Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
|
Sendt: 05-Marts-2006 kl. 22:53 |
Hej igen,
Jamen så har din DVD-afspiller til min store overraskelse ikke SCART.
Jeg regnede bare med det, min gamle Sony har f.eks. 2X SCART og så skrev du i første indlæg: Imellem min Selector og DVD'en skal jeg også have et scartstik.
Dine 3 nyeste spørgsmål besvaret i rækkefølge:
- Nej, ingen problemer.
- Det ser det bestemt ud til at være - jeg skrev også "perfekt til formålet".
- Naturligvis - i en menu eller bagpå med en omskifter. Det kommer an på model - tjek hellere i manualen. Eller prøv dig frem, der sker intet ved det - enten er der allerede S-video signal på udgangen eller også er der ikke.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
extreme12
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
|
Sendt: 06-Marts-2006 kl. 09:13 |
Jeg har haft skrevet til AV-connection, her er hvad de skrev tilbage på nedenstående spørgsmål:
"
Det kan du måske godt, der der dog ikke lyd med i kablet og den bedste forbindelse opnåes med et rent Scart, da det kan tage RGB. Hvis du skal bruge selectoren til videreføring til dit TV, så bør du vælge 2 scart kabler, da selectoren i hvert fald kan sende RGB gennem Scart 1 og den kan 100% ikke konverter et S-Video signal til RGB ved gennemsløfning; og TV understøtter aldrig S-Video og RGB i samme scart indgang.
Kvaliteten af ClickTronic kablerne er i den øvre mellemklasse og til det formål får du ikke noget meget bedre kabel."
Hvad siger du til det Carser??
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 06-Marts-2006 kl. 09:58 |
Ja, det gør vel ikke noget, lyden ikke kommer med, da du sender lyden direkte fra DVD til anlæg. Så du kan vel godt bruge det kabel S-video til Scart, du har kigget på. Hvis der er S-video indgang på selectoren, så kan du bruge et rent S-video kabel (jeg har et liggende som jeg evt. godt vil sælge).
Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare sætter DVD'en direkte til fjernsynet i stedet for gennem selector - men jeg kan jo have overset noget. Ja - jeg havde overset noget - afstanden mellem Selector, DVD og fjernsyn... ![](smileys/smiley2.gif)
Redigeret af Thorvald
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
extreme12
Super bruger
|
Sendt: 06-Marts-2006 kl. 10:04 |
Thorvald skrev:
Ja, det gør vel ikke noget, lyden ikke kommer med, da du sender lyden direkte fra DVD til anlæg. Så du kan vel godt bruge det kabel S-video til Scart, du har kigget på. Hvis der er S-video indgang på selectoren, så kan du bruge et rent S-video kabel (jeg har et liggende som jeg evt. godt vil sælge).
Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare sætter DVD'en direkte til fjernsynet i stedet for gennem selector - men jeg kan jo have overset noget. Ja - jeg havde overset noget - afstanden mellem Selector, DVD og fjernsyn... ![](smileys/smiley2.gif)
|
Der er ikke S-video indgang på Selectoren. Er der nogen forskal på om jeg sætter DVD og Selector sammen i stedet for DVD og TV??
|
extreme12
Super bruger
|
Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:35 |
[/QUOTE]
Der er ikke S-video indgang på Selectoren. Er der nogen forskal på om jeg sætter DVD og Selector sammen i stedet for DVD og TV??
[/QUOTE]
Slet ingen der kan forklare mig forskellen på om jeg gør det ene eller det andet??
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:35 |
extreme12 skrev:
Jeg har haft skrevet til AV-connection, her er hvad de skrev tilbage på nedenstående spørgsmål:
"
Det kan du måske godt, der der dog ikke lyd med i kablet og den bedste forbindelse opnåes med et rent Scart, da det kan tage RGB. Hvis du skal bruge selectoren til videreføring til dit TV, så bør du vælge 2 scart kabler, da selectoren i hvert fald kan sende RGB gennem Scart 1 og den kan 100% ikke konverter et S-Video signal til RGB ved gennemsløfning; og TV understøtter aldrig S-Video og RGB i samme scart indgang.
Kvaliteten af ClickTronic kablerne er i den øvre mellemklasse og til det formål får du ikke noget meget bedre kabel."
Hvad siger du til det Carser??
|
Et fint svar. En god idé, at du også skrev til dem. Men de anbefaler jo også ren SCART m/RGB, og det siger du, du ikke har mulighed for.
Det stemmer - desværre - at Selectoren ikke kan konvertere S-video til RGB. Og så er vi tilbage til composite - eller at der må findes en anden løsning.
Jeg synes, du skal lade AV-Connection rådgive dig. De har både en wizard på deres webside, en masse erfaring og kan måske komme med løsningsforslag, jeg ikke selv kunne komme på.
Pøj med det! ![](smileys/smiley1.gif)
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|