recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - N E O T I O N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketN E O T I O N

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ok, TV2 HD starter januar og så må vi se hvem der viser det Embarrassed
ok, når vi ikke taler boxertv(stueantenne), så kommer det jo på yousee,canal digital og viasat som jeg kender til.
så har du helt ret..

emnet var bare mpeg2->mpeg4 og dvbt, så derfor mente jeg vi holdte os til det , præcis om Lars også gjorde omkring dvbt2.

Redigeret af pendec - 26-Oktober-2011 kl. 23:07
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ok, TV2 HD starter januar og så må vi se hvem der viser det Embarrassed
ok, når vi ikke taler boxertv(stueantenne), så kommer det jo på yousee,canal digital og viasat som jeg kender til.
så har du helt ret..

emnet var bare mpeg2->mpeg4 og dvbt, så derfor mente jeg vi holdte os til det , præcis om Lars også gjorde omkring dvbt2.

Emnet var vel  umuligt - nixotion - tiltag til at omkode MPEG-4 tilbage til MPEG-2  og glemme lyden og signaleringen og kvaliteten og varmen i modulet og .... 

TV2 udsender - engros -  TV2 som HD pr januar 2012.   youSee har lige gentaget, at de sender  TV2 HD  (og DR1 i næsten HD) fra tidligt i januar.

Men Boxer sender vel først TV2 HD fra 1 april,  som de har meldt ud - eller ?   Det er dog i god tid inden OL.

Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
MuHcOw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 23:54
HER er der et link til det kort jeg engang i tidernes morgen havde læst lidt om.

Det var DET kort jeg sådan håbede på ville blive til noget...
MPEG4 (plus det løse) -> HDMI

Men NEJ, sådan skulle det desværre ikke gå.. Dead Dead Dead
The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
Douglas Adams
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af MuHcOw MuHcOw skrev:

HER er der et link til det kort jeg engang i tidernes morgen havde læst lidt om.

Det var DET kort jeg sådan håbede på ville blive til noget...
MPEG4 (plus det løse) -> HDMI

Og når man 'sådan håber'  skal man være totalt og bevist kritisks til mulighederne - man skal på den mest brutale måde bekæmpe sine håb.

Især når man er teknisk ukyndig, er det vigtigt, at man ikke prøver med et  'jeg kan ikke se hvorfor ikke' - fordi det jo kun er ens egen ukyndighed,  der gør en blind.

Når man har tilbragt et liv i IT branchen, ved man hvor dårlige  sådanne 'Mickey Mouse' løsninger normalt er og hvor helt ubetydeligt det er for en samlet økonomi.   

Kunsten er at købe det nye - straks når den ekstra høje startpris er faldet til  et mere normalt prisleje - og aldrig købe udstyr man allerede ved skal udgå.   Så opnår man maksimal levetid for sine indkøb.   

Oprindeligt skrevet af MuHcOw MuHcOw skrev:

Men NEJ, sådan skulle det desværre ikke gå.. Dead Dead Dead

Det er en kæmpe lykke for os alle Clap Clap Clap,  at vi ikke skal bakse med alle de problemer, som en sådan 'ikke løsning'  ville have givet. 

Den helt store fejl er at - når man gerne vil - så skider mange på virkeligheden eller gemmer deres faktiske uvidenhed bag  et  'men det tror jeg nu'  - det er ikke klogt.  

Lars   Smile

PS! Jeg finder det helt amoralsk,  at Nixotion  fortsat har den linkede tekst på nettet.  Allerede for flere år siden erkendte de, at dette kort ikke kunne udvikles til at virke med vor MPEG-4 billed og lyd standard og at alt udvikling var stoppet.

Redigeret af reslfj - 07-December-2011 kl. 10:07
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

PS! Jeg finder det helt amoralsk,  at Nixotion  fortsat har den linkede tekst på nettet.  Allerede for flere år siden erkendte de, at dette kort ikke kunne udvikles til at virke med vor MPEG-4 billed og lyd standard og at alt udvikling var stoppet.

Har det nogensinde virket til MPEG4 med MP2 lyd? De skal stoppe en MPEG4 decoder chip og HDMI output modul ned i en enhed af CAM-størrelse, og denne enhed vil typisk sidde fuldstændig indesluttet i et CI slot med meget begrænsede muligheder for køling og ventilation.

Der eksempler på at smartcard brænder fast i CAM'et på grund af varme, og det er i tilfælde hvor CAM'et alene skal dekryptere en datastrøm (en delmængde af et mux).

Hvis det havde virket med MPEG4+MP2, burde det have været en smal sag at få HE-AAC med.

Redigeret af JesperLund - 07-December-2011 kl. 14:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu