recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og Linux
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og Linux

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 22:29
Nogen der kender til et freeware konverteringsprogram til konvertering af avi (DivX) til .mp4 (H.264)?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 09:19

1. Det var let at installere jeg fandt en dvd på nettet der indeholdt det hele. Det er opsætningen der er lidt sværere men når man først er igang, så er det ikke så slemt.

2. Prøv med PSPvideo9 http://www.pspvideo9.com/. Den er gratis og virker fint til min PSP og jeg kan se der er indstillinger til PS3 også.  

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

1. Det var let at installere jeg fandt en dvd på nettet der indeholdt det hele. Det er opsætningen der er lidt sværere men når man først er igang, så er det ikke så slemt.

2. Prøv med PSPvideo9 http://www.pspvideo9.com/. Den er gratis og virker fint til min PSP og jeg kan se der er indstillinger til PS3 også.  

1. var det xbuntu (eller Ubuntu) eller Yellow dog du hentede på nettet?

2. Hvis jeg installere Linux så har jeg ikke brug for at konvertere mine DivX til mp4.

3. Der er vel ikke problemer med at afspille film (f.eks. i HD) fra en ekstern harddisk med installeret Linux? 

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 22:05

Hmmm, kan Linux på PS3 faktisk se en USB disk tilsluttet, formatteret med noget Ext2 eller hvad nu filsystem man vælger til Linux?

Men ellers kan du jo se shared folders fra en Windows maskine - så der er da muligheder...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2007 kl. 09:27

Jeg har desvære endnu ikke fået afspillet en divx film. Jeg valgte at installere VLC og Mplayer, men der er vidst noget galt med de medfølgende codecs. Jeg afinstallerede den indbyggede Totem movieplayer, før jeg egentligt fik den prøvet af. Jeg kan desværre ikke lige geninstallere programmet, da det ikke længere er muligt at anvende det indbyggede wlan kort efter jeg opdaterede til firmware 2.0.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 21:23
Hej igen
Nu er jeg blevet klogere. Jeg har installeret ydl 5.01 i stedet 5.02 og valgt at bruge totem-xine medie afspilleren og nu virker divx afspileren perfekt. Man kan ogsaa afspille Divx med xine, men hvis man vaelger at afinstallere den medfoelgende Totem og i stedet installere totem-xine, xine plus codecs og totem-xine mozilla plugin. Ja saa har man ogsaa mulighed faar at anvende sin medieafspiller med firefox. Der var mange der anbefalede vlc og Mplayer, men de er efter min mening faar besvaerlige at bruge.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 16:10
Jeg har lige installeret Linux (Yellow Dog) på vores PS3. Det gik forbavsne godt og nemt.
Den kan uden problemer se min externe 250 gigabyte harddisk (fat32), og det køre bedre end jeg havde håbet. Faktisk så godt at min pcer ikke har været tændt siden!

Det er måske også på sin plads at sige at jeg bruger min pc til foto, dokumenter mv. Efter DiVX og Xvid er kommet til PS3 bruger jeg PS3 systemet istedet.

Jeg har dog et lille problem. Jeg har en sort kant rundt om skærmen (en border) som en CRT monitor der ikke er instillet ordenligt.

Nogen der har erfaringer i at ændre opløsningen? Den ligger fast. Jeg kan ikke ændre den så den passer helt til min Panasonic PV60 42" Pasma.

Mvh Dan

Til top
LucarioX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Norway
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 16:15
Noen som vet hvilken av Linux versjonene som støtter Wi-Fi på PS3?
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af LucarioX LucarioX skrev:

Noen som vet hvilken av Linux versjonene som st�tter Wi-Fi p� PS3?

http://community.eu.playstation.com/archive/index.php/t-1149 58.html

Prøv og søg lidt her..

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu