recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 og FLAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 og FLAC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 og FLAC
    Sendt: 05-Februar-2010 kl. 17:41
Er det muligt at øge "genkendelsen" af FLAC-filer i Windows 7? Jeg kunne godt tænke mig Windows 7 ved brug af stifinder kunne give mig de samme informationer om en FLAC-fil som tilfældet er med eksempelvis mp3-filer - dvs. info om længde, album, artist osv. Derudover vil det også være rart at kunne højreklikke på en (eller flere) filer, vælge egenskaber og så nemt kunne redigere i flac-filernes tags.

Er ovenstående muligt eller hænger det hele på Microsofts manglende support af FLAC-filer - eventuelle løsninger må gerne involvere dirty tricks - bare jeg kan få Win7 til at makke ret :-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 17:59
Hvad med sådan noget som dette? (en shell extension til Windoze Explorer)
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 18:06
Jeg kører en 64-bit udgave af Windows 7 - og det virker ikke som om hverken Win7-delen eller 64-bit delen harmonerer godt med "Work in:Windows 2000, Windows XP, 32 bit only" ? Men ellers var løsningen rigtigt god (har også brugt den i Windows XP for noget tid siden)

Redigeret af tipsen - 05-Februar-2010 kl. 18:06
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg kører en 64-bit udgave af Windows 7 - og det virker ikke som om hverken Win7-delen eller 64-bit delen harmonerer godt med "Work in:Windows 2000, Windows XP, 32 bit only" ? Men ellers var løsningen rigtigt god (har også brugt den i Windows XP for noget tid siden)

Er der ikke en 32-bit explorer man kan starte? Alternativt må du lede efter en 64-bit shell extension med de ønskede features, eller vente på at den bliver lavet...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 18:34
Et par mere kvalificerede søgninger end jeg tidligere kunne præstere gav mig et meget lovende resultat: FLAC Property Handler, som kan downloades i både 32-bit og 64-bit udgaver. Jeg har installeret det og det ser ud til virke (næsten) som jeg gerne ville have det! Det eneste jeg lige umiddelbart mangler er lidt ekstra info i den popup der kommer når man har musen over en specifik fil.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:22
undskyld jeg lige låner tråden, men hvordan kan man få windows media player der er i Win7 til at afspille flac filer?, vil egentligt helst ungå andre afspillere.. men er da åbne for gode forslag som kører let
Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:29
Jeg bruger ikke selv WMP, men tror du kan bruge dette link fra samme website A Solution for FLAC Support in Windows Media Player.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:58
jeg prøvede at installere den.. syntes ikke lige den funger... måske der skal hentes et plugin af en art??... min plugin sektion er tom
Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 20:05
Så vidt jeg kan læse på siden skal du installere flere forskellige komponenter for at få FLAC-support i WMP - har du gjort det?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 21:06
fandt ud af det.. tak for hints.... det virkede ikke fordi jeg forsøgte at streame flac filerne over dnla... så snart jeg streamede dem via smb så kørte de Smile
Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 21:37
Kanon. Jeg fandt til gengæld ud af at mit problem med manglende information i et popup-vindue er generelt for alle musik-filer jeg tilgår via et mapped share på NAS'en - lokale filer kan jeg godt få info på, men ikke filer på netværket - på trods af at informationen fint læses og fremgår af status-bar'en i en bunden af stifinder vinduet :-/
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu