Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Infinity
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 09:31 |
Og det gælder kun hvis man lejer boksen!
|
mvh Infinity
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 13:36 |
Radiomanden skrev:
Ja, der tilbydes en 3106 i stedet for. Så kan man bruge You See+. |
Så vidt jeg kan se er det en Sagem60 der tilbydes. Der står også Standardboks i teksten. 3106 er en HD-standardboks.
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 16:07 |
Infinity skrev:
Og det gælder kun hvis man lejer boksen! |
Just curious, hvad betaler folk egentlig for at leje de gamle boxe? ("gamle" som i før Sagem 60).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
ceefive
Super bruger
Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 258
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 16:50 |
Min Sagem60 har der været nogle periodiske problemer med og jeg har aftalt med YouSee at den byttes ud med noget andet. Jeg ved ikke om det så bare er en ny S60 - vi får se - ville være dejligt om det er en der kan modtage HD - så fortsætter jeg nok med kortet - selvom jeg synes det er lidt dyrt med K5-HD for 30 pr. måned som den eneste fordel...
|
Zuppe
Super bruger
Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 19:38 |
Den kan da kun byttes hvis den er lejet og ikke købt??
|
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 23:55 |
ceefive skrev:
Min Sagem60 har der været nogle periodiske problemer med og jeg har aftalt med YouSee at den byttes ud med noget andet. Jeg ved ikke om det så bare er en ny S60 - vi får se - ville være dejligt om det er en der kan modtage HD - så fortsætter jeg nok med kortet - selvom jeg synes det er lidt dyrt med K5-HD for 30 pr. måned som den eneste fordel... |
I dit tilfælde vil YouSee altså bytte en ejerboks med en ny - pga. "problemer". Men YouSee kan næppe finde på at udskifte en SD-boks med en HD-boks uden beregning. Det vil jeg høre før jeg tror det! Du får givetvis en ny Sagem 60 i stedet for den du har. HD-boksen uden harddisk (Samsung 3106) koster indtil nytår 995 kr. Uden kort kan du så se DR HD hvis du har et HD-ready tv. Med et YouSee kort kan du også se HD-bonuskanaler (med Mellempakken, som du har, dog kun Kanal 5 HD) Men for dine 30 kr. pr. måned for kortet får du med en HD-boks også adgang til StartForfra og TV Arkiv. Det er ikke muligt med en SD-boks som Sagem 60.
Redigeret af Vilhelm - 10-November-2009 kl. 01:53
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
Plex
Guld medlem
Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
|
Sendt: 10-November-2009 kl. 06:53 |
Vær opmærksom på, at nogle antenneforeninger med YS signalforsyning, ikke har fuldt digitalt spejl uden kort! Hvis ikke foreningen har regionsudbud, kan man mangle programmer som TV2 Zulu, TV2 Charlie og TV3+.
Så der er man nødt til at punge ud med 30 kr. hver måned...:(
Redigeret af Plex - 10-November-2009 kl. 06:53
|
ceefive
Super bruger
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 10:10 |
Jeg fik min Sagem60 selector ombyttet med en tilsvarende.
Overvejer om jeg skal opgradere til YouSee+ - men hvis vi lige et øjeblik ser HELT bort fra det med Selector bokse og bare ser på mine TV med indbygget DVB-C og MPEG4 (dem har jeg på sigt 4 stykker af).
Er det så korrekt opfattet at for at modtage HD Bonus kanal - K5HD - så skal jeg have et YouSee kort installeret. D.v.s. at jeg udover mit YouSee+ abonnement skal have yderligere 4 kort á kr 30 pr. md for at kunne se K5-HD ????
Det bliver jo en dyr fornøjelse og det her med "gratis" digital TV i Hele huset er vel så som så :)
|
Plex
Guld medlem
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 10:33 |
ceefive skrev:
Overvejer om jeg skal opgradere til YouSee+ - men hvis vi lige et øjeblik ser HELT bort fra det med Selector bokse og bare ser på mine TV med indbygget DVB-C og MPEG4 (dem har jeg på sigt 4 stykker af).
Er det så korrekt opfattet at for at modtage HD Bonus kanal - K5HD - så skal jeg have et YouSee kort installeret. D.v.s. at jeg udover mit YouSee+ abonnement skal have yderligere 4 kort á kr 30 pr. md for at kunne se K5-HD ????
Det bliver jo en dyr fornøjelse og det her med "gratis" digital TV i Hele huset er vel så som så :)
|
Hej
Det er helt korrekt, at K5 HD er et plusprodukt, som kræver kort... 30 kr. pr måned ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif)
|
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 14:32 |
Plex skrev:
ceefive skrev:
|
Hej
Det er helt korrekt, at K5 HD er et plusprodukt, som kræver kort... 30 kr. pr måned ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif) |
Ja, første kort koster 30 kr. pr. md. Skal trådstarter have flere, koster de næste 15 kr. pr. md pr. stk. Hertil kommer engangsudgifter til CA-moduler, hvis ceefive får sig sine 4 tv med indbyggede DVB-C MPEG4 tunere. Det bliver dyrt at se den "gratis" HD-bonuskanal, Kanal 5 HD! Med kort kan trådstarter også købe sig fattig i ekstra tv-pakker. Derimod giver kort i CA-modul ikke adgang til de interaktive tjenerster Cinema, StartForfra og den kommende TV Arkiv. Dertil kræves HD-boks(e). Dog kan Cinema klares af en Sagem 60. Flere her i tråden bruger betegnelsen YouSee Plus forkert. Med YouSee Plus forstår YouSee leje af Samsung 3126 (HD-boksen med harddisk) der altid inkluderer YouSee Kort. Leje inklusive kort udgør 89 kr.pr. md. for første boks, 74 kr. for næste.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
Plex
Guld medlem
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 15:15 |
Han skal da bare købe en smartcard splitter
EDIT: Dyrt bliver det dog stadig, med cam moduler medregnet - meget dyrt...:(
Redigeret af Plex - 14-November-2009 kl. 15:24
|
ceefive
Super bruger
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 17:08 |
Tak Plex og Wilhelm for input.
Jeg købte en SmartWi for 1½ år siden med 3 kort. Mente dengang det var en fornuftig investering....
Nu kommer TV nummer 4 så ind og jeg troede egentligt jeg helt kunne undvære alle kort - men det er så ikke tilfældet hvis man vil nyde HD tingene. CAM modul er en ærgelig fordyrelse, men ser man bort fra det så er det jo spørgsmålet om SmartWi kan betale sig.
Hvis ekstra kort koster kr. 15 pr. måned så svarer investeringen på 1295 i SmartWI til 29 måneders leje af 3 ekstra kort og bare ekstra SmartWi kort til 290 er 19 måneders leje af Yousee kort.
Oveni skal jeg så se på det grimme kort der stikker ud af siden på mit Sony Panel
Return-On-Investment på mere end 2 år er lidt bekymrende når løsningen endda er grim - men det har virket upåklageligt. ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|