recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er 32" skærm for stor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er 32" skærm for stor?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Problemet med 2560x1440 på en 27" er, at tekst bliver for småt. Man kan selvfølgelig skalere sin skærmfont til 125% eller 150% men det går så ud over andre skærmelementer. Jeg foretrækker at køre med 100% men ville tøve med at gøre det på en 27" med 2560x1440. En 32" med samme opløsning er derfor et godt kompromis.

27" er ikke noget problem og 2.5" ekstra i hver side gør ikke voldsom forskel. Umiddelbart vil skærmen virke stor, hvis man kommer fra f.eks. 21" men det vænner man sig hurtigt til.

Hvis teksten synes for lille på en 27" så skal du nok overveje et synstjek. Det er ikke ment som en spydig kommentar - både jeg og min gamle far bruger 27" med den opløsning og teksten er helt perfekt. Hvis noget, så er den da for grovkornet ift 4K med font-smoothing.

Den diskussion har kørt lige siden 27" skærme med den opløsning kom på markedet.

Jeg kunne komme med masser af argumenter for, hvorfor det er for småt til mig men der findes rigeligt med diskussioner af den art i forvejen:
2560x1440 fonts too small

Jeg har mine egne grunde til at ville køre alt på 100% men hvis det ikke var tilfældet kunne jeg godt bruge en 2560x1440'er og køre den på 125%. Som tingene er vil det være mere oplagt med en 32" på 2560x1440 @ 100% eller en 4K-skærm @ 200% når Windows bliver bedre til at håndtere skalering af applikationer som ikke selv er dpi-aware.

Jeg kan godt acceptere, at nogle finder 2560x1440 @ 100% brugbart. Jeg håber, at du kan acceptere det modsatte.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu