recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung R7x indstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung R7x indstilling

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

hej  Otto nej jeg har ikke gjort andet end at sætte wb movie fra of til on, jeg kan sige dig at (støj skygger støvet billed el hvad jeg skal kalde det er væk) det må have noget med billed at gøre for når du køre dnie demo kan du ikke se forskel fra venstre til højre af billedet. 

Kørte du i "Movie" indstillingen både før og efter du ændrede denne indstilling?

Jeg vil ikke 100% blankt afvise at dit tv har ændret sig efter at du har ændret dén indstilling, men indstillingen _i sig selv_ ændrer ikke på billedet - i bedste fald indlæser den nogle andre settings af nogle andre indstillinger. Den forskel du har oplevet skyldes andre indstillinger, som har ændret sig efter at du har slået W/B movie til.

Og hvis du synes at forskellen er markant, så er du potentiel kunde til en ISF-kalibrering, da du så vil kunne få en optimering af netop de ting du uforvarende har ændret på, men ud fra en kontrolleret vurdering af hvad der rent faktisk er bedst, i stedet for at forlade sig på tilfældigheder.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 14:20

ja jeg kørte i "movie" indstillingen både før og efter og min indstilling der er

kontrast 80

lys 54

skarphed 35

farve 50 / varm 2

og ja du har nok ret så kritisk med billed som jeg er, burde jeg overveje en IFS-kalibrering.

jeg vil også lige sige at skærmen er fantastisk til computer spil NFS underground, ghost recon advance Wow osv min søn spiller og jeg nyder bare mit billed i 1360*768 60Hz

Redigeret af jugglerq - 06-Juni-2006 kl. 14:22
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 17:37

OK. W/B Movie indstillingen tillader at man piller ved RGB-niveauerne for Movie-indstillingen, samt fastlægger udgangspunktet for "Movie", dvs. hvad den hopper tilbage på når du resetter indstillingerne i bruger-menuen. Ekstremt praktisk i forbindelse med en ISF-kalibrering. Det er muligt at den indlæser nogle andre indstillinger end standard-indstillingerne, når du slår det til, men i bund og grund gør indstillingen ikke andet end at give dig adgang til nogle andre indstillinger.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
casper knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 19:20

Er ved at indstille mit LCD til HDMI-stilslutning.

Men efter at have tilsluttet HDMI-kablet til en HDMI-enhed, kan jeg ikke få lov at vælge HDMI i selve LCD'en. (skal det være DVI til HDMI eller hvad er det for noget som de snakker om i manualen?)

Håber lige der er en frisk person der kan hjælpe?

// Casper Maul Knudsen \\
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2006
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 20:48

Hej alle

Efter at have tilsluttet mit panel til HDMI opleves billedet anderledes. Jeg har indstillet mit panel, næsten, som Otto har foreskrevet, men efter at jeg havde skiftet til HDMI-tilslutning følte jeg at yderligere indstilling var nødvendigt for at få et pænt billede. Nu et stykke tid efter siger min fornuft mig så at den "teknisk korrekte" indstilling må gælde uanset hvilken tilslutning man bruger og at jeg derfor "teknisk set" bør stille mit billede tilbage for at få den rette indstilling.

Kan nogen begkræfte/afkræfte dette?

Til top
Vezcom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 11:13

Oprindeligt skrevet af jhax jhax skrev:

Kan det passe at man ikke kan gemme billedindstillingerne. hvis man kan hvordan så?

Jeg har samme problem, ændre man f.eks. i film mode gemmes disse indstillinger ikke hvis tv'et bliver slukket, kan det virklig passe?
Det samme gælder for strømsparre funktionen.

Er der ikke andre der har problemer med dette? Eller er det meningen at man skal indstille dette hver gang tv'et tændes, det lyder lidt tåbeligt i mine øjne.

Til top
jhax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Vezcom Vezcom skrev:

Kan det passe at man ikke kan gemme billedindstillingerne. hvis man kan hvordan så?

Jeg har samme problem, ændre man f.eks. i film mode gemmes disse indstillinger ikke hvis tv'et bliver slukket, kan det virklig passe?
Det samme gælder for strømsparre funktionen.

Er der ikke andre der har problemer med dette? Eller er det meningen at man skal indstille dette hver gang tv'et tændes, det lyder lidt tåbeligt i mine øjne.

Til top
jhax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 09:16
Samsung har fortalt mig, at grunden til dette er at TV'et er "låst". EVT. i forbindelse med udstillingsbrug. Gør således : på højre side af  TV'et sidder der en MENU-knap. Denne trykkes ind og holdes inde i 5 - 10 sekunder, og så skulle det lille problem være løst.
Til top
Vezcom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2006 kl. 15:14

Samsung har fortalt mig, at grunden til dette er at TV'et er "låst". EVT. i forbindelse med udstillingsbrug. Gør således : på højre side af  TV'et sidder der en MENU-knap. Denne trykkes ind og holdes inde i 5 - 10 sekunder, og så skulle det lille problem være løst.

Kanon det virker.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu