recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WHS (Windows Home Server) og Popcorn Hour
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWHS (Windows Home Server) og Popcorn Hour

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mumitrolddk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: WHS (Windows Home Server) og Popcorn Hour
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 11:30

Jeg har en Windows Home Server og en Popcorn Hour. Er totalt newbie. Er der en der kan fortælle mig hvilke opsætninger jeg skal lave på WHS og Popcorn Hour for at jeg kan se filer (i dette tilfælde VIDEO_TS-mapper) fra Popcorn Hour?

Jeg kan sagtens åbne filer - og afspille dem på Popcorn Hour fra mit mediecenter, men ikke fra Home Serveren. Der kommer besked om at "der er intet indhold"´, når jeg vælger at det er en video/film jeg vil afspille.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 14:31
Hvad er din SMB opsætning på Popcorn Hour? Jeg går ud fra at du mounter et share på din WHS med smb:<IP>/share/ med korrekt angivelse af password?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 14:49
Jeg gjorde egentlig det at jeg "browsede" mig frem til det fra Popcorn Hour. Og da jeg gjorde det, viste den "intet indhold". Er det en forkert måde at gøre det på?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af mumitrolddk mumitrolddk skrev:

Jeg gjorde egentlig det at jeg "browsede" mig frem til det fra Popcorn Hour. Og da jeg gjorde det, viste den "intet indhold". Er det en forkert måde at gøre det på?

Hvis du ikke har rettigheder til at se det ønskede share, mener jeg at Popcorn Hour kan sige "intet indhold" som "fejl"besked.

Prøv at lave dine SMB shares på den rigtige måde.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 15:26

Det gør mig meget mere rolig. Jeg prøver at oprette share via Popcorn Hour og se om det virker.

Jeg var lidt i tvivl om hvordan opsætningen af sharet skulle indtastes i Popcorn Hour, da der var flere muligheder angivet i manualen.

Tak for hjælpen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu