|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
I er galt på den mht. TDC kabel TV og WS. Jeg får nøjagtig samme WS billede på DR1, DR2, TV4 mm. uanset om jeg går igennem selector eller ej. WS flaget sendes også både med og uden selector. (dog heller ikke på min TV4). Eneste forskel er billedkvaliteten. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er nøjagtig det samme der sker hos mig, WS billede både med og uden Selector, mere kornet uden Selector, men ellers identisk. Når der modtages på et 4:3 TV er der sorte bjælker over og under billedet. Redigeret af Radiomanden |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej, Nu har jeg haft TDC Kabel-TV og hvad det tidligere har heddet i knapt 20 år, Selector i 7½ år og 16:9 TV i 3 år. Det er jeg ikke sikker på, forfatterne bag de sidste to indlæg har. For når DR 1 og 2 som de indtil videre eneste danske kanaler sender i ægte 16:9 OG man har 16:9 TV OG man har indstillet sin Selector til det, ja, så er der altså forskel på analog modtagelse og digital. Nemlig opløsningen. Og det gælder i hele landet. Husk også, at zoom til 16:9 ikke betyder, at der modtages anamorf 16:9. Det betyder, at der modtages letterbox, som er 4:3 bare med sorte bjælker. Det forstørrer man sig ud af v.h.a. digital zoom. Så udfyldes hele skærmen. Og det sker normalt automatisk. Ægte anamorf 16:9 har gang i alle vandrette billedlinier og kræver kun stræk i bredden, wide. I øvrigt har TDC omkring introduktionen af Sagem 60 lavet nogle Selector-kanaler med nummer 50x NETOP til 4:3 TV ejere, der vil modtage bl.a. DR digitalt. På dem svarer opløsningen altid til analog 4:3. Var der virkelig ingen forskel, ville det jo være dybt godnat at oprette dem! Enkelte af dem har dog mere med lokal-TV end 16:9 at gøre. Dog sender DR ikke altid film i WS på Selectorkanal 1 og 2, når de kunne (burde! Jeg opforder til, at man ikke bruger udtrykkene 16:9 eller bredformat om udsendelser. Derimod letterbox eller anamorf 16:9. De er helt entydige. Det synes jeg tildels også WIDE er, og det er jo det, der står i trådens titel. PS: Der er mere om film-fagudtryk m.m. samt illustrationer her: http://www.axelmusic.dk/publish/dvd_az.html#_Toc49233447 og her Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
ErikTJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2005 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Det er helt OK for mig at tdc kabel tv laver "eksperimenter" med 16:9 via Selector. Derimod mener jeg at deres transmission via de analoge PAL kanaler af anamorf 16:9 er meget generende for mange, og iøvrigt forbyder de kanaler det drejer sig om det direkte. Se vedr. TV4 Sverige her: http://static.tv4.se/images/database/FileStorage/Programinfo /8ac935ae-5f78-4559-b232-a284d6e444e9.pdf og TV2 Norge skriver: Presentasjon på 4:3 skjermer "Den største utfordringen er å sørge for at seere med 4:3 skjermer ikke mister deler av bildeinnholdet eller får forvrengte proporsjoner. TV 2 ønsker at 16:9 bilder skal vises som en 16:9 letterbox på 4:3 skjermer" se: http://pub.tv2.no/TV2/program/mottak/bredformat/article15713 9.ece Det undrer mig at tdc kabel tv har den holdning jeg fik i en mail fra dem: Tak for din mail om formatet af diverse kanaler. Mage til vrøvl synes jeg man skal lede længe efter. De modtager kanalerne digitalt og er ansvarlige for at den analoge videreudsendelse sker efter de retningslinier stationerne giver - men vælger at ignorere - det synes jeg er betænkeligt. Skulle der endelig sendes "forstrukne" analog 4:3 billeder kunne det være som en dual-cast på hyperband kanalerne- der er jo nogenlunde sammenfald mellem tidspunktet hvor apparaterne fik hyperband tuner og "16:9"
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Erik, Der er helt klart tale om et kompatibilitetsproblem, hvis man har et 4:3 TV uden omskiftningsmulighed. 100% enig så langt. Jeg synes dog ikke, at TDC's svar er vrøvlet, især er det her svært at argumentere imod: Det skyldes bla. at der er efterspørgsel efter udsendelser i Dit forslag i sidste afsnit er interessant. Jeg ved ikke, om det er muligt at gennemføre. Må jeg foreslå dig at få TDC's kommentar til det? Jeg har selv foreslået en 16:9 brille, men det var nu mest for sjov. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
I sin tid kaldte jeg den widescreen brillen. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6013&P N=0&TPN=4 |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |