Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Matzon
Super bruger
Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
|
Sendt: 30-December-2007 kl. 10:55 |
jensen1 skrev:
lunddal skrev:
Har du en 40GB eller en 60GB? |
en 60 gb version.
|
60GB er notorisk kendt for at have dette problem. 40GB synes ikke at have det i samme grad, grundet lavere strømforbrug.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Mr.Lunden
Bruger
Oprettet: 17-August-2005
Point: 113
|
Sendt: 30-December-2007 kl. 11:28 |
sovedyret skrev:
Jeg har endelig fået anskaffet mig en ny PS3 40GB købt i Fona til 2999 kr. for 2 dage siden..
Den står helt frit placeret ovenpå et tv møbel, men alligevel har problemer med blæseren.. I starten er den HELT lydløs, men efter vel ca. 30 minutters brug går blæseren lige så stille igang.. Dette niveau er helt fint og svarer ca. til støjen fra min JVC harddisk optager.. Men efter omkring 4 timers brug(fordelt mellem download af demo'er, afspilning af film og spil af demoer) gik blæseren helt amok.. Det lød faktisk som en hårtørrer.. Jeg slukkede for den og lod den stå i en times tid.. Da jeg så startede den op igen var der ingen problemer, men allerede efter omkring 1 times spil af demoer gik blæseren amok igen.. Er det normalt?? Nogle der har oplevet det samme??
Kan man ikke forvente at den kan køre i mange timer uden at blæseren kører på fuld skrald??
|
Hej sovedyret
Du må huske på at harddisken afgiver meget varme når du bruger den til at downloade eller afspille demoer på, min (40GB)den kan godt gå op på niveau 3 når jeg gør det. Ved film eller spil på blu-ray når den højst niveau 2.
Jeg tror du må lever med det, niveau 3 er ingen ting ved siden af en xbox360 der afspiller spil. (Feks. Full Auto)
|
sovedyret
Junior bruger
Oprettet: 07-Februar-2006
Point: 45
|
Sendt: 30-December-2007 kl. 12:43 |
Mr.Lunden skrev:
sovedyret skrev:
Jeg har endelig fået anskaffet mig en ny PS3 40GB købt i Fona til 2999 kr. for 2 dage siden..
Den står helt frit placeret ovenpå et tv møbel, men alligevel har problemer med blæseren.. I starten er den HELT lydløs, men efter vel ca. 30 minutters brug går blæseren lige så stille igang.. Dette niveau er helt fint og svarer ca. til støjen fra min JVC harddisk optager.. Men efter omkring 4 timers brug(fordelt mellem download af demo'er, afspilning af film og spil af demoer) gik blæseren helt amok.. Det lød faktisk som en hårtørrer.. Jeg slukkede for den og lod den stå i en times tid.. Da jeg så startede den op igen var der ingen problemer, men allerede efter omkring 1 times spil af demoer gik blæseren amok igen.. Er det normalt?? Nogle der har oplevet det samme??
Kan man ikke forvente at den kan køre i mange timer uden at blæseren kører på fuld skrald??
|
Hej sovedyret
Du må huske på at harddisken afgiver meget varme når du bruger den til at downloade eller afspille demoer på, min (40GB)den kan godt gå op på niveau 3 når jeg gør det. Ved film eller spil på blu-ray når den højst niveau 2.
Jeg tror du må lever med det, niveau 3 er ingen ting ved siden af en xbox360 der afspiller spil. (Feks. Full Auto)
|
Hmm kan godt ske jeg må teste lidt videre så.. Har kun fået købt et enkelt spil indtil videre så har brugt harddisken en del.. Den står HELT frit og har masser af luft omkring sig, så det kan næsten ikke passe at man ikke skulle kunne bruge den til det den nu kan, uden den går helt amok..
|
Mr.Lunden
Bruger
Oprettet: 17-August-2005
Point: 113
|
Sendt: 30-December-2007 kl. 14:17 |
sovedyret skrev:
Mr.Lunden skrev:
sovedyret skrev:
|
Hej sovedyret
|
Hmm kan godt ske jeg må teste lidt videre så.. Har kun fået købt et enkelt spil indtil videre så har brugt harddisken en del.. Den står HELT frit og har masser af luft omkring sig, så det kan næsten ikke passe at man ikke skulle kunne bruge den til det den nu kan, uden den går helt amok..
|
Min den står også helt frit og masser af luft omkring sig, men man skal jo huske på at det er en super computer, i en lille kasse med harddisk, strømforsyning, bundkort, blu-raydrev o.s.v. inden i. Ved Xbox360 og Wii er strømforsyningen ved siden af, hvis strømforsyningen var inden i xbox360, så BUM!!!. Min PS3 larmer mindre end min computer (P4 - 2X2.60Ghz), selvom jeg kun har en aktiv blæser til at køre, mit kabinet er et Lanmoto fra thermaltake(Omk. 40 grade ved internetsurfning).
|
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 30-December-2007 kl. 18:03 |
Matzon skrev:
jensen1 skrev:
lunddal skrev:
Har du en 40GB eller en 60GB? |
en 60 gb version.
|
60GB er notorisk kendt for at have dette problem. 40GB synes ikke at have det i samme grad, grundet lavere strømforbrug.
|
Min praktiske erfaring med 2 stk. 60GB PS3'er har vist mig, at det er normalt, at blæseren går op på niveau 3 ved spilafvikling og ved længere tids afspilning af opskalerede DVD film. Det er desværre noget, man bare må leve med. I går så jeg 5 afsnit af Seinfeld (opskaleret) og blæseren nåede kun op på niveau 2 og det synes jeg er acceptabelt. Havde jeg presset den med en længerevarende DVD film (over 2½ time), havde den nok nået niveau 3 og så er det, at jeg føler mig generet af blæserstøjen. Min stuetemperatur ligger på 20-21 grader.
Redigeret af SJ - 30-December-2007 kl. 18:06
|
PeterLarsen
Super bruger
Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 12:55 |
Der snakkes om niveau 1-3, hvad er det? Hvor mange niveauer er der og kan man aflæse dem et eller andet sted under drift?
|
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 13:05 |
PeterLarsen skrev:
Der snakkes om niveau 1-3, hvad er det? Hvor mange niveauer er der og kan man aflæse dem et eller andet sted under drift? |
Du kan ikke aflæse dem - de er "hørbare" trin, fra 1-4 - hvor 1 er når boksen starter, 2 når den summer svagt, 3 når den afspiller en DVD - i hvert tilfælde i noget tid - og STORMVArSEL 4 når den har spillet DVD i flere timer :)
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 16:52 |
Det har ikke været oppe og vende..
Men vi havde også problemer med at blæseren pludselig begyndte at køre hele tiden.
Vores står op, og helt frit.
Problemet var STØV! Det er ikke nok bare at støve den af. Der skal pustes ind i alle ribber. Dvs top, forsiden, og ikke mindst bagsiden. vores var fyldt med støv, og det kommer hurtigt.
Vores kører kun på højste trin når den får prygl.
Mvh Dan
|