|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Hej Thorvald. Vi har jo hver vores smag og behag, men jeg har nu alligevel lyst til at komme med et par bemærkninger til dit indlæg. Først og fremmest: Jo større skærm du har, jo større krav stilles der til indgangssignalet. På et 29" CRT 4:3-tv står billedet fra eksempelvis TDC-kabeltv (det analoge, altså) udmærket - enkelte kanaler kan dog have tendenser til 'striber', 'bølger' eller virke lidt 'grovkornede' i det. Altså noget der minder lidt om atmosfæriske forstyrrelser. På et 21" 4:3 CRT står billedet nærmest fremragende. Omvendt vil du på et 37" eller 42" TV se fejlene/forstyrrelserne meget, meget tydeligt. Så snart vi taler LCD eller plasmaskærme - (efter min erfaring, faktisk næsten uanset størrelse og format - de er ikke så eftergivende som CRT) - så er der en uhyggelig forskel i billedkvaliteten når vi taler analog (kabel-tv) kontra digital modtagelse med Selector. Stort set hver gang man ser et billede på en fladskærm i diverse "hifi"-butikker græmmes man - dårlig billedkvalitet forårsaget af dels et analogt indgangssignal, dels et forvansket 4:3-billede der trukket i siderne så folks hoveder ligner fodbolde For mit eget vedkommende har jeg et 43" Pioneer plasma, og jeg kan slet ikke holde ud at se tv udenom Selectoren. Matte farver, grynet billede og ikke mindst den manglende mulighed for ægte 16:9-format (sidstnævnte indtil videre dog kun på DR1/DR2 - men det varer så vidt jeg ved ikke længe før TV2 også kan?). Jeg er ret sikker på, at når din fladskærmsinvestering er fuldført, så vil du blive skuffet over at bruge den som almindelig tv-modtager uden en Selector eller anden digital modtager - det kender jeg mange andre der er blevet. Og for en beskeden investering på 600 kroner er man bare så meget bedre kørende. Måske kan du være heldig at finde en forhandler der har 2 ens tv stående, hvor du kan sammenligne med analog vs. digital modtagelse - måske endda en udsendelse i analog, zoomet "16:9" vs. en ægte, anamorf 16:9. Så er du nemlig ikke ét sekund i tvivl om hvad jeg mener...
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Nå her var det:
For tiden er der tilbud på Selector Sagem 60 til kr. 595,- (se link) Det kunne jo være at jeg bliver overbevist til sidst (selv om I måske synes jeg er umulig).... |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
![]() |
Lige en kort kommentar Thorvald:
Læg mærke til at ikke alle steder får man alle ens analoge kanaler i en digital version, det er primært i antenne foreninger der fødes af TDC, men som har en ældre installation med for stort tab i de høje frekvenser. Kik evt. på http://tdckabeltv.dk/netvaerksnummer og se om der er en * ud for der hvor du får dit signal fra. Ud fra hvad jeg har læst rundt omkring, så findes DR1 og DR2 altid i digital version. Hvis du ellers får alle kanaler i dit område, så kan jeg også kun opfordre dig til at få en Selector ![]() Mvh Peter |
|
![]() |
|
grunts ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() |
Sikkert dumt spørgsmål....? Hvis man flytter fra kabel-tv område til f.eks. parabol går jeg ud fra, at selectoren er spildt, da receiveren overtager opgaven?
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej grunts, Ja - en Selector kræver signal fra TDC Kabel TV. Men flytter man væk fra det, kan man jo sætte den til salg - selv her i forummet. Kortet i den er dog TDC's ejendom. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Rean ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Hej, med hensyn til listen over netværksnummer, så skaber den mere forvirring end oversigt over hvilke digitale kanaler den enkelte kan tage. Jeg har lige købt en selector boks og fik at vide hvilket netværksnummer jeg skulle benytte, men problemet var bare, at med dette nummer kunne jeg intet tage - ikke en gang DR1 eller DR2! Jeg fik oplyst på 'help line' at man skulle benytte det pågældende netværksnummer for amtet, hvorefter jeg kunne tage alle kanaler i digital version - HURRA Boksen er alle små kr. 600 værd - og mere til....kvaliteten på billedet bliver markant bedre end det gamle analog signal. Dette ses måske også tydligere på en 43" skærm end på et 28" CRT fjernsyn.
|
|
If you can dream it - You can do it!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |