|
Skifte dobbelt harddisk ud med SSD(ere). |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det var jo bare et eksempel på hvorfor det kan være en fordel med to partitioner på to forskellige diske. Ikke at jeg er bange for at de brænder af. Over and out too (med hensyn til den del af debatten i hvert fald). Og det jeg spurgte om har jeg omsider fået svar på....
![]() ![]() |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Bare lige som et kuriosium, i øvrigt uden for det oprindelige emne - jeg faldt over denne ekstremt lille USB-stick - som har plads til 64 GB. Og så til en ret ok pris - sådan umiddelbart. Ok - lidt dyr pr. Gigabyte måske. Men i teorien - hvis man nu ikke havde andre muligheder overhovedet, ikke havde mulighed for at skifte harddisk - kunne man så bruge sådan en til systemdrev?? Eller er USB3 trods alt for langsom i forhold til f.eks. en HDD?? Jeg kan ikke lige komme i tanke om hvilke tilfælde det kunne være nyttigt - det var mest en sjov tanke.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Ideen med OS på et USB stik er som sådan ikke galt. MEN hastigheden bliver helt hen i vejret, og det er i stik modsat retning af, hvad du oprindelig startede ud med. Det kan næsten ikke blive værre.
Men jo, det kan lade sig gøre, og det kan virke. Jeg ville dog personligt ikke selv gøre det, medmindre det var for at teste et OS, (pt tester jeg windows 10, og dertil har jeg valgt en old gammel bærbar med dertilhørende ekstrem langsom disk.. Det er dræbende kedeligt, skal jeg lige hilse og sige. Nåja, plus at windows 10 altså har nogle store problemer endnu, og at jeg slet ikke bryder mig om det nye "metro" look). |
||
![]() |
||
|
Ja - til tests af OS eller måske hvis man har behov for at "flytte" sit OS mellem enheder, så kunne det måske være praktisk. Men som jeg nævnte er det off-topic i forhold til mig, jeg kunne ikke finde på at gøre det - har ikke behovet.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Hmm, det er godt nok en stor julefrokost dag i dag, og jeg formoder ikke du har drukket dig i hegnet endnu
![]() Så ved at henlede din opmærksomhed til din egen tekst: "Men i teorien - hvis man nu ikke havde andre muligheder overhovedet, ikke havde mulighed for at skifte harddisk - kunne man så bruge sådan en til systemdrev?? Eller er USB3 trods alt for langsom i forhold til f.eks. en HDD??" Kort svar: JA! (til begge spørgsmål). Hvorvidt du så kunne finde på det, har behov eller en hvilken som helst anden forklaring, det interessere mig ikke synderlig meget. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |