|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Det er jo også fordi vi snakker sikkerhed ved køb ved at
oplyse oplysning - og der tænker jeg med det samme risiko for misbrug. Men vi er vist ret enige, efter det bare er blevet uddybet ![]() |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() |
Er du sikker på at du har betalt for opholdet ? I de tilfælde hvor jeg (ifm. arbejde) får reserveret et hotelværelse, bliver kortoplysningerne brugt til at sikre reservationen, mens selve betalingen først sker når jeg dukker op og de får mit kreditkort i hånden. mvh Jesper \ |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
VRØVL. Hvem har sagt noget om at oplyse PIN koden til andre? CVV koden er ikke en PIN kode. Du kommer ikke til at hæfte hvis nogen har misbrugt dit kort sammen med CVV koden. Med hensyn til diskussionen om SSL eller ej, så glemmer folk at de ikke har en skid kontrol over hvordan de indtastede oplysninger (kortnummer, udløbsdato, og CVV) gemmes på den fremmede server. Udenlandske webbutikker har generelt ikke samme sikkerhed som i Danmark, hvor butikken aldrig ser dit kortnummer. Mange udenlandske webbutikker opbevarer desuden dit kortnummer som en del af din profil så køb kan klares med et par museklik (Play, Amazon, PayPal, DVD Pacific, Deep Discount, BlahDVD, Loaded 247 da de eksisterede, etc etc). Hvordan kortnumrene opbevares har du ingen kontrol over. Det er langt fra givet at oplysningerne ligger på krypterede diske/databaser. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Her er et uddrag af aftalevilkårene for brug af kreditkort hos en større dansk bank (side 86)
Når du benytter kortet til køb ved telefon- og postordre, skal du oplyse navn, adresse, kortnummer, kortets udløbsdato samt kon- trolcifre. Kontrolcifrene er de tre tal, der står i underskriftsfeltet på bagsiden af kortet. Ved postordrekøb skal du også under- skrive bestillingssedlen. Banken kan ikke se noget problem i at oplyse kortnummeret over telefonen. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvordan kan SSL hjælpe mig hvis butikken ønsker at snyde mig? Din sikkerhed mod snyd er din indsigelsesret over for transaktioner som du ikke selv har foretaget. |
|
|
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
Omkring emnet sikkerhed, ja der er vi ikke uenige , jeg mener Visa eletron er vejen frem, også overføre penge til det når man skal bruge det på nettet, så er der kun netbank tilbage at bekymre sig om, ..
Der jeg bliver mavesur, er når du bliver ved med at poste de der indlæg omkring ingen andre en Hackere der bryder ind i databaser vi skal være bange for, fordi ingen gider stjæle 1 eller 2 kortnummer, som jeg gerne vil understrege sker tit, meget tit af folk som ikke hacker databaser. |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er simpelthen for besværligt. Jeg bruger mit kort flere gange om ugen, har pre-order eller on-order bestillinger hvor jeg ikke ved hvornår trækket sker, og jeg har løbende PayPal subscriptions, etc etc. Desuden er misbrug altid bankens problem (og de tjener fedt på kortgebyrer, som så rigeligt dækker deres tab; ellers ville du ikke se dem pushe Mastercards så aktivt som de gør). Mht SSL så ligger værdien ikke i krypteringen, men i at SSL giver mulighed for at verificere at du har fat i den rigtige server, og at du ikke er udsat for et DNS hijack som sender dig til den forkerte server. Problemet er bare at de fleste ikke verificerer dette, og at vi er vant til at klikke ok selv om browseren brokker sig over certifikatet. Det er f.eks. anbefalingen fra det offentlige (SKAT o.lign.) når de fucker up med deres web server certifikater. Min pointe er at tyveri af kortnumre sker hos endepunkterne, enten hos butikken eller hos dig med keyloggers og trojanere. Det sker meget sjældent på vejen mellem din computer og butikken. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |