|
|
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
![]() Til sammenligning kan jeg fortælle, at data i KMD for alle kommuner i forbindelse med strukturreformen blev opgjort til 50 TB. Det er sgu noget af et lager, du har ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
KMD gav os endda nogle kopper med påskriften "Jeg har været med til at flytte 50 TeraByte.
Jeg kan i øvrigt huske, at min søster lavede noget datawarehouse for TDC for nogle år tilbage. Der talte hun med i ærefrygt i stemmen om, at de havde 14-15 TB teledata gemt. Som tiden dog går ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
cgroen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Interessant tråd !
Jeg har lige aflivet min gamle "Athlon" server med Raid, jeg "kom til" at se hvor meget strøm den egentlig sluger, jesus!
Så nu er der en QNAP TS459 Pro Turbo klar til mig i morgen fra shg, glæder mig ;)
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvordan har du gjort det, når de ikke har haft dem på lager endnu?
|
|
![]() |
|
cgroen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
De bestilles først når de får en bestilling, jeg bestilte et Samsung 58B855 samtidig, det fungerer på samme måde.
Jeg bestilte i forgårs, idag fik jeg melding om at begge dele var klar til afhentning
(jeg vil ikke tiltro postvæsenet et 58" plasma ![]() Redigeret af cgroen - 21-Januar-2010 kl. 19:17 |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Helt ok, det burde jeg have tænk på selv, da jeg er storkunde da de nærmes ligger i "baghaven". PostDK og UPS skal heller ikke have med mine ting at gøre hvis der er andre muligheder.Kender desværre alt for godt til deres behandling af pakker.
|
|
![]() |
|
phazeone ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej,
Jeg har læst tråden med spænding. Jeg er stor Qnap fan - men samtidig indehaver af en Areca Raid-controller, som er baseret på PCIExpress. Jeg vil gerne afdække om jeg skal købe en ready-to-run Qnap 4x9 - eller om jeg skal købe et Atom baseret bundkort med PCIExpress og prøve at skrue en NAS-like PC sammen selv i et gammelt kabinet jeg har stående. Lav støj eller størrelse er ikke relevant hos mig pga fysiske forhold. Kun etableringsomkostninger i forhold til bedste løsning og løbende omkostninger til strøm. Jeg har fundet dette bundkort som en mulig kandidat: http://pden.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=210&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=1 Strømforbruget af bundkortet er omtrent 20 watt, controlleren bruger iflg. en teknisk spec jeg har fundet 6 watt - dertil kommer der evt. energitab i en strømforsyning og et par stænger ram. Okay, der er kun 1 gbps port - men jeg betragter mig heller ikke som deltager i konkurrencen om en DIY løsning der kan slå Qnap. Blot endnu een med et storage behov som går op i watt-forbrug ved 24 timers drift. Og så er jeg jyde, og da jeg allerede har en raid controller til 2-3.000+ DKK i værdi er jeg af økonimske spørgsmål nødt til at afklare om en DIY løsning inkl. min controller kan matche en Qnap hvor raid-kortet istedet sælges eller pakkes væk. Nogen kommentarer? :-) Hilsen P |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |