Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 15:27 |
Altså nu skal vi heller ikke gøre vore koner og kærester dummere end de er... selvfølgelig kan de betjene en Squeezebox Duet - alt andet skriger da til himlen.
Hvis de påstår de ikke kan eller det er for bøvlet, jamen så lader de bare udstyret ligger og overlader betjeningen til farmand ;)
En bekendt jeg har, har en ret så teknikforskrækket dame og hun danser da rundt med betjeningen - ingen problemer i det.
Jeg selv er så heldig at min kæreste er teknik-nørd og computernørd så jeg skal gøre mig ret så umage for at finde noget hun ikke kan eller vil betjene - det eneste hun forlanger er bare at kvaliteten er i top.
Men det handler også om at "opdrage" lidt på konen... alt behøver altså ikke være så simpelt som at åbne og lukke køleskabet.. ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) af og til må man lægge sig selv i selen og sætte sig ind i det man skal betjene og derved lære hvordan det funker. Hvis man ikke gider det så har man vel også afskrevet sig selv?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 15:38 |
Letten skrev:
Mit næste projekt er at bruge en anden plugin, som gør det muligt at børnenes Boom kun viser deres egen musik.
|
Det vil jeg gerne høre om, når du har lavet det. Jeg har selv tænkt på at lave en presettast på Radio'en som lister alle albums med genre: children. Jeg har installeret kids-play, men er ikke kommet videre.
Den mest "out-of-the box" løsning til en dedikeret "børneboom" er nok at køre en separat server på en virtuel maskine, som kun har indexeret børnemusikken. Så kan man også slippe for at scrolle igennem deres musik (edit: på sine egne afspillere altså).
Redigeret af Muele - 17-Januar-2010 kl. 15:41
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:10 |
Mener at have læst at det kan gøres med "Custom browse" evt. i kombination med andre af Erlands plugin's.
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:24 |
Koner har generelt bare for meget at skulle have sagt når det gælder teknik, de skal bare lære at stole på os mænd ved bedst, i hvert fald på det område. Det findes selvfølgelig undtagelser
|
JimmyS
Bruger
Oprettet: 23-Oktober-2004
Point: 168
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:37 |
ashdk skrev:
Koner har generelt bare for meget at skulle have sagt når det gælder teknik, de skal bare lære at stole på os mænd ved bedst, i hvert fald på det område. Det findes selvfølgelig undtagelser ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif) |
Jeg er egentlig enig, men jeg synes også det bør spille når jeg ikke er hjemme...
|
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 17:09 |
JimmyS skrev:
ashdk skrev:
Koner har generelt bare for meget at skulle have sagt når det gælder teknik, de skal bare lære at stole på os mænd ved bedst, i hvert fald på det område. Det findes selvfølgelig undtagelser ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif) |
Jeg er egentlig enig, men jeg synes også det bør spille når jeg ikke er hjemme... |
Klart, det skal ikke være raket videnskab, det skal være en balance, konen skal kunne bruge det, men de skal ikke have den endelige magt over sådan noget.
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 17:10 |
Jeg kan også godt anbefale en ipod touch til at styre Squeezeboxen. Jeg har ikke brugt min Squeezebox-controller siden jeg fik Ipenguin installeret på min Ipod touch...
Dog er Sonos garanteret lettere at bruge. Specielt hvis du vælger en løsning, hvor du heller ikke skal tænde et anlæg e.l. Men prisen er så også en helt anden.
|
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 19:16 |
Simsalabim[DK skrev:
]Jeg kan også godt anbefale en ipod touch til at styre Squeezeboxen. Jeg har ikke brugt min Squeezebox-controller siden jeg fik Ipenguin installeret på min Ipod touch...
Dog er Sonos garanteret lettere at bruge. Specielt hvis du vælger en løsning, hvor du heller ikke skal tænde et anlæg e.l. Men prisen er så også en helt anden.
|
Jeps prisen er en anden, men du ved det bare spiller, og at du ikke skal rode med 3. parts software, som måske ikke virker efter en opdatering af klemme-delen.
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 21:00 |
ashdk skrev:
Jeps prisen er en anden, men du ved det bare spiller, og at du ikke skal rode med 3. parts software, som måske ikke virker efter en opdatering af klemme-delen. |
Correction: Der skulle vist stå at du ikke KAN rode med 3. parts software med Sonos - dér er du bare låst til standardfunktionaliteten, mens du kan (men ikke skal) rode med plugins til Squeezebox Server, hvis du gerne vil udvide eller ændre mulighederne/opførsel for boksene.
|