|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Arvid ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
Jeg har anlæg ja, men ingen DA-konverter - dermed en halv skidt lydkvalitet i forhold til hvad mine højttalere kunne præstere.
Det behøver ikke være full HD film, 720 er ganske fint. Kan være jeg skal kigge lidt nærmere på det der Dune |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Nu er lyd ikke lige det jeg er stærkest i, ihvertfald når det gælder digital. Men alle 3 mærker har Digital out.
Dune kan du kigge lidt på her, og de har et ret fantastisk lyd out understøttelse: http://www.nemedia.dk/
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Ok hvis du kan nøjes med 720p, bør du lige checke atv igen.
Den tager max 10 at sætte op. Den behøver ikke nogen NAS eller PC tændt. check evt denne video Den kan styres med din iPhone. Lydløs, meget brugervenlig osv. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvor mange film kan der være på sådan en? 20?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
disken er på 160gb.
men ellers kan man selv sætte en størrere disk i, eller man kan streame filmen fra en nas / pc. |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Jeg har købt et Sonos system, BU 250 og 2 stk S5 ere, men har dog ikke fået købt højttalere til min zp 90 og ZP 120 endnu og har også været i tvivl om hvilke højttalere jeg skulle købe.
Jeg spurgte dem i HiFiklubben om det ville være overkill at købe et par B&W CM1 til Sonos hvilket de sagde ikke var noget problem. De havde faktisk haft sat en zp 120 til et par B&W 683, som den trak ganske fornuftigt.
Men tag ind i HiFiklubben og få dem til at demonstrere en zoneplayer 120 sat op med dine 685, så bliver du ikke skuffet hvis du har nogle forventninger som ikke bliver indfriet hvis du bare køber en zp120 (Med forstærker)..!
Udover det vil jeg sige at brugervenligheden på Sonos absolut ikke er til at tage fejl af. Du får alle tilgængelige internetradiostationer, samt musikservices som last.fm osv og du kan styre det hele lige ved hånden med din Iphone, supert lækkert
Jeg savner et Sonos system til film, men det kommer jo nok på et tidspunkt, men indtil da, så ville jeg til enhver tid tid dele musikdelen og film delen op.
Mvh, Nicolai
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
![]() |
En media afspiller som Xtreamer kan også fungere som NAS.
Den koster under 1000,- + harddisk http://xtreamer.net/ - Jeg bruger den selv om video afspiller til mit tv, og den spiller nærmest alt.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Arvid ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
nkt1 min fætter har en zp120, så den har jeg fået lov at låne og teste - regner med at købe en zp90 (har selv en fed forstærker). Du har nok ret i at det er smartest at dele det op indtil videre... forstår bare ikke hvorfor der endnu ikke er ét samlet system med film og musik i super kval med indbygget harddisk.. sonos til film og musik burde da virkelig kunne sælge :o)
Så må jeg bare vente lidt endnu med video-delen.. er stadig fuldstændig lost i de mange forskellige modeller. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Der er der også - i form af eksempelvis en HTPC - men det er en kompleks løsning der med stor sandsynlighed ikke vil være helt plug'n'play som du gerne vil have. Du kan også vælge Squeezebox frem for Sonos og få en billigere løsning med flere muligheder, men det vil sandsynligvis kræve mere fodarbejde at nå frem til det ønskede setup. |
|
![]() |
|
![]() |
Musik og DVD'er kan jo fylde godt på disken, men man får jo 1TB for ingen penge i dag. |
|
![]() |
|
Jones9000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2010 Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Alt du kan sagtens bygge en fed HTPC med 3 TB plads, BR afspiller og lækkert design til en pris omkring 4500 -+ måske endda billiger hvis du søger gode tilbud rundt omkring og giver at bruge tid på det. og jah hvis det vi er over og snakke OS baseret Mediacenter finder der jo et hav af løsninger. efter min mening er det den eneste rigtig måde at opbygge såden noget på især pga software muligheder. den fylder det samme som en alm DVD bare 15 cm høj. forstrækker str. og så skal du bare have dit trådløse lyd. det kender jeg ikke så meget til. men HTPC er vejen frem når vi snakker alt i en løsning. held og lykke
|
|
![]() |
|
Jones9000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2010 Status: Offline Point: 179 |
![]() |
men vil forslå du kører dit data i et NAS system og så trækker kabel der til så der kun er en lille OS harddisk der i. du bliver glad for Raid hvis du har 2++ TB stuff og den ene af de Harddisk står af.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |