|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() Sendt: 06-Februar-2010 kl. 22:30 |
Hej...
Jeg er ikke den store "haj" indenfor hjemme-streaming. Men ønsker som andre en mulighed, for at få gjort husalterne i hjemmet bedre og kunne "rundsende" lyd og billed til disse. F.eks. så datteren kan se hendes kære tegnefilm på værelset.
![]() Jeg har selvfølgelig set "So Ein Ding" og fuldt med på forummet herinde.
Jeg har et eksisterende CAT 5E netværk, som skal opgraderes til CAT6 på sigt - ingen problemer der...
Men så kommer mine spørgsmål:
Mede8er har pt. god support i dens eget forum på nettet. Dens chipset (Realtek) er på netværkssiden ikke det hurtigste, men syntes at virke for mange. Men er det den medie-player, som man skal starte med at benytte til stue-alteret.
Og så siden evt. kaste sig ud i noget Popcorn A-200 eller C-200 - ... Eller skal man tage springet med det samme til Popcorn. Mede8eren er ikke afsendt fra Holland endnu og forhandleren har også Popcorn-modellerne.
Jeg har en WD Caviar Green WD15EARS 1500GB SATA 64MB harddisk liggende, som jeg har bestilt hjem indenfor den sidste uges tid. Det virkede som et godt tilbud, iforhold til hvad man fik for pengene.. Men der diskuteres også om lige netop denne HD kan bruges i Mede8eten, grundet dens større cache på de 64mb. Så nu er jeg lidt i vildrede.
Spørgsmålene er så:
1. Skal jeg fastholde mit valg af Mede8eren og indbygge indkøbte HD?
2. Kan Mede8eren på sigt kobles sammen i netværket med en Popcorn (A-200/C-200) og evt. fungere som NAS eller bruges et andet sted i hjemmet med en fladskærm.
3. Kan den indkøbte HD indbygges i Popcorn-modellerne og virke 100%
4. Understøtter Mede8eren DNLA, som jo virker til at være "den gyldne vej"?
Håber der er nogle som kan hjælpe her og guide her. Så jeg kan få forbedret min indsigt i dette område også. Mede8eren er ikke volds dyr EURO 159,- og der kommer jo løbende nyt Firmware til den...
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
1. Godt spørgsmål - der er svært at svare på.
Det afhænger helt af hvilke behov og krav du har til medie afspilleren. De realtek baserede afspillere som Xtreamer, Mede8er og lign. fungerer med nyeste firmwares efterhånden rigtig godt uden de store problemer. Som du selv er inde på så er netværks hastigheden en af deres "svage" punkter, udover det har jeg faktisk ikke noget væsentligt negativt at sige om dem og især Mede8eren er efter min mening en af de flotteste medie afspillere på markedet pt. hvilket jo heller ikke gør noget. Vælger man en A-200 istedet får man et kraftigere chipset der bl.a. er medvirkende til bedre netværks hastighed, man får flere muligheder for brugertilpasning, mulighed for bruger applikationer, kommende flash gui o.a. - men nok en af de kedeligst udseende medie afspillere udenpå :)
Spørgsmålet er om netværks begrænsningerne i Mede8eren eller de ekstra muligheder i A-200 har betydning for dine behov - hvis dine behov er afspilning af 1080p media filer med høj bitrate så kan netværks begrænsningerne i Mede8eren blive et problem en gang imellem - hvis dette ikke er dit behov, så er det spørgsmålet om de andre muligheder i A-200 kan opveje det grimmere design på A-200 sammenlignet med Mede8eren. Taler vi istedet C-200 så koster den jo noget mere end både Mede8eren og A-200, men tilbyder så til gengæld nogle ekstra features også, hovedsagligt i form af muligheden for retail Blu-ray og DVD understøttelse, samt andet kabinet med flere tilslutnings muligheder og passiv køling der er lydløs.
2. Den kan sagtens fungere på netværket sammen med en popcorn hour og benyttes som media afspiller andet sted i hjemmet, men den vil ikke kunne fungere som NAS da netværks hastigheden på den ikke er god nok til at kunne levere data i den nødvendige hastighed for en NAS.
3. Ja - se compatibility listen her hvor denne disk er nævnt http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/A-200_Compatibility_Lists
4. kun delvist, men det skal du ikke bekymre dig så meget om for DLNA er absolut ikke "den gyldne vej" grundet diverse begræsninger i understøttede formater og strukturer - du vil typisk istedet hellere benytte ganske almindelig netværks deling enten over samba eller nfs (hurtigst) for at tilgå dine media filer på en server eller NAS.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
Tak for de uddybende svar, Spawn.
![]() Det er det man kalder hurtig service.
Har været inde og kigge på flere andre typer løsninger også, men tror jeg vil prøve denne Mede8er og så se, med tiden, om jeg evt. skal udvide med Popcorn i huset...
Så må jeg satse på, at den valgte HD er supporteret i denne media-player. Ellers kan den jo komme i en NAS for sig selv og så en mindre understøttende HD i Mede8eren. Det må lige komme an på en prøve, når jeg får den hjem...
![]() Man må jo evt også kunne flytte signalet via CatX-netværket her.... Ved indkøb af en CATX-boks til HDMI e.l.
Der er jo da 14 dages returret på webkøb....
Og så følge med i udviklingen af trådene angående A-200 og C-200 herinde...
Såfremt der er andre, som har gode råd eller viden på området, så skriv gladeligt...
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
Det ville da være spild af penge.. CAT5E kører fint gigabit med mindre du har MEGET lange kabler.. (+100 meter) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |