Prøv at beskrive hvad du forsøger.

Jeg formoder du har fået en IP adresse siden du kan overføre filer til afspilleren fra din PC
Hvad gør du så helt specifikt for at forsøge at "streame" fra din PC ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Danse67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 00:47
Hmm...Tjaaa   Hvad har jeg gjort og prøvet..!!

Forleden smed jeg et kabel på fra routeren og til Popcorn'en...da kunne den spille internet radio med det samme....nu har jeg sat det kort i den.

Den vil absolut ikke spille nogle af radio stationerne overhovedet.
Den finder alle dem som den også fandt med kabel..men hopper hurtigt af igen når jeg klikker på en af dem.

Den finder en IP med det samme...og efter lidt tid kan jeg se den på min pc.
så kan jeg smide filer over på den fra pc'en.

Jeg kan også finde min pc på Popcorn'en samt de filer der er i den MP# mappe jeg kan se....men den vil absolut ikke afspille dem...den hopper af med det samme..ligesom med radio halløj.

Jeg har prøvet at nulstille min router på alle tænklige måder men det vil ikke
Til top
Danse67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:10
Pyhhha...så begynder det at hjælpe..!!

Nu kan jeg steame fra Pc'en til PCH... film og musik uden problemer. Clap

Men....jeg kan stadig ikke høre radio fra nettet.
Jeg kan se alle stationerne som ligger der når jeg går ind på min PCH men den nægter at afspille dem.

Jeg kører Vista på min pc'er og det hele er tilsluttet en D-link 655

Er der en eller flere som har nogle gode råd..??

Jeg tror selv at problemet ligger i opsætning af min router.

Søren
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu