|
N E O T I O N |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 23:06 | |
ok, når vi ikke taler boxertv(stueantenne), så kommer det jo på yousee,canal digital og viasat som jeg kender til. så har du helt ret.. emnet var bare mpeg2->mpeg4 og dvbt, så derfor mente jeg vi holdte os til det , præcis om Lars også gjorde omkring dvbt2. Redigeret af pendec - 26-Oktober-2011 kl. 23:07 |
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 23:25 | |
Emnet var vel umuligt - nixotion - tiltag til at omkode MPEG-4 tilbage til MPEG-2 og glemme lyden og signaleringen og kvaliteten og varmen i modulet og .... TV2 udsender - engros - TV2 som HD pr januar 2012. youSee har lige gentaget, at de sender TV2 HD (og DR1 i næsten HD) fra tidligt i januar. Men Boxer sender vel først TV2 HD fra 1 april, som de har meldt ud - eller ? Det er dog i god tid inden OL. Lars |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
MuHcOw
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 06-December-2011 kl. 23:54 | |
HER er der et link til det kort jeg engang i tidernes morgen havde læst lidt om.
Det var DET kort jeg sådan håbede på ville blive til noget... MPEG4 (plus det løse) -> HDMI Men NEJ, sådan skulle det desværre ikke gå.. |
||
The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
Douglas Adams |
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 07-December-2011 kl. 10:01 | |
Og når man 'sådan håber' skal man være totalt og bevist kritisks til mulighederne - man skal på den mest brutale måde bekæmpe sine håb. Især når man er teknisk ukyndig, er det vigtigt, at man ikke prøver med et 'jeg kan ikke se hvorfor ikke' - fordi det jo kun er ens egen ukyndighed, der gør en blind. Når man har tilbragt et liv i IT branchen, ved man hvor dårlige sådanne 'Mickey Mouse' løsninger normalt er og hvor helt ubetydeligt det er for en samlet økonomi. Kunsten er at købe det nye - straks når den ekstra høje startpris er faldet til et mere normalt prisleje - og aldrig købe udstyr man allerede ved skal udgå. Så opnår man maksimal levetid for sine indkøb.
Det er en kæmpe lykke for os alle , at vi ikke skal bakse med alle de problemer, som en sådan 'ikke løsning' ville have givet. Den helt store fejl er at - når man gerne vil - så skider mange på virkeligheden eller gemmer deres faktiske uvidenhed bag et 'men det tror jeg nu' - det er ikke klogt. Lars PS! Jeg finder det helt amoralsk, at Nixotion fortsat har den linkede tekst på nettet. Allerede for flere år siden erkendte de, at dette kort ikke kunne udvikles til at virke med vor MPEG-4 billed og lyd standard og at alt udvikling var stoppet. Redigeret af reslfj - 07-December-2011 kl. 10:07 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 07-December-2011 kl. 14:47 | |
Har det nogensinde virket til MPEG4 med MP2 lyd? De skal stoppe en MPEG4 decoder chip og HDMI output modul ned i en enhed af CAM-størrelse, og denne enhed vil typisk sidde fuldstændig indesluttet i et CI slot med meget begrænsede muligheder for køling og ventilation. Der eksempler på at smartcard brænder fast i CAM'et på grund af varme, og det er i tilfælde hvor CAM'et alene skal dekryptere en datastrøm (en delmængde af et mux). Hvis det havde virket med MPEG4+MP2, burde det have været en smal sag at få HE-AAC med. Redigeret af JesperLund - 07-December-2011 kl. 14:50 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |