|
|
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Eftersom Squeezebox og Bose skæres over én kam her, så er det ret sandsynligt at dét citat er taget ud af en sammenhæng, og omhandler Squeezebox Radio, ikke Squeezebox Duet. At Squeezebox Radio foretager konverteringer mellem digital og analog vil jeg slet ikke afvise, men det er ikke ensbetydende med at Squeezebox Duet gør det. Så det er ikke så meget et spørgsmål om troværdigheden af kilden, men om hvorvidt dét citat du bringer ude af sammenhæng, er taget fra dén sammenhæng vi diskuterer. Det er DIG der skal svare på dét, eftersom det er dig der har taget det ud af sammenhæng.
EDIT: Takket være Darkwing's link kan jeg se at det lige præcist ER det der er tilfældet, dit citat er altså ubrugeligt som argument overfor Squeezebox Duet. Redigeret af AV Precision - 29-December-2009 kl. 10:43 |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Så du har haft Squeezebox men er skiftet til Sonos? |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Det har han svaret på tidligere i tråden ![]()
Men der er noget andet der undrer mig, det er når det hævdes at betjeningen på Sonos er meget bedre:
Selvom jeg har en Duet controller, der fungerer i hele huset (200 m2 i 2 plan), så ville det være total irriterende at skulle rende rundt med den på mig altid. Rent bortset fra at den så altid ville mangle et andet sted i huset. Mine Boom's betjener jeg direkte på apparatet (eller med deres IR remote), det samme gælder min SB classic (hvor jeg har kodet den ind på min Harmony Remote, sammen med Reciever, TV, Kabel-TV boks, recorder etc.). Hvad gør en Sonos-bruger i de situationer, kan man forestille sig et stort hus med 5 Sonos-enheder og kun én remote? eller bør man anskaffe flere remotes (alternativt ipod Touch/iPhones) for at have nogle flere muligheder for at betjene dem? |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Sorry overså det. ![]() Iøvrigt er jeg enig i dine betragtninger om hvordan man styrer de enkelte enheder. Min controller har sin faste plads i køkkenet og bliver sjældent taget med rundt. Min Boom håndteres via den medfølgende fjernbetjening, Recieveren i kontoret via WEB-interfacet på SBS og Classic via min Harmony der styrer resten af stuens anlæg. Så hvordan gør man på et Sonos anlæg? Det lyder sindsygt dyrt at skulle købe controllere eller IPhones/ITouch til hvert rum. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
basholm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|
Hej
Jeg er Sonos bruger og har tidligere været "klemmeboks" (den som hedder classic nu) bruger. Mht. dit spørgsmål omkring anvendelse af controller, så har jeg 4 zoner og 2 controller, men benytter også af og til min iPhone eller Sonos software klinten på mine macs. Men primært benyttes de 2 CR100 controllere, som så flyttes rundt mellem f.eks køkken og stue. Men, ja, jeg kunne godt bruge en controller til og overvejer at købe en ekstra, men kun fordi jeg vil oprette en zone i kælderen. Jeg tror nu ikke der er den store forskel i lydkvaliteten mellem de 2 systemer, specielt ikke da jeg køre digitalt ud og ind i en ekstern DAC. Men læser man lidt ovre på hifi4all vil man kunne læse at både Squeezeboks Transporter og Sonos ZP 80/90 modificeres for at opnå bedre lyd, også selvom man kører digitalt ud. Her er analog ud kun velegnet til badeværelset og køkkenet ;-) Som flere har skrevet er Sonos mere opsætningsvenligt og enkelt, men også mere begrænset hvis man vil "pille". I min optik er Sonos nok bedre egnet til hr og fru Jensen, medens Squeezeboks kræver lidt mere viden. Til gengæld er Squeezeboks betydelig billigere. Jeg valgte Sonos alene ud fra ønsket om et enkelt og betjeningsvenligt system som også hustruen og børnene kan betjene, samtidig med minimal vedligeholdelse. Dette betyder ikke at andre ikke vil kunne opnå det samme med en SB løsning, men min erfaring er bare at SB kræver lidt mere vedligeholdelse. Med venlig hilsen Tommy
|
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
|
...der er nok ingen tvivl om, at med Sonos betaler man for den ekstreme brugervenlighed. Har lige haft en del gæster i flere omgange - bl.a. nytårsaften - og de overgav sig totalt til mit Sonos. OGSÅ kvinderne. Systemet stjæler i den grad opmærksomheden pga 'instant access' (INGEN ventetider overhovedet) og tæskelet navigering. De lange tråde her i forummet med klemmebokse-teknik-spørgsmål er et godt udtryk for, at Squeezebox ER mere teknisk krævende. Da jeg i sin tid startede med at streame med diverse UPnP-klienter (og Twonky-servere på PC og NAS), var de tilsvarende tråde også lange! Hovedforklaringen er jo - fortsat - at man med Sonos dribler uden om medieserveren, som er og bliver en streaming-drillepind (prisen er så, at jeg må nøjes med et track-maksimum på 65.000 - men det går et stykke tid endnu
![]() Sonos spiller bare musik - og det er det. Man kan ikke lave alle mulige fiksfakserier i opsætningen, men det lever jeg fint uden til gengæld for et system, som min kone, mine børn og alle gæster bare kaster sig frådende over. Det må afhænge af den enkelte bruger, hvad man har præference for - jeg har brugt uendelig mange timer på streamingteknik og glæder mig egentlig over nu at have et setup, der bare kører, kører og kører.
/kris Redigeret af kris - 03-Januar-2010 kl. 16:47 |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
Kenneth Lund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
|
Og derfor er det korte at det lange at vi nu er nået frem til at Sonos ER bedre end Squeezebox.
Det var bare min pointe, som druknede i starten men som nu 20-25 gange i tråden er slået fast (sjovt nok af de, der har prøvet begge dele, hvor det virker som om forsvarerne af Squeezebox ikke selv rigtig har prøvet Sonos). Jeg har aldrig forstået den der "du må ikke hakke på de dårlige produkter bare fordi du selv har det dyre" - SELVFØLGELIG er Sonos bedre end Squeezebox og det der med at "jamen Squeezebox er billigere" gør det altså ikke BEDRE :) Dårlige resultater + en god forklaring giver ikke gode resultater.......
|
||
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
||
![]() |
||
JohnH ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 283 |
![]() |
|
At det druknede er sådan set din egen skyld da dit startoplæg var af ringe karakter. |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Det er vel som fanden læser biblen.
Lyddelen er ens hvis man kun sammenligner standard Squeezebox. Men sammenligner man med Squeezebox transporter, så er lyd kvaliteten bedre på Squeezebox end Sonos.
Hvis man vil have en simple løsning så er det Sonos, men vil man selv indstille mere så er det Squeezebox.
Sonos er 3 gange så dyrt i anskaffelse.
Nogle har problemer med at få Squeezebox til at kører, men hos andre kører det uden problemer, så måske Sonos er nemre..
Squeezebox har et større udvalg af forskellige produkter.
Så jeg mener ikke at man bare kan sige at det ene er bedre end det andet.
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Nu fristes jeg godt nok til at sige noget mindre pænt...
![]() Dine kommentarer ovenfor viser at du ikke kan hæve dig over det lave niveau som du lagde ud med i starten af denne tråd, tsk tsk tsk
|
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Kære Kennth Lund.
Du læser som det passer dig. Du har slet ikke fattet hvorfor tråden er blevet så lang.
Det er ret begrænset hvad der har været af påstande om at Squeeze-systemet er bedre end Sonos-systemet. Der har været opremsninger over enkelt-punkter hvor Squeeze og Sonons adskiller sig til Squeeze's fordel. Men ikke nogen der definitivt siger "Squeeze er bedre end Sonos". (Måske en enkelt, jeg gider ikke læse tråden igennem igen)
Det hele tråden (Ihvertfald de første adskillige sider) handler om er din ufatteligt ringe artikel.
Det er et sammenskriv af Sonos' marketing-materiale, Sonos-brugeropfattelser og andet trediehåndsviden. Alt sammen brygget sammen i en rodet blanding af sammenligning mellem systemer og enkelt-produkter.
Jeg har ellers læst flere af dine tidligere blog-indlæg med interesse, men jeg har godt nok tabt meget af respekten.
Som skrevet før: Det er fedt at du har købt et system du er glad for. Det har jeg også. Fred være med det.
vh Mogens |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Du må for min skyld hakke lige så tosset du vil. Min egen konklusion er at der er fordele og ulemper mellem dem, men at Sonos samlet set er det bedste system efter MIN mening. At jeg ejer et SB Duet system betyder ikke at jeg mener det er et bedre system, jeg har det primært som "legetøj", og har investeret i det for at finde ud af om det er et koncept jeg kommer til at bruge. Anyway, det jeg ville sige var: At du møder så meget modstand, har meget lidt at gøre med om folk er enig eller uenig i at Sonos er bedre end Squeezebox, men rigtigt meget at gøre med at du har fremført en ekstremt dårlig argumentation for det, og ikke mindst at du ikke har ønsket at forsvare dén argumentation når folk påpeger overfor dig at den er mangelfuld. Jeg forstår godt at folk bliver irriterrede på dig, jeg synes det er enormt irriterende at forholde sig seriøst til et emne, formulere et seriøst modsvar på et postulat som man forventer er fremsat i en seriøs og oprigtig mening, og så gider modparten end ikke forsøge at forsvare sit postulat seriøst. Du har selv gjort diskussionen til en omgang ordkløveri omkring de fremførte argumenter, i stedet for en debat om essensen i det hele, hvilket system er bedst og hvorfor.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |