recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RGB-tilslutning, hvordan??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRGB-tilslutning, hvordan??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Det er et Panasonic PV60, men min HDD kører på SCART3 som RGB så den virker ihvert fald. må lige prøve igen så eller på et andet fjernsyn.

Prøv at sætte konsollen til det SCART-stik i TV'et, som din HDD-recorder sidder i (på det stik ved du jo, at RGB fungerer).

Hvis det virker, kan du jo prøve at sætte konsollen i en RGB-SCART-indgangen på din HDD-recorder, og derefter tilslutte HDD-recorderen til TV'et igen (på RGB-SCART-stikket).

Nu har jeg lige prøvet at tilslutte Xbox'en med RGB-kable, problemet er at det billedet glider sidelæns mens billedet også er 2 delt på skærmen - men der ER farver på, sorry.

Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 15:49

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Det er et Panasonic PV60, men min HDD kører på SCART3 som RGB så den virker ihvert fald. må lige prøve igen så eller på et andet fjernsyn.

Prøv at sætte konsollen til det SCART-stik i TV'et, som din HDD-recorder sidder i (på det stik ved du jo, at RGB fungerer).

Hvis det virker, kan du jo prøve at sætte konsollen i en RGB-SCART-indgangen på din HDD-recorder, og derefter tilslutte HDD-recorderen til TV'et igen (på RGB-SCART-stikket).

Nu har jeg lige prøvet at tilslutte Xbox'en med RGB-kable, problemet er at det billedet glider sidelæns mens billedet også er 2 delt på skærmen - men der ER farver på, sorry.

Bare en tanke - på mit gamle tv oplever jeg samme fænomen med RGB som du beskriver, indtil jeg selv vælger det korrekte input på tv'et.

Hvis jeg eks. ser tv og tænder min PS2 ruller billedet sidelæns indtil jeg selv skifter input til EXT 1.

Hvis det er en fornærmelse at foreslå noget så simpelt, så undskyld på forhånd.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 20:40

mener ikk jeg selv kan bestemme hvilken input den skal stå til, det finder den selv når det er RGB-signal vi snakker om. men S-vhs kan jeg............tror sgu er det kabel som er fuck't up, billig lort.

men i har ikk prøvet at rode med andre slag kabler til jeres xbox 1?

Til top
DerAlte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 22:01

mener ikk jeg selv kan bestemme hvilken input den skal stå til, det finder den selv når det er RGB-signal vi snakker om. men S-vhs kan jeg............tror sgu er det kabel som er fuck't up, billig lort.

Hej

For at skifte mellem indgangene, så vil jeg henlede din opmærksomhed på side 11 i den danske vejledning.

Hvis billedet er ude af sync, så kan det skyldes at der ikke er skiftesignal til TV'et og det vil så prøve at vise det på scartindgangen og tuneren samtidigt. Er dette tilfældet skal man skifte til indgangen manuelt.

mvh

Alt under 40" er kun til computerbrug.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af DerAlte DerAlte skrev:

der står sgu desværre ikk noget om det i min manual, der er intet jeg SELV kan indstille/vælge. men tror sgu det er det kabel som er fuck'd up, tror evt jeg vil prøve med et Component.

men er det KUN med spil at et Component-signal vil blive bedre, hvad med bare film & billed-visning??

Hej

For at skifte mellem indgangene, så vil jeg henlede din opmærksomhed på side 11 i den danske vejledning.

Hvis billedet er ude af sync, så kan det skyldes at der ikke er skiftesignal til TV'et og det vil så prøve at vise det på scartindgangen og tuneren samtidigt. Er dette tilfældet skal man skifte til indgangen manuelt.

mvh

Til top
DerAlte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 16:35

Hej igen

Her er den side du mangler.