|
Kopiere harddisk 1:1 |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er egentlig ret ligeglad med hvor meget folk klovner rundt på deres egne systemer - til gengæld synes jeg godt man kunne sende en regning for forurening af internettet hvis tingene går galt. Når først folk har fået en regning på en tusse for at pumpe malware ud i verden 24/7 i to uger, så tror jeg der kommer en helt naturlig interesse for at lære noget om sikrere opsætning..
![]() |
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
Inden clean install skal man have lavet den backup af
personlige filer, som trådstarter nu bøvler med. Man kan også med fordel få
helt styr på sin hardware og sine softeware-licensnøgler. Her kan man bruge små
freewareprogrammer som f.eks. HWiNFO, Speccy, LicenseCrawler, Magical Jelly
Bean Keyfinder (finder kun Windows key). Alle findes i portable versioner som
kan køres direkte fra en USB-nøgle. Alle kan generere log-filer, som man kan
gemme på sin USB-nøgle. Redigeret af Ras_K - 09-August-2015 kl. 11:46 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Så kan man "infuse" den ekstra driver i sin image restore og få windows til at starte op. Det bruges mest hvis man skifter bundkort som ofte indeholder controlleren. Men plejer ikke at være nødvendigt hvis man begge steder benytter intel chipsæt og ikke springer mange generationer over.
Redigeret af Cyberguyen - 09-August-2015 kl. 12:08 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Det er fint nok, alt det der med at man skal partitionere ditten og organisere datten, men det hjælper vel ikke rigtig trådstarters datter der allerede har et rod.
Nu vi er igang stiller jeg mig tvivlende over om opdeling i flere partitioner nu også virkelig gør en forskel hvis brugeren er et rodehoved. Jeg fik for et års tid siden et ekstra kælderrum til min lejlighed, det skabte ikke orden, nu har jeg bare to rodede kælderrum. Min underbo har fantastisk orden i sine to kælderrum, men hun havde også et super velordnet kælderrum dengang hun kun havde et. Jeg vover påstanden, at hvis man er lidt rodet anlagt, hvilket trådstarters datter lyder til at være, så giver en opdeling i to partitioner bare dobbelt så mange steder at lede.
|
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
Hvordan går det Peter BJ (trådstarter)? Har du løst din uoverskuelige opgave? Starter datteren i skole i morgen? Kunne du bruge denne tråd til noget som helst? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |