recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forhandler: DanskDataSalg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForhandler: DanskDataSalg

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 20:17

Hmm det er jo 2 vidt forskellige ting. at gøre brug af fortrydelsesretten er vel næppe sagen som jeg læser det handler det om at have fået noget andet end det man forventede man havde købt og har faktura på samt prisen - hvis det er tilfældet er der jo tale om en mangel / fejllevering fra sælgers side og den skal de rette op og dermed betale fragt retur eller give dekort.

Har du bestilt et produkt af en model til en pris og fået noget andet uden information eller evt ved en fejl så gør sælger opmærksom på det med det samme og tag IKKE produktet i brug, hvis du tager produktet i brug skal du selv betale retur fragt da det så går under fortrydelses retten.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Crede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 00:20

Send det retur asap. og køb det i en butik med den rigitge Mpeg 4 tuner og dansk menu samt 2 års garanti.

En af mine venner har lige forhandlet sig til et 40b7070 i expert til 13600,-

Mvh. Crede

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24788
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 00:36

Er du sikker på at det er et 7020?

På Mit fra elgiganten, står der på fronten af kassen series 7020. Men på siden af kassen står der 7070, og serienummer. Og mit tv er godkendt af samsung til prestigeservice.

Jeg var også selv i tvivl da jeg kom hjem med det. Men fik så set på siden, og den var god nok.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

du pakker bare tvet ud og går alt andet end at skade det. Du har ret til at gennemteste tvet i 14 dage inden det sendes retur.


Dette er ikke sandt..
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

du pakker bare tvet ud og går alt andet end at skade det. Du har ret til at gennemteste tvet i 14 dage inden det sendes retur.


Dette er ikke sandt..


Vrøvl!

Han har ret til at teste varen lige så tosset han vil, bare den fremstår i samme stand som han har modtaget den når han sender den tilbage indenfor 14 dage fra han har modtaget den.

Man kan gøre 4 ting i tråstarters henseende:

  1. Man kan beholde tv'et og føle sig snydt eller måske få en kompensation.


  2. Man kan aftale med dem at de skal levere et 7070 istedet for uden vederlag og hvor de betaler alle fragtomkostninger

  3. Man kan bruge fortrydelsesretten og sende tv'et tilbage indenfor de 14 dage og få alle pengene pengene igen. Men mange internet butikker snyder kunderne for fragten selvom de har krav på den begge veje. Så den kommer du måske aldrig til at få.


  4. Sidste mulighed som jeg anbefaler er at du tager billeder af varen og skriver til dem at de ikke har overholdt aftalen og ønsker en ophævning af handlen hvor de betaler alle omkostninger og du modtage en pakkelabel indenfor en uge, så du kan levere tv'et tilbage.
    Hvis de ikke føjer dig, så sender du dem et anbefalet brev, hvor du skriver at du tager sagen op med forbrugerklagenævnet og e-handelfonden.
    Sådan en sag hos forbrugerklagenævnet, kan trække ud i lang tid og du kan beholde tv'et imens.
    På den måde kan en forhandler som ikke overholde reglerne komme til at bløde.
Husk at vi ikke er ude i en fortrydelse af købet, da forhandleren har leveret en vare med en mangel.

Men tal stille og roligt med dem først, hvis man er superflink og viser at man er lige så ked af det som butikken måske er. Så sender de dig nok en pakkelabel eller giver et nedslag i prisen. det kommer meget an på hvad du selv ønsker.




Redigeret af Cyberguyen - 05-Juli-2009 kl. 10:22
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 12:49

Jeg ville ringe til dem og forklare situationen og se om i ikke kan finde en "ordning" penge retur eller bytte til det rigtige tv.

Såfremt de har leveret en forkert (og billigere) model er de jo ingen tvivl om at du har retten på din side.

Såfremt de ikke er modtagelige for dette ville jeg skrive til dem, at du stadig gerne ser at situationen bliver ordnet som foreslået, men såfremt dette ikke finder sted vil du klage til Forbrugerklagenævnet.

Ring evt. til forbrug.dk hotline for at få gode råd om dine rettigheder.

 

@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt:    http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/

Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg ville ringe til dem og forklare situationen og se om i ikke kan finde en "ordning" penge retur eller bytte til det rigtige tv.

Såfremt de har leveret en forkert (og billigere) model er de jo ingen tvivl om at du har retten på din side.

Såfremt de ikke er modtagelige for dette ville jeg skrive til dem, at du stadig gerne ser at situationen bliver ordnet som foreslået, men såfremt dette ikke finder sted vil du klage til Forbrugerklagenævnet.

Ring evt. til forbrug.dk hotline for at få gode råd om dine rettigheder.

 

@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt:    http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/

Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv.



Det er rigtigt at man normalt selv skal betale for returnering indenfor 14 dage.
Men i dette her tilfælde har man krav på at få fragt retur for begge veje, da forhandleren har sendt en anden varer end bestilt.

Forbrugeraftaltloven $19 stk. 2


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg ville ringe til dem og forklare situationen og se om i ikke kan finde en "ordning" penge retur eller bytte til det rigtige tv.

Såfremt de har leveret en forkert (og billigere) model er de jo ingen tvivl om at du har retten på din side.

Såfremt de ikke er modtagelige for dette ville jeg skrive til dem, at du stadig gerne ser at situationen bliver ordnet som foreslået, men såfremt dette ikke finder sted vil du klage til Forbrugerklagenævnet.

Ring evt. til forbrug.dk hotline for at få gode råd om dine rettigheder.

 

@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt:    http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/

Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv.



Det er rigtigt at man normalt selv skal betale for returnering indenfor 14 dage.
Men i dette her tilfælde har man krav på at få fragt retur for begge veje, da forhandleren har sendt en anden varer end bestilt.

Forbrugeraftaltloven $19 stk. 2



Jeps, det er korrekt, men man er også forpligtet til, at sikre sig varen man har modtaget er den korrekte og i hel stand, med det samme. Er den defekt eller er der leveret en forkert vare, skal man STRAKS det er muligt, tage kontakt til leverandør.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt:    http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/

Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv.



Det er rigtigt at man normalt selv skal betale for returnering indenfor 14 dage.
Men i dette her tilfælde har man krav på at få fragt retur for begge veje, da forhandleren har sendt en anden varer end bestilt.

Forbrugeraftaltloven $19 stk. 2


Fuldstændig korrekt, men det er det ikke den situation du beskriver i #2.?

I #3 taler du om at benytte de 14 dages fortrydelsesret, (hvor kunden selv skal betale returfragt) 

 

Iøvrigt ville det da være fint hvis trådstarter kommer med en tilbagemelding på samtalen med butikken??



Redigeret af thor-thor - 08-Juli-2009 kl. 20:00
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 23:22
Hvordan står det til? - DDS cykler jeg forbi hver dag til arbejde, og har ikke hørt om nogen problemer med dem før.

De virkede meget flinke da jeg i sin tid skulle have fremvist et digitalt kamera
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu