|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() Sendt: 05-Februar-2010 kl. 17:41 |
Er det muligt at øge "genkendelsen" af FLAC-filer i Windows 7? Jeg kunne godt tænke mig Windows 7 ved brug af stifinder kunne give mig de samme informationer om en FLAC-fil som tilfældet er med eksempelvis mp3-filer - dvs. info om længde, album, artist osv. Derudover vil det også være rart at kunne højreklikke på en (eller flere) filer, vælge egenskaber og så nemt kunne redigere i flac-filernes tags.
Er ovenstående muligt eller hænger det hele på Microsofts manglende support af FLAC-filer - eventuelle løsninger må gerne involvere dirty tricks - bare jeg kan få Win7 til at makke ret :-) |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad med sådan noget som dette? (en shell extension til Windoze Explorer)
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg kører en 64-bit udgave af Windows 7 - og det virker ikke som om hverken Win7-delen eller 64-bit delen harmonerer godt med "Work in:Windows 2000, Windows XP, 32 bit only" ? Men ellers var løsningen rigtigt god (har også brugt den i Windows XP for noget tid siden)
Redigeret af tipsen - 05-Februar-2010 kl. 18:06 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Er der ikke en 32-bit explorer man kan starte? Alternativt må du lede efter en 64-bit shell extension med de ønskede features, eller vente på at den bliver lavet... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Et par mere kvalificerede søgninger end jeg tidligere kunne præstere gav mig et meget lovende resultat: FLAC Property Handler, som kan downloades i både 32-bit og 64-bit udgaver. Jeg har installeret det og det ser ud til virke (næsten) som jeg gerne ville have det! Det eneste jeg lige umiddelbart mangler er lidt ekstra info i den popup der kommer når man har musen over en specifik fil.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
undskyld jeg lige låner tråden, men hvordan kan man få windows media player der er i Win7 til at afspille flac filer?, vil egentligt helst ungå andre afspillere.. men er da åbne for gode forslag som kører let
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger ikke selv WMP, men tror du kan bruge dette link fra samme website A Solution for FLAC Support in Windows Media Player.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg prøvede at installere den.. syntes ikke lige den funger... måske der skal hentes et plugin af en art??... min plugin sektion er tom
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Så vidt jeg kan læse på siden skal du installere flere forskellige komponenter for at få FLAC-support i WMP - har du gjort det?
|
|
![]() |
|
![]() |
fandt ud af det.. tak for hints.... det virkede ikke fordi jeg forsøgte at streame flac filerne over dnla... så snart jeg streamede dem via smb så kørte de
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Kanon. Jeg fandt til gengæld ud af at mit problem med manglende information i et popup-vindue er generelt for alle musik-filer jeg tilgår via et mapped share på NAS'en - lokale filer kan jeg godt få info på, men ikke filer på netværket - på trods af at informationen fint læses og fremgår af status-bar'en i en bunden af stifinder vinduet :-/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |